Treść strony

opinie-o-lotniskach

Wyszukiwarka biletów lotniczych

przelot złożony
1 pasażer
  • Dorośli od 18 lat-1+
  • Młodzież 12-18 lat-0+
  • Dzieci 2-12 lat-0+
  • Niemowlęta do 2 lat-0+
  • Wybierz
Szukaj
  • polska firma
  • 20 lat na rynku
  • 600 000 klientów
  • bezpieczne płatności
  • gwarancja najniższej ceny
Tanie loty. Szybko i wygodnie.

Treść główna

Opinie o lotniskach

(kod IATA: HND, kod ICAO: RJTT)

Międzynarodowe lotnisko położone na sztucznej wyspie u wybrzeży Zatoki Tokijskiej w okręgu Ōta, w stolicy Japonii - Tokio. W 2008 roku był czwartym portem lotniczym świata pod względem ruchu pasażerskiego, obsługując prawie 67 milionów pasażerów. Port lotniczy Haneda powstał w 1931 roku, do 1978 będąc jedynym portem lotniczym obsługującym Tokio. W 1978 otwarto port lotniczy Narita, który przejął prawie cały ruch międzynarodowy z portu Haneda. Pomimo faktu, że lotnisko oficjalnie nazywa się "Międzynarodowy port lotniczy Tokio", aktualnie obsługuje jedynie loty krajowe oraz trzy połączenia międzynarodowe - do Seulu, Szanghaju i Hongkongu.

W skład lotniska wchodzą 3 terminale pasażerskie, terminale 1 i 2 są połączone podziemnym korytarzem. Do terminala międzynarodowego kursuje bezpłatny autobus. Mapa lotniska dostępna jest na stronie: mapa. Do dyspozycji pasażerów pozostają restauracje, kantor wymiany walut, bank, bankomaty, poczta, apteka, pokoje dla matek z dzieckiem, kawiarnie, sklepy, przechowalnie bagażu.. Podróżni mogą skorzystać z usług dentysty, kliniki medycznej, fryzjera i salonu masażu. Istnieje możliwość dostępu do Internetu, wynajęcia telefonu, skorzystania z faksu i ksero. Dostępne są także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Lotnisko dysponuje także specjalnym terminalem dla VIP-ów.

Użyteczne informacje
Wszelkie informacje dotyczące podróży i lotniska można uzyskać pod numerami telefonów +81 476 322 802 lub +81 476 348 000

Punkty informacji lotniskowej znajdują się w obu terminalach, główne centrum informacyjne w terminalu 1. Punkt informacji turystycznej znajduje się w terminalu 1.

W halach przylotów obu terminali dostępne są wypożyczalnie samochodów firm: Toyota, Nissan, Nippon, Japaren, Mazda. Punkty otwarte są od 8.00 do 20.00, niektóre do 22.00.

Parkingi znajdują się przy obu terminalach. Więcej informacji na stronie: parking.

Komunikacja
System komunikacyjny na lotnisku jest dobrze rozwinięty. Do dyspozycji pasażerów są licencjonowane taksówki, limuzyny, pociągi i autobusy.

TAKSÓWKI
Postój taksówek znajduje się przed lotniskiem.

TRANSPORT AUTOBUSOWY
Z lotniska odjeżdżają autobusy do centrum Tokio, na lotnisko Narita, do głównych tokijskich hoteli, a także do okolicznych miast. Więcej informacji na stronie autobusy.

TRANSPORT KOLEJOWY
Lotnisko obsługiwane jest przez dwie firmy: Keihin Kyuko Railway (Keikyū) i Tokyo Monorail.

  • Keihin Kyuko Railway (Keikyū) – obsługuje połączenia do Shinagawa Station (19 min.) i do Yokohama Station (27 min.)
  • Tokyo Monorail – obsługuje połączenia do Hamamatsuchō Station

Dodatkowo Keisei Electric Railway oferuje połączenie na lotnisko Narita.

Oficjalna strona internetowa lotniska
www.tokyo-airport-bldg.co.jp/en/

Adres
Haneda Airport 3-Chome,
Ohta-ku,
Tokyo 144-0041,
Japan

Główni przewoźnicy
Lotnisko obsługuje między innymi następujące linie lotnicze: Korean Air, All Nippon Airways, China Eastern Airlines, China, Japan Airlines.

(kod IATA: NRT, kod ICAO: RJAA)

Międzynarodowe lotnisko w Japonii, największe w kraju, położone 65 km od centrum Tokio. Zostało wybudowane jako alternatywa dla dotychczasowego lotniska - Haneda i przejęło niemal cały ruch międzynarodowy. Port lotniczy został otwarty w roku 1978 po 12 latach budowy. Do 2004 r. działał pod nazwą Nowy Międzynarodowy Port lotniczy Tokio. Port lotniczy rocznie obsługuje ok. 35 milionów pasażerów. Jest to główna baza dla takich linii jak Japan Airlines czy All Nippon Airways

W skład lotniska wchodzą 2 wielopiętrowe terminale pasażerskie, każdy posiada osobną stację kolejową. Pomiędzy terminalami kursuje shuttle bus i pociągi. Mapa lotniska dostępna jest na stronie: mapa. Do dyspozycji pasażerów pozostają liczne restauracje, kantory wymiany walut, banki, bankomaty, poczta, apteka, pokoje dla matek z dzieckiem, kawiarnie, sklepy, przechowalnie bagażu, pralnie. Podróżni mogą skorzystać z usług dentysty, kliniki medycznej, fryzjera, kosmetyczki, salonu masażu. Dostępne są także przebieralnie, prysznice, pokoje z łóżkami i pokój z fotelami do masażu. Istnieje możliwość dostępu do Internetu, wynajęcia telefonu, skorzystania z faksu i ksero. Dostępne są także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych i sale zabaw dla dzieci.

Użyteczne informacje
Wszelkie informacje dotyczące podróży i lotniska można uzyskać pod numerem telefonu +81 03 5757-8111

Punkty informacji lotniskowej i turystycznej znajdują się w obu terminalach.

W halach przylotów obu terminali dostępne są wypożyczalnie samochodów firm: Toyota, Nissan,
Nippon, Japaren, Mazda. Punkty otwarte są od 7.00 do 21.30.

  • Terminal 1 - tel. +81(0)476-32-6206
  • Terminal 2 - tel. +81 (0)476-34-8464

Parkingi znajdują się przy obu terminalach. Parkingi P1 i P5 znajdują się przy terminalu 1, parkingi P2 i P3 znajdują się przy terminalu 2. Istnieje możliwość wcześniejszej rezerwacji miejsca parkingowego. Szczegóły na stronie internetowej lotniska

Komunikacja
System komunikacyjny na lotnisku jest dobrze rozwinięty. Do dyspozycji pasażerów są licencjonowane taksówki, limuzyny, pociągi i autobusy. Lotnisko położone jest przy Shin-Kulo Expressway prowadzącej do drogi 295, którą można dojechać do Tokio oraz większości pobliskich miast.

TAKSÓWKI
Postój taksówek znajduje się przed lotniskiem. Taksówki obsługujące lotnisko mają ustalone ceny za kurs do różnych części miasta. Dokładny cennik dostępny na stronie: taxi. Nie jest to polecany środek transportu, ze względu na wysoki koszt i ruch na drogach.

TRANSPORT AUTOBUSOWY
Z lotniska odjeżdżają autobusy do centrum Tokio, na lotnisko Haneda, do stacji Tokyo Station i Shinjuku Station, do głównych tokijskich hoteli, a także do okolicznych miast, takich jak Sendai, Utsunomiya czy Omiya. Istnieje także nocne połączenie na lotnisko Osaka. Więcej informacji na stronie internetowej lotniska.

TRANSPORT KOLEJOWY
Oba terminale posiadają swoje własne stacje kolejowe, skąd odjeżdżają pociągi podmiejskie do Tokio a także te dalekobieżne.

  • Keisei Electric Railway oferuje połączenia do Keisei Ueno w centrum Tokio, a także połączenie na lotnisko Haneda.
  • Japan Railways obsługują połączenie (oparte tylko na wcześniejszej rezerwacji) Narita Express, a także szybkie połączenia do Tokio i do okolicznych miejscowości.

Więcej informacji na stronie: pociągi.

Oficjalna strona internetowa lotniska
www.narita-airport.jp/en/

Adres
Narita-shi,
Chiba 282-8601,
Japa

Główni przewoźnicy
Lotnisko obsługuje następujące linie lotnicze: Aeroflot, Aeroméxico, Air France, Alitalia, British Airways, Continental Airlines, Delta Air Lines, KLM, Korean Air, Northwest Airlines, Virgin Atlantic Airways, Air Canada, Air China, All Nippon Airways, Austrian Airlines, EVA Air, Lufthansa, SAS, Singapore Airlines, Swiss, Thai Airways International, Turkish Airlines, United Airlines, Air India, Air New Zealand, Air Niugini, Air Pacific, Air Tahiti Nui, American Airlines, Cathay Pacific, China Airlines, China Eastern Airlines, China Southern Airlines, EgyptAir, Finnair, Garuda Indonesia, Iran Air, Japan Airlines, Malaysia Airlines, Pakistan International Airlines, Philippine Airlines, Qantas SriLankan Airlines, Transaero, Vietnam Airlines.

(kod IATA: TUN; kod ICAO: DTTA)

Międzynarodowe lotnisko położone 8 km na północny wschód od centrum Tunisu. Nazwę zawdzięcza historycznemu miastu, Kartaginie, położonemu na północ od lotniska. Jest największym portem lotniczym w kraju. W 2008 roku obsłużył prawie 4,2 miliona pasażerów. Jest głównym portem przesiadkowym linii lotniczych Tunisair. Bezpośrednie loty do Tunisu są dostępne z lotniska w Warszawie.

Lotnisko dysponuje dwoma nowoczesnymi terminalami pasażerskimi. Do dyspozycji pasażerów na lotnisku są udogodnienia dla osób podróżujących z dziećmi, bary, restauracje, kantor wymiany walut, bankomaty, punkt medyczny, poczta, fryzjer, apteka i sklepy. Istnieją także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.

Użyteczne informacje

Wszelkie informacje dotyczące podróży i lotniska można uzyskać pod numerem telefonu: + 216 71 754 000

Punkty informacji lotniskowej i turystycznej znajdują w hali przylotów i w hali odlotów głównego terminala oraz w hali przylotów terminala II.

Lotnisko umożliwia wypożyczenie samochodów. W hali przylotów głównego terminala do dyspozycji pasażerów są między innymi firmy:

  • Europcar, tel. +216 71 233411
  • Avis, tel. +216 71 205 347
  • Budget, tel. +216 71 842 670
  • Hertz, tel. +216 71 231 822
  • Sixt, tel. +216 70 729 292

Przed terminalem znajduje się parking na 2500 samochodów. Koszt postoju to 0,65 TND za 12 godzin., a potem 3 TND za dobę. Przed terminalem II znajduje się bezpłatny parking na 500 samochodów i 10 autobusów.

Komunikacja

Lotnisko położone jest 8 km na północny wschód od centrum Tunisu. Czas dojazdu do centrum miasta to 15-30 minut, w zależności od natężenia ruchu.

TAKSÓWKI

Postój taksówek znajduje się przed terminalem. Oficjalne samochody korporacji taksówkarskich mają kolor żółty. Warto wcześniej ustalić cenę kursu z kierowcą. Podróż do centrum powinna kosztować około 5 TND.

TRANSPORT AUTOBUSOWY

Istnieją regularne połączenia autobusowe z centrum miasta i z dworcem kolejowym Tunis Marine.
Autobus linii SNT numer 35 kursuje co 30 minut do centrum miasta. Bilet kosztuje 0,76 TND. Bardziej luksusowe autobusy firmy TUT kursują co centrum Tunisu co 15 minut, a bilet kosztuje 1,1 0 TND. Podróż do miasta trwa około 30 minut

Oficjalna strona internetowa lotniska

www.oaca.nat.tn

Adres

Tunis - Carthage International Airport
P.O Box 137 & 147,
1080 Tunis Cedex
Tunisia

Główni przewoźnicy

Lotnisko obsługują między innymi następujące linie lotnicze: Air Algérie, Air Europa, Air France, Air Malta, Alitalia, British Airways, Buraq Air, Corsairfly, EgyptAir, Emirates, Jat Airways, Jetairfly, Libyan Airlines, Lufthansa, Luxair, Nouvelair, Qatar Airways, Royal Air Maroc, Royal Jordanian, Saudi Arabian Airlines, Sevenair, Syrian Arab Airlines, TUIfly, Tunisair, Turkish Airlines, XL Airways France.

(kod IATA: SFA; kod ICAO: DTTX)

Międzynarodowe lotnisko położone 6 km na południowy zachód od centrum miasta Safakis, w Tunezji. Jest niedużym portem lotniczym, ale obsługuje drugie, co do wielkości miasto w kraju. W 2008 roku obsłużył prawie 99 tysięcy pasażerów.

Lotnisko dysponuje jednym terminalem pasażerskim. Do dyspozycji pasażerów na lotnisku są udogodnienia dla osób podróżujących z dziećmi, bar, kantor wymiany walut, punkt medyczny i sklep. Istnieją także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.

Użyteczne informacje

Wszelkie informacje dotyczące podróży i lotniska można uzyskać pod numerem telefonu: +216 74 278 000

Punkt informacji lotniskowej znajduje się w hali odlotów terminala.

Przed terminalem znajduje się parking na 205 samochodów, 14 autobusów i 6 taksówek.

Komunikacja

Lotnisko położone jest km na południowy zachód od centrum miasta Safakis. Czas dojazdu do centrum miasta to 30 minut.

TAKSÓWKI

Postój taksówek znajduje się przed terminalem. Oficjalne samochody korporacji taksówkarskich mają kolor żółty. Warto wcześniej ustalić cenę kursu z kierowcą.

Oficjalna strona internetowa lotniska

www.oaca.nat.tn

Adres

Sfax - Thyna International Airport
P.O.Box 1119
Sfax 3018
Tunisia

Główni przewoźnicy

Lotnisko obsługują między innymi następujące linie lotnicze: Sevenair, Tunisair.

(kod IATA: DJE; kod ICAO: DTTJ)

Międzynarodowe lotnisko położone na wyspie Djerba, w Tunezji. Znajduje się 9 km na zachód od głównego miasta Djerby Houmet Souk. Znane jest także jako lotnisko Melita. W 2008 roku lotnisko obsłużyło ponad 2,6 miliona pasażerów. Obsługuje linie czarterowe do i z tego nadmorskiego kurortu oraz regularne linie lotnicze. Bezpośrednie loty na Dżerbę są dostępne sezonowo z lotniska w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i z Katowic.

 

Lotnisko dysponuje jednym nowoczesnymi terminalem, który może obsłużyć 4 miliony pasażerów rocznie. Do dyspozycji pasażerów na lotnisku są udogodnienia dla osób podróżujących z dziećmi, kawiarnie, restauracje, kantor wymiany walut, bankomaty, punkt medyczny, poczta i sklepy. Istnieją także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.

Użyteczne informacje

Wszelkie informacje dotyczące podróży i lotniska można uzyskać pod numerem telefonu: + 216 75 650 233

Punkty informacji lotniskowej i turystycznej znajdują się na parterze terminala w hali przylotów.

Lotnisko umożliwia wypożyczenie samochodów. Do dyspozycji pasażerów są firmy:

  • Europcar, tel. +216 75 650233
  • Hertz, tel. +216 75 650233
  • Avis, tel. +216 75 65 02 33
  • Budget, tel. 216 75 653444

Przed terminalem znajduje się parking krótkoterminowy na 650 samochodów osobowych i 100 autobusów.

Komunikacja

Lotnisko położone jest na północy wyspy. Prowadzi do niego droga C116E.

TAKSÓWKI

Postoje taksówek znajdują się przed terminalami. Należy wcześniej ustalić koszt przejazdu, lub zamówić taksówkę w specjalnym punkcie na lotnisku.

TRANSPORT AUTOBUSOWY

Do dyspozycji pasażerów są tzw. shuttle bus. Regularne połączenia autobusowe z lotniska nie są dostępne. Często hotele aranżują transfer na lotnisko.

Oficjalna strona internetowa lotniska

Brak

Adres

Djerba Zarzis International Airport
4120 Djerba
Tunesia

Główni przewoźnicy

Lotnisko obsługują między innymi następujące linie lotnicze: Aigle Azur, airberlin, Belair, Flybaboo, Karthago Airlines, Jetairfly, Luxair, transavia.com, Sevenair, Tunisair, XL Airways France.

(kod IATA: MIR; kod ICAO: DTMB)

Międzynarodowe lotnisko im. Habiba Burguiby położone 8 km na zachód od Monastyru, w pobliżu Susy (Sousse). Lotnisko zostało oddane do użytku w 1968 roku. Obsługuje głównie loty czarterowe z Europy, Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu. Dysponuje również siatką połączeń regularnych, realizowanych przez tunezyjskie linie lotnicze Tunisair i Nouvelair. W 2007 roku lotnisko obsłużyło prawie 4,3 miliona pasażerów, co dało mu pierwszą pozycję wśród lotnisk tunezyjskich pod względem wielkości ruchu pasażerskiego (wyprzedził stołeczny port lotniczy Tunis-Kartagina). Bezpośrednie loty do Monastyru z Polski dostępne są tylko sezonowo.

 

Lotnisko dysponuje jednym nowoczesnym terminalem pasażerskim i terminalem cargo. Do dyspozycji pasażerów na lotnisku są udogodnienia dla osób podróżujących z dziećmi, bary, kantor wymiany walut, bankomat, punkt medyczny, poczta i sklepy. Istnieją także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.

Użyteczne informacje

Wszelkie informacje dotyczące podróży i lotniska można uzyskać pod numerem telefonu: + 216 73 520 000

Punkty informacji lotniskowej i turystycznej znajdują się na parterze terminala w hali przylotów.

Lotnisko umożliwia wypożyczenie samochodów. Do dyspozycji pasażerów są między innymi firmy:

  • Europcar, tel. +216 73 520799
  • Avis, tel. +216 73 52 10 31
  • Budget, tel. 216 22 274996

Przed terminalem znajduje się parking na 522 samochody osobowe i 117 autobusów.

Komunikacja

Do lotniska prowadzi droga C92, łączące lotnisko zarówno z Monastyrem, jak i Susą.

TAKSÓWKI

Postoje taksówek znajdują się przed terminalem. Należy wcześniej ustalić koszt przejazdu. Podróż do Monastyru trwa około 30 minut.

TRANSPORT KOLEJOWY

Pociągi do Monastyru i Susy kursują sprzed lotniska, co ok. 30 minut.

TRANSPORT AUTOBUSOWY

Lotnisko obsługiwane są przez lokalne autobusy, ale nie jest to transport polecany dla obcokrajowców.

Oficjalna strona internetowa lotniska

www.habibbourguibaairport.com

Adres

Monastir Habib Bourguiba International Airport
50 65 Monastir
Tunisia

Główni przewoźnicy

Lotnisko obsługują między innymi następujące linie lotnicze: Airberlin, Air Italy Polska, Arkefly, Hello, Jat Airways, Jetairfly, Karthago Airlines, Livingston, Luxair, Nouvelair, Scandinavian Airlines System, SmartLynx Airlines, Swiss International Air Lines, TAROM, Thomas Cook Airlines, Thomson Airways, transavia.com, TUIfly, Tunis Air, Sevenair, XL Airways France

(kod IATA: DEB; kod ICAO: LHDC)

Międzynarodowe lotnisko w Debreczynie – dawna radziecka baza wojskowa – w 2001 r. zyskało status międzynarodowy. Oferuje przewozy pasażerskie oraz transport towarów. W przyszłości planowane jest uruchomienie nowego terminalu i nowego systemu lądowań. Położone jest 6 km od centrum miasta.

Lotnisko posiada jeden terminal, mogący obsłużyć 600 tysięcy pasażerów rocznie. Do dyspozycji pasażerów pozostają wypożyczalnie samochodów, sklepy, punkt rezerwacji hotelowej, kawiarnia. Lotnisko intensywnie się rozwija.

Użyteczne informacje

Wszelkie informacje dotyczące podróży i lotniska można uzyskać pod numerem telefonu: +36 52 518-800 lub e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Na lotnisku istnieje możliwość zarezerwowania hotelu.

Lotnisko umożliwia wypożyczenie samochodu. Firmy Europcar i Hertz mają swoje stanowiska na lotnisku.

  • Hertz, tel. +36 52 533-994
  • Europcar, tel. +36 52 422-134

Przed terminalem lotniska udostępniono bezpłatny parking dla samochodów osobowych i autobusów.

Komunikacja

Lotnisko położone jest niedaleko centrum miasta. Podróż samochodem z centrum nie powinna zająć więcej niż 5 minut. Lotnisko oddalone jest od stacji kolejowej o 1 km. Niestety lotnisko nie jest obsługiwane przez transport publiczny. Jedynym środkiem komunikacji jest taksówka.

TAKSÓWKI

Postój taksówek znajduje się przed lotniskiem. Firma Fan Taxi współpracuje z lotniskiem.. Więcej informacji na stronie: www.fantaxi.hu.

Lotnisko obsługiwane jest także przez minibusy firmy Civis Transfer. Więcej informacji na stronie: www.civistranszfer.hu.

Adres

Airport-Debrecen Kft.
H-4030 Debrecen
Hungary

Główni przewoźnicy

Lotnisko obsługuje następujące linie lotnicze: Sky Europe, Bulgarian Air Charter, Hamburg International, Hemus Air, Karthago Airlines, Koral Blue Airlines, Malev, Nouvelair.

(kod IATA: SSH; kod ICAO: HESH)

Lotnisko Szarm el-Szejk to drugie największe lotnisko Egiptu, położone na półwyspie Synaj 10 km na północ od centrum Szarm el-Szejk i ok. 30 km od Naama Bay – turystycznego centrum Szarm el-Szejk. Zostało ono otwarte 14 maja 1968, jako lotnisko wojskowe izraelskiej armii Israeli Air Force pod nazwą hebrajską Ofira (na okupowanych wówczas przez Izrael terenach półwyspu Synaj). W latach 80. XX wieku port lotniczy został przejęty przez Egipt.

 

Lotnisko obsługuje 8 milionów pasażerów w ciągu roku. Obsługuje linie czarterowe do i z tego nadmorskiego kurortu, oraz regularne linie lotnicze. Bezpośrednie loty do Szarm el-Szejk są dostępne z lotniska w: Warszawie, Gdańska, Katowic, Poznania, Krakowa i Wrocławia.

Port dysponuje dwoma nowoczesnymi terminalami. Nowy, otwarty w 2007 roku, klimatyzowany terminal przypomina kształtem beduiński namiot, nawiązując do tutejszej rdzennej kultury.

Do dyspozycji pasażerów na lotnisku są: udogodnienia dla osób podróżujących z dziećmi, kawiarnie, restauracje, kantory wymiany walut, bankomat i sklepy. Istnieją także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.

Użyteczne informacje

Wszelkie informacje dotyczące podróży i lotniska można uzyskać pod numerami telefonów: +20 69 3623305 - 69 3623304 - 69 3601144 - 69 3601141.

Lotnisko umożliwia wypożyczenie samochodów. Do dyspozycji pasażerów są firmy: Avis, Thifty, Budget i Europcar (biuro firmy znajduje się w terminalu 1., tel +20 671815). Większość firm posiada biura kontaktowe w centrum miasta. Warto zarezerwować samochód wcześniej poprzez strony internetowe.

Przy obu terminalach znajdują się parkingi krótko- i długoterminowe.

Komunikacja

Lotnisko położone przy głównej drodze prowadzącej do centrum Szarm el-Szejk. Dojazd do centrum zajmuje ok. 20 min

TAKSÓWKI

Postoje taksówek znajdują się przed terminalami. Na lotnisku dostępne są taksówki zwykłe i turystyczne (dużo droższe). Koszt podróży do centrum miasta nie powinien być wyższy niż ok. 40 funtów egipskich. Należy wcześniej ustalić cenę z kierowcą.

TRANSPORT AUTOBUSOWY

Do dyspozycji pasażerów są kilkuosobowe minibusy, które odjeżdżają z lotniska dopiero, gdy są pełne. Podróż do centrum miasta trwa około 20 minut. Regularne połączenia autobusowe z lotniska nie są dostępne.

Często hotele aranżują transfer na lotnisko.

Oficjalna strona internetowa lotniska

Brak

Adres

Sharm El Sheikh International Airport
El Salam Rd.
Nabq Bay,
Sharm El Sheikh
Egypt

Główni przewoźnicy

Lotnisko obsługują między innymi następujące linie lotnicze: Aerosvit, Aeroflot, airBaltic, airberlin, Air Cairo, Air Finland, Air Italy, Air Italy Polska, Air Memphis, Air Sinai, AMC Airlines, Armavia, Atlant-Soyuz Airlines, Belair, Blue Panorama Airline, Condor Airlines, DonbassAero, easyJet, Edelweiss Air, Eurofly, Egyptair, EgyptAir Expres, Finnair, Flyglobespan, Hamburg International, Jazeera Airways, Jet2.com, Koral Blue Airlines, Kuwait Airways, Livingston Airlines, Lotus Air, Middle East Airlines, Mistral Air, Monarch Airlines, Neos, Niki, Norwegian, Rossiya, Royal Jordanian, Saudi Arabian Airlines, SAS, SmartLynx Airlines, Sterling Airlines, S7 Airlines, Thomas Cook Airlines, Thomson Airways, Transaero, transavia.com, TUIfly, Ukraine International Airlines, XL Airways France, Wizz Air Ukraine.

(kod IATA: DEL, kod ICAO: VIDP)

Lotnisko w Delhi jest największym lotniskiem w Indiach. Jego pełna nazwa upamiętnia byłą premier tego kraju – Indirę Ghandi. Lotnisko położone jest ok. 23 km na południowy zachód od Nowego Delhi. Rocznie obsługuje około 20 milionów pasażerów. Planuje się, że do 2030 roku ruch zwiększy się do 100 milionów pasażerów. Lotnisko jest ciągle modernizowane. Budowane są kolejne terminale pasażerskie. W budowie jest także linia metro, która będzie obsługiwać lotnisko.

W skład lotniska wchodzą 3 terminale pasażerskie: terminal obsługujący loty międzynarodowe (Terminal 2) i terminal obsługujący loty krajowe (Terminal 1). Nowy terminal 3 (otwarty 28 lipca 2010 roku) jest trzecim co do wielkości terminalem na świecie. Terminale oddalone są od siebie o około 5 km, a pomiędzy nimi kursują bezpłatne autobusy lotniskowe. Do dyspozycji pasażerów pozostają liczne restauracje, kantor wymiany walut, bankomaty, apteka, pokoje dla matek z dzieckiem, kawiarnie, sklepy, dwa parkingi oraz wypożyczalnie samochodów. Dostępna jest także kawiarnia internetowa, ale za skorzystanie z Internetu opłatę trzeba uiścić kartą kredytową. Istnieją także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.

Użyteczne informacje

Wszelkie informacje dotyczące podróży i lotniska można uzyskać pod numerami telefonów:

  • +91 11 25661000 (T1)
  • +91 11 25662000 (T2)

Punkty informacji lotniskowej i turystycznej znajdują się w obu terminalach.

W hali przylotów znajduje się biuro wypożyczalni samochodów Avis, która wynajmuje samochody (tylko z kierowcą), telefon: +91 11 6501 2525. Dostępne są także inne prywatne wypożyczalnie, które także oferują samochody z kierowcą.

Parkingi znajdują się przy obu terminalach. Przy terminalu 2 znajduje się Premium Parking i Standard parking. Przy terminalu 1 znajduje się Premium Parking. Między parkingiem a terminalem 2 kursuje bezpłatny autobus.

Komunikacja

System komunikacyjny na lotnisku jest dobrze rozwinięty. Do dyspozycji pasażerów są licencjonowane taksówki i autobusy. Szczegółowe opcje komunikacji na lotnisku Delhi Indira Gandhi dostępne są tutaj.

Oficjalna strona internetowa lotniska

www.airportsindia.org.in lub www.newdelhiairport.in

Adres

Indira Gandhi International Airport
New Delhi 110 037
India

Główni przewoźnicy

Lotnisko obsługuje następujące linie lotnicze: Aerofłot, Aerosvit, Air Astana, Air China, Air France, Air India, Air Mauritius, Alitalia, American Airlines, Ariana Afghan Airlines, Asiana, Austrian Airlines, Biman Bangladesh Airlines, British Airways, Cathay Pacific, China Airlines, China Eastern Airlines, China Southern Airlines, Continental Airlines, Cosmic Air, Druk Air, Emirates, Etihad Airways, Ethiopian Airlines, Finnair, GMG Airlines, Gulf Air, Iberia, JALways, Jazeera Airways, Jet Airways, Kam Air, KLM, Kuwait Airways, Kyrgyzstan Airlines, Lufthansa, Mahan Airlines, Malaysia Airlines, Nepal Airlines, Oman Air, Pakistan International Airlines, Qatar Airways, Royal Jordanian, Saudi Arabian Airlines, Scandinavian Airlines System, Singapore Airlines, SriLankan Airlines, Swiss International Air Lines, Syrian Arab Airlines, Thai Airways International, Turkish Airlines, Turkmenistan Airlines, Uzbekistan Airways, Virgin Atlantic Airways.

(kod IATA: EZE; kod ICAO: SAEZ)

Międzynarodowe lotnisko położone 2 km na wschód od Ezeiza i 22 km na południowy-wschód od Buenos Aires. Jest największym portem lotniczym Argentyny. Rocznie obsługuje ok. 8 milionów podróżnych. Pełna nazwa lotniska brzmi Ministro Pistarini International Airport (na cześć polityka Juana Pistarini). Bezpośrednie loty Warszawa - Buenos Aires (Ezeiza) nie są dostępne. Najlepiej wybrać lot z przesiadką na jednym z lotnisk europejskich.

Lotnisko dysponuje trzema terminalami A, B i C. Do dyspozycji pasażerów na lotnisku są udogodnienia dla osób podróżujących z dziećmi, kawiarnie, restauracje, kantor wymiany walut, bankomat i sklepy. Istnieją także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.

Użyteczne informacje

Wszelkie informacje dotyczące podróży i lotniska można uzyskać pod numerem telefonu: +54 11 5480 2500.

Lotnisko umożliwia wypożyczenie samochodów. Do dyspozycji pasażerów są firmy:

  • ALAMO (NATIONAL), tel. +54 11 0810-999-25266, +5411 5480-5580/5581
  • ANNIE MILLET-HERTZ, tel. +54 11 4480 0054,
  • AVIS, tel. +54 11 4480 9387/ 4378 9640,
  • LOCALIZA, tel. +5411 4816-2799 / 5480-5337
  • VIP CAR,
  • WORLD CAR,

Port lotniczy dysponuje miejscami parkingowymi w garażu i na parkingu odkrytym. Nie ma wydzielonych miejsc dla postojów długoterminowych. Nie ma możliwości wcześniejszej rezerwacji.

Komunikacja

Lotnisko znajduje się ok. 22 km na południowy-zachód od Buenos Aires, dojazd autostradą do miasta jest dobrze oznakowany.

TAKSÓWKI
Postoje taksówek znajdują się przed terminalami. Miejskie taksówki kursują zarówno do centrum Buenos Aires (ok. 45 minut), jak i do Ezeizy. Warto wcześniej uzgodnić cenę z taksówkarzem. Dostępne są także samochody z kierowcą innych firm. Więcej informacji na stronie: taxi.

TRANSPORT AUTOBUSOWY
Lotnisko obsługiwane jest przez miejskie linie autobusowe, kursujące z lotniska w różnych kierunkach: linia 394 – do Monte Grande (stacja kolejowa), linia 4 – do Camino de Cintura. Bilety nie są drogie, podróż do centrum miasta kosztuje 1,35 pesos.

Oficjalna strona internetowa lotniska

www.aa2000.com.ar

Adres

Aeropuerto Internacional de Ezeiza "Ministro Pistarini"
Autopista Tte. Gral. Ricchieri Km 33,5
(B1802EZE) Buenos Aires
Argentina

Główni przewoźnicy

Lotnisko obsługują między innymi następujące linie lotnicze: Aerolíneas Argentinas, Aeroméxico, Air Canada, Air France, Alitalia, American Airlines, British Airways, Catay Pacific, Continental Airlines, Delta, Iberia, Lufthansa, Mexicana, Qantas, South African Airways, Swiss, United Airlines.

(kod IATA: COR; kod ICAO: SACO)

Międzynarodowe lotnisko położone 11 km na północ od centrum Córdoby, w prowincji Córdoba, w Argentynie, zarządzane przez Aeropuertos Argentina 2000 S.A. Jest to trzecie co do wielkości lotnisko w Argentynie. W 2007 roku port lotniczy Córdoba obsłużył ponad 980 tysięcy pasażerów.

Lotnisko dysponuje jednym terminalem pasażerskim. Do dyspozycji pasażerów na lotnisku są kawiarnie, restauracja, kantor wymiany walut, bankomat i sklepy. Istnieją także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.

Użyteczne informacje

Wszelkie informacje dotyczące podróży i lotniska można uzyskać pod numerem telefonu: +54 351 475 0874.

Lotnisko umożliwia wypożyczenie samochodów. Do dyspozycji pasażerów są firmy:

  • ANNIE MILLET-HERTZ, tel. +54 351 475 0581 / 475 0587,
  • AVIS, tel. +54 351 475 0815 / 475 0785,

Lotnisko dysponuje miejscami parkingowymi na parkingu odkrytym. Nie ma wydzielonych miejsc dla postojów długoterminowych. Nie ma też możliwości wcześniejszej rezerwacji.

Komunikacja

Lotnisko znajduje się ok. 11 km na północ od centrum Córdoby, dojazd do miasta jest dobrze oznakowany.

TAKSÓWKI
Postoje taksówek znajdują się przed terminalem. Miejskie taksówki kursują do centrum miasta. Wcześniej uzgodnijmy lepiej cenę z taksówkarzem. Cena za przejazd do centrum miasta to około 10,50 $. Dostępne są także samochody z kierowcą firmy Transfer Córdoba. Więcej informacji na stronie: taxi.

TRANSPORT AUTOBUSOWY
Lotnisko obsługiwane jest przez miejskie linie autobusowe. Linia A5 kursuje do centrum miasta. Bilety nie są drogie. Podróż do centrum miasta kosztuje 0,95 $.

Oficjalna strona internetowa lotniska

www.aa2000.com.ar

Adres

Aeropuerto Internacional de Córdoba "Ing. A. Taravella" - Pajas Blancas
Camino a Pajas Blancas Km 8.5,
Ruta E-53 - (5008) Córdoba
Argentina

Główni przewoźnicy

Lotnisko obsługują między innymi następujące linie lotnicze: Aerolíneas Argentinas, Copa Airlines, Austral Líneas Aéreas, LAN Airlines.

(kod IATA: KEF, kod ICAO: BIKF)

Największe lotnisko Islandii, które znajduje się na półwyspie Reykjanes niedaleko Keflavíku, 50 km na zachód od Reykjavíku. Nazywane jest zazwyczaj Międzynarodowym Portem Lotniczym Reykjavíku. Z lotniska odbywają się jedynie loty międzynarodowe (z wyjątkiem letniego połączenia do Akureyri w związku z turystycznym ruchem rejsowym linii Icelandair). Loty krajowe, a także loty na Grenlandię i Wyspy Owcze, obsługuje krajowy Port lotniczy Reykjavík. Port lotniczy Keflavík jest także portem macierzystym dla Icelandair oraz Iceland Express. Lotnisko w Keflavíku jest lotniskiem rezerwowym dla lądowania promów kosmicznych NASA w przypadku niemożności lądowania w Stanach Zjednoczonych lub awarii na pokładzie statku.

Port lotniczy Reykjavík posiada jeden terminal pasażerski: Terminal im. Leifa Erikssona. Do dyspozycji pasażerów na lotnisku są udogodnienia dla osób podróżujących z dziećmi, plac zabaw, kantor wymiany walut, bank, restauracje, kawiarnie, bary, sklepy Istnieją także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Interaktywna mapa lotniska znajduje się na stronie: mapa

Użyteczne informacje

Wszelkich informacji dotyczących podróży i lotniska można uzyskać pod numerem telefonu: +354 425 6000 lub e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Punkt nformacji turystycznej znajduje się w hali przylotów lotniska, tel. +354 425 0330, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Lotnisko umożliwia wypożyczenie samochodów. Do dyspozycji pasażerów są:

  • Avis, tel. +354 591 4000
  • Hertz, tel. +354 50 50 600
  • National, tel. +354 568 6915
  • Budget, tel. +354 567 8300

W pobliżu terminali usytuowany jest parking kryty Alex Inside Parking. Koszt pozostawienia pojazdu na 1 dzień – 3,800 ISK, 7 dni – 8,000 ISK. W bliskiej odległości od lotniska usytuowany jest drugi parking. Koszt pozostawienia samochodu to 100 ISK za 50 minut i 630 ISK za dzień. Więcej informacji na stronie internetowej lotniska.

Komunikacja

Lotnisko Keflavik International Airport znajduje się ok 50 km na południowy zachód od Reykjaviku. Do lotniska Keflavík można dojechać z miasta Reykjavik samochodem w ciągu 40 minut..

TAKSÓWKI
Taksówki dostępne są przed lotniskiem. Podróż trwa średnio 40 minut. Przewozem pasażerów zajmują się dwie firmy:

TRANSPORT AUTOBUSOWY
Linia Flybus łączy lotnisko z centrum Reykiawiku. Autobusy odjeżdżają do miasta 35-40 minut po danym przylocie, a podróż trwa 40-50 minut. Bilety można nabyć w automacie, mieszczącym się przy wyjściu z Terminalu, bądź online ze strony przewoźnika www.re.is, gdzie także znajduje się szczegółowy rozkład jazdy. W centrum miasta autobus zatrzymuje się na dworcu BSÍ Bus Terminal, skąd możliwe są transfery do hoteli, krajowego portu lotniczego i innych lokalizacji.

Minibusy linii Blueline łączy Terminal Leifur Eiríksson i Blue Lagoon z Reykiawikiem oraz z Aðalbílar. Więcej informacji oraz rozkład jazdy znaleźć można na stronie www.reykjanesbaer.is.

Oficjalna strona internetowa lotniska

www.keflavikairport.com

Adres

Keflavik International Airport Ltd.
235 Keflavikurflugvollur,
Iceland

Główni przewoźnicy

Główne linie lotnicze obsługujące połączenia z lotniska Keflavik to Icelanair, Icelandexpress, Air Iceland, Air Berlin, British Airways, Lufthansa, SAS.

(kod IATA: RKV, kod ICAO: BIRK)

Największe krajowe lotnisko Islandii, położone w granicach miasta Reykjavík, na południe od ścisłego centrum miasta, w zasięgu dalekiego spaceru. Obsługuje także ruch rejsowy na Grenlandię i Wyspy Owcze. Port lotniczy Reykjavík posiada dwa terminale pasażerskie. Terminal główny obsługuje loty międzynarodowe i krajowe dla linii lotniczej Air Iceland, a terminal pomocniczy obsługuje loty loty międzynarodowe i krajowe dla linii Eagle Air.

Linia lotnicza Atlantic Airways obsługuje niektóre loty do Narsasuaq na Grenlandii dla linii Air Iceland i utrzymuje z Air Iceland porozumienie dot. wspólnej desygnacji rejsów (tzw. code share) do Vágar na Wyspach Owczych.

Użyteczne informacje

Wszelkich informacji dotyczących podróży i lotniska można uzyskać pod numerem telefonu: +354 424 4000

Lotnisko umożliwia wypożyczenie samochodów. Dostępnych jest kilka wypożyczalni (np. Europcar, tel. +354 5686915)

Lotnisko otwarte jest codziennie od 7.00 do 23.30 (w niedziele od 8.00)

W pobliżu terminali usytuowany jest parking dla samochodów osobowych.

Komunikacja

Zmiana połączenia lotniczego pomiędzy lotniskami w Keflavíku i Reykjavíku wymaga 50 kilometrowego odpłatnego przejazdu autobusem, przy którym łącznie 3 godziny zapasu są zalecane.

TAKSÓWKI
Taksówki dostępne są przed lotniskiem. Przewozem pasażerów zajmują się dwie firmy:

TRANSPORT AUTOBUSOWY
Lotnisko obsługuje miejski autobus numer 5. Zatrzymując się na dworcu w centrum miasta można przesiąść się do autobusu Flybus, który zabierze nas na lotnisko Keflavik.

Oficjalna strona internetowa lotniska

www.flugstodir.is

Adres

Reykjavík Domestic Airport
Reykjavík 101
Iceland

Główni przewoźnicy

Lotnisko obsługiwne jest przez Air Iceland, Atlantic Airways, Eagle Air

(kod IATA: HEL, kod ICAO: EFHK)

Międzynarodowe lotnisko, najruchliwsze w Finlandii, położone w mieście Vantaa, 19 km na północ od centrum Helsinek. Jest jednym z głównych portów lotniczych Skandynawii. Z lotniska w Helsinkach ponad 30 linii lotniczych oferuje połączenia do 120 miejsc na całym świecie, w tym bezpośrednie loty do Azji. Port lotniczy Helsinki-Vantaa w przeciągu ostatnich lat wyrósł na czołowy port Europy Północnej, obsługujący loty na międzykontynentalnych trasach. W 2008 roku obsłużył 13,4 miliona pasażerów. Jednym z najważniejszych powodów dla których pasażerowie wybierają ten port lotniczy jest fakt, że przez Helsinki wiedzie najkrótsza droga lotnicza z Europy do Azji. Loty tranzytowe przez Helsinki staną się jeszcze przyjemniejsze dzięki planowanemu w tym roku otwarciu nowego terminala wyposażonego w luksusowy business lounge, salony spa oraz sauny. Od lat Port Lotniczy Helsinki-Vantaa zajmuje czołowe miejsca w rankingu najlepszych lotnisk nie tylko w Europie, ale także na całym świecie (IATA). Port lotniczy jest doskonale wyposażony i przyjazny dla pasażerów. Kameralna atmosfera oraz niewielkie odległości pomiędzy stanowiskami odlotów umożliwiają bardzo szybki i dogodny tranzyt.

 

Lotnisko dysponuje dwoma terminalami. Terminal Międzynarodowy i Krajowy są oddalone od siebie tylko 250 m i połączone są ze sobą wewnętrznym pasażem. Do dyspozycji pasażerów na lotnisku są udogodnienia dla osób podróżujących z dziećmi, kantory wymiany walut (Terminal Międzynarodowy), dwa oddziały banków, bankomaty, bezprzewodowy dostęp do Internetu WiFi, kawiarnia internetowa (w pobliżu bramki 19 w terminalu 2), liczne restauracje, kawiarnie, bary, sklepy (w tym wolnocłowe), apteka, pokój medytacji, 9 sal konferencyjnych z wyposażeniem audiowizualnym. Istnieją także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Interaktywna mapa lotniska znajdują się na stronie: mapa.

Użyteczne informacje

Wszelkie informacje dotyczące podróży i lotniska można uzyskać pod numerem telefonu: +358 200 14636 lub e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Punkty informacyjne znajdują się w terminalu lotów międzynarodowych T2 w hali odlotów oraz w hali przylotów (otwarty 24 h) a także w terminalu lotów krajowych T1 w hali przylotów (otwarty codziennie w godzinach 07:00-23:45). Informacje dotyczące lotów można uzyskać w punktach odpraw konkretnych linii lotniczych.

Lotnisko umożliwia wypożyczenie samochodów. Punkty wypożyczalni aut są zlokalizowane w hali przylotów 2 przy korytarzu prowadzącym do terminala lotów krajowych. Otwarte są przeważnie od 07:00 do 23:00 od poniedziałku do piątku, w godzinach 09:00-20:00 w soboty i 09:00-23:00 w niedziele. Do dyspozycji pasażerów są:

  • Avis, tel. +358 9 822 833
  • Hertz, tel. +358 20 555 2100
  • Europcar, tel. +358 40 306 2800
  • Budget, tel. +358 9 870 0780
  • Sixt, tel. +358 9 872 4433

Zmotoryzowani pasażerowie mają do wyboru trzy rodzaje parkingu: Lomaparkki dla wakacyjnych podróżników, Bisnesparkki dla podróżujących biznesmenów oraz Pikaparkki – parking krótkoterminowy. Najbliżej terminali znajdują się parkingi wielopoziomowe. Więcej informacji i cennik na stronie: https://www.helsinki-vantaa.fi/Ppricelist

Komunikacja

Port lotniczy znajduje się obok dróg E12 i 45. Z centrum Helsinek należy skierować się na północ wzdłuż drogi Tuusula (trasa nr 45). Dalej do lotniska prowadzą drogowskazy. Z kierunku zachodniego i wschodniego należy wjechać na drogę Kehä III (trasa E18 lub 50), dalej zgodnie z drogowskazami.

TAKSÓWKI
Przejazd z lotniska do centrum Helsinek zajmuje około pół godziny a opłata kurs kosztuje koło 30 euro. Taksówkarze przyjmują zapłatę gotówką i kartami płatniczymi. Postoje taksówek znajdują się przy halach przylotów terminali: krajowego oraz międzynarodowego. Punkty zamawiania taksówek można znaleźć w halach 1 i 2 terminali przylotów. Korporacje obsługujące połączenia z lotniskiem Helsinki-Vantaa:

  • Suomen Airport Taxi Oy, tel +358 600 555 555
  • Yellow Line - Airport Taxi, tel +358 600 555 555
  • TaxiPoint, (przewozy specjalne), tel +358 9 8256 5566
  • Vantaan taksikeskus 24 h, tel +358 100 7300

TRANSPORT AUTOBUSOWY
Miejskie autobusy numer 415, 451, 615 firmy YTV (rozkłady jazdy na stronie: www.ytv.fi) oraz autobusy firmy Finnair City Bus (rozkład jazdy na stronie: www.finnair.com) odjeżdżające do centrum Helsinek zatrzymują się na przystanku znajdującym się na wprost obu budynków terminali pasażerskich (przybliżony czas podróży – około 40 minut).

Autobus miejski linii 61 dojeżdża do stacji kolejowej Tikkurrila, z której odchodzą pociągi zarówno do Helsinek jak i innych destynacji.

Autobusy hotelowe kursujące wahadłowo z lotniska do najbliższych hoteli zabierają pasażerów bezpłatnie.

Dostępne są także autobusy kursujące do innych miast w Finlandii – więcej informacji na stronie internetowej lotniska.

Oficjalna strona internetowa lotniska

www.helsinki-vantaa.fi

Adres

Finavia
Helsinki-Vantaa Airport
P.O. Box 29, FIN-01531 Vantaa,
Finland

Główni przewoźnicy

Lotnisko obsługują między innymi następujące linie lotnicze: Finnair, Aer Lingus, Aeroflot, Air Berlin, Air Åland, Air Finland, airBaltic, Austrian Airlines, Blue1, British Airways, Sun Air of Scandinavia, Brussels Airlines, Cimber Air, Czech Airlines, easyJet, Estonian Air, Fly Lappeenranta, Finncomm Airlines, Icelandair, KLM, LOT, Lufthansa, Malév, Rossiya, SAS, Severstal, TAP Portugal, Turkish Airlines, Ukraine International Airlines.

(kod IATA: RIX, kod ICAO: VRA)

Międzynarodowy port lotniczy Ryga znajduje się w środkowej części Łotwy. Jest największym lotniskiem krajów bałtyckich, leży około 13 km na południowy-zachód od centrum miasta. Port lotniczy jest ważnym ośrodkiem nie tylko gospodarczym, jak również i ekonomicznym na terenie państwa. Lotnisko jest nowoczesnym portem lotniczym, spełniającym wszelkie wymagania Unii Europejskiej. Zostało wybudowane na początku lat 70-tych, jednak kilka lat temu przeszło gruntowną renowację. Stanowi bazę główną dla takich linii jak airBaltic, Lat Charter, RAF-Avia, Vip Avia czy Inversija. Rocznie lotnisko obsługuje ponad 3 miliony pasażerów. W 2008 roku było to 3,7 milionów

 

Lotnisko dysponuje jednym trzema terminalami (A, B i C) w jednym kompleksie. Do dyspozycji pasażerów na lotnisku są udogodnienia dla osób podróżujących z dziećmi, kantory wymiany walut, banki, bankomaty, bezprzewodowy dostęp do Internetu WiFi, liczne restauracje, kawiarnie, bary, sklepy, kaplica, poczta, centra konferencyjne. Istnieją także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Mapa lotniska znajdują się na stronie: mapa.

 

Użyteczne informacje
Wszelkie informacje dotyczące podróży i lotniska można uzyskać pod numerem telefonu: +371 (0) 67207695

Punkt informacyjny "Welcome to Riga" znajduje się na pierwszym piętrze terminala. Można tu uzyskać informacje o Rydze, zakupić kartę „Riga Card” lub zarezerwować hotel.

Lotnisko umożliwia wypożyczenie samochodów. Punkty wypożyczalni aut są zlokalizowane w hali przylotów na pierwszym piętrze, przy bramkach C i E. Godziny otwarcia są dostosowane do godzin przylotów samolotów. Do dyspozycji pasażerów są między innymi:

  • Avis, tel. (+371) 67 207 353
  • Hertz, tel. (+371) 67 207 980
  • Europcar, tel. (+371) 67 207 825
  • Budget, tel. (+371) 67 207 327
  • Sixt, tel. (+371) 67 207 121

Na lotnisku w Rydze znajdują się trzy parkingi:

  • P1 to parking krótkoterminowy położony tuż przed terminalem. Pierwsze 30 minut postoju to koszt 1 LVL, każda godzina to 2 LVL, 24 godziny to 48 LVL.
  • P2 to parking długoterminowy położony 400 metrów od terminala, przy autostradzie.
    Dzień postoju to 6 LVL, 2 do 10 dni to 3 LVL za każdy dzień a 11 i więcej dni to 2 LVL za każdy dzień postoju.
  • P3 to parking długoterminowy na 350 miejsc, położony w pobliżu muzeum lotnictwa, jadąc w stronę lotniska przed terminalem należy skręcić w prawo. Obowiązują takie same opłaty jak na parkingu P2.

 

Komunikacja
Na międzynarodowe lotnisko Ryga można dojechać z centrum miasta samochodem w ciągu 15 do 20 minut, kierując się autostradą A10, zjazd P133.

TAKSÓWKI
Postój taksówek znajduje się przed Terminalem. Riga Taxi Park prowadzi kursy pomiędzy lotniskiem a centrum miasta. Taksówkę można zamówić telefonicznie (tel. +(371) 7207509) lub w biurze znajdującym się na pierwszym poziomie w hali przylotów. Orientacyjny koszt przejazdu pomiędzy lotniskiem a centrum miasta wyniesie 8 LVL, zaś czas podróży ok. 15 minut.

TRANSPORT AUTOBUSOWY
Autobus liniowy nr 22 kursuje, co 10-30 minut i umożliwia bezpośredni dojazd z lotniska do centrum miasta (Ulica Abrenes). Przystanek autobusowy mieści się naprzeciw terminalu, za parkingami. Czas dojazdu wynosi około 30 minut. Dojazd w jedną stronę kosztuje 0,40 LVL (opłata za bagaż 0,80 LVL). Więcej informacji na stronie: www.rigassatiksme.lv

Niektóre hotele oferują własny serwis Shuttle Bus.

Istnieją także autobusowe połączenia do Litwy i Estonii. Więcej informacji można uzyskać w punkach informacyjnych na lotnisku.

 

Oficjalna strona internetowa lotniska
www.riga-airport.com

Adres
International airport "Riga" 10/1
Marupes civil parish
Riga district
LV-1053
Latvia

Główni przewoźnicy
Lotnisko obsługują między innymi następujące linie lotnicze: Norwegian, Ryanair, Uzbekistan Airways, Finnair, Aeroflot, airBaltic, Czech Airlines, KLM, LOT, Lufthansa, Turkish Airlines.

Najlepsze okazje

Rzym trzeba odwiedzić przynajmniej raz w życiu. Złap okazję na lot!12 ofert od 220 Sprawdź W stronę słońca! Tanie loty na południe! 30 ofert od 160 Sprawdź SKANDYNAWIA to kraina z bajki! Leć się tam w dobrej cenie!19 ofert od 112 Sprawdź Gdzie jechać we Włoszech? Daj się skusić na tanie loty na jedną z pięknych wysp!12 ofert od 272 Sprawdź