Treść strony
Treść główna
Odpowiedzi 16
nie ! ... żartowałem, taką mam przekorną naturę ; ) , gdzie bylibyśmy dzisiaj gdyby nie dopuszczać do głosu ludzi przekornych, takich jak Magellan czy Kopernik ? swoją drogą odpowiedź jest, temat można już chyba zamknąć ; )
tak
tak
tak
tak
tak
tak
tak
Statki powietrzne powinny lądować lub startować pod wiatr, aby skrócić dystans potrzebny na rozbieg i dobieg, oraz zmniejszyć prędkość, z jaką porusza się samolot względem ziemi.
Tak
Siła nośna samolotu zależy od prędkości maszyny względem powietrza, przy starcie pod wiatr prędkości samolotu względem ziemi oraz wiatru sumują się. Umożliwia to start przy mniejszej prędkości względem ziemi niż gdyby maszyna startowała z wiatrem. Z tego powodu także samoloty lądują pod wiatr.
Tak, ponieważ startując pod wiatr samolot ma większą siłę nośną.
Tak
Przy starcie pod wiatr prędkości samolotu względem ziemi i wiatru dodają się.Umożliwia to start przy mniejszej prędkości względem ziemi niż gdyby maszyna startowała z wiatrem. Z tego samego powodu samoloty lądują też zwykle pod wiatr.
Najlepiej jest startować pod wiatr ponieważ wiatr od przodu zwiększa siłę nośną.
Z tego co się orientuje to przy wyborze drogi startu/lądowania bierze się pod uwagę kierunek wiatru. Preferowana opcja to właśnie start/lądowanie pod wiatr. Jest to podyktowane tym aby skrócić dystans na rozbieg i dobieg.
Zobacz również
Nasi użytkownicy szukali ostatnio tanich lotów z Warszawy do Mediolanu, z Krakowa do Paryża oraz połączeń lotniczych z Warszawy do Londynu.
Popularne wyszukiwania: Tanie loty z Beauvais do Katowic, tanie loty do Wiednia, loty z Warszawy do Tbilisi, tanie bilety lotnicze, wyszukiwarka lotów.