Treść strony
Treść główna
Prosto z fabryki Dreamliner LOT-u wylądował w Warszawie
Dreamliner 787-9 zarejestrowany jako SP-LSA wylądował dziś w Warszawie po pierwszym rejsie z Paine Field, lotniska obsługującego fabrykę Boeinga w Everett. To najnowszy i największy dotychczas samolot we flocie LOT-u. Na pokłada zabierze aż 294 pasażerów. Dołączył do ośmiu Dreamlinerów LOT-u w wersji B787-8.
Pierwszy rejs z fabryki Boeinga
Pierwszy rejs – na razie bez regularnych pasażerów (tzw. delivery flight) trwał 9 godz. i 20 minut. Pokonany dystans to ok. 10 tys. km. W Everett obok Seattle w stanie Waszyngton, skąd przyleciał samolot zamówiony przez LOT, znajduje się fabryka Boeinga. Tam montowane są samoloty szerokokadłubowe tej firmy, m.in. B787 Dreamliner. Pierwszy z B787-9 będzie wykorzystywany w marcu na trasie do Toronto (LO45/46), a od kwietnia do Chicago (nr rejsu LO3/4).
Dostawy drugiego i trzeciego samolotu są zaplanowane na kwiecień i czerwiec. Wtedy większe Dreamlinery będą obsługiwać – poza Chicago i Toronto – także trasy do Nowego Jorku (LO26/27) i sporadycznie do Seulu. Ostatni z tego kontraktu zostanie dostarczony dla LOT-u na początku przyszłego roku. Wtedy łączna liczba Dreamlinerów we flocie polskiego przewoźnika zwiększy się do 12 samolotów.
B787-9 ma prawie 63 metry długości, czyli jest o ponad sześć metrów dłuższy od każdego z ośmiu 787-8 używanych dotychczas przez LOT. Nowy samolot zabiera na pokład 294 pasażerów, czyli o 42 więcej niż mniejsza wersja 787-8 (to oznacza wzrost podaży o prawie jedną piątą).
Rafał Mielczarski, prezes zarządu LOT, powiedział:
LOT jest pierwszą linią lotniczą w Europie, której flota dalekiego zasięgu w całości opiera się na Dreamlinerach. Jest to wciąż technologicznie najbardziej zaawansowany samolot świata. Żaden inny egzemplarz w tej klasie nie daje pasażerom tak wysokiego komfortu podróży. Dreamliner jest dla nas motorem jeszcze szybszego rozwoju.
Trzy klasy podróży i silnik Rolls-Royce'a
- 24 fotele w klasie biznes, które rozkładają się do płaskiego łóżka (o sześć więcej względem mniejszej wersji),
- 21 foteli w ekonomicznej premium – ze zwiększonym odstępem między nimi: z 38 do 42 cali,
- 249 foteli w ekonomicznej (o 36 więcej niż w B787-8), z których każdy jest wyposażony w większy niż dotychczas indywidualny monitor rozrywki pokładowej.
Nowy samolot został wyposażony w silniki Rolls-Royce'a Trent TEN nowej generacji. Jak wynika z analiz Boeinga, B787-9 charakteryzuje się niższym zużyciem paliwa w przeliczeniu na pasażera, czyli jest bardziej oszczędny i ekologiczny. Zasięg nowego samolotu 787-9 w wersji dla LOT-u to ponad 13 350 km, czyli o ok. 700 km więcej od wersji 787-8.
Fot. LOT
Alerty cenowe
Ustaw gdzie i kiedy chcesz lecieć, a my zajmiemy się resztą!
Najlepsze okazje
Tanie loty z Polski od Wizz Air30 ofert od 119 zł Sprawdź Tanie loty na greckie wyspy! Zakręci Wam się w głowie od tego piękna12 ofert od 277 zł Sprawdź Tanie loty z Warszawy! Ruszaj w podróż30 ofert od 112 zł Sprawdź Planujesz wakacje w czerwcu? Znajdź idealną propozycję lotu dla siebie!30 ofert od 119 zł SprawdźZobacz również
Nasi użytkownicy szukali ostatnio tanich lotów z Warszawy do Londynu, z Gdańska do Madrytu oraz połączeń lotniczych z Warszawy do Zurychu.
Popularne wyszukiwania: Tanie loty z Modlina do Beauvais, tanie loty do Aten, tanie bilety z Warszawy do Brukseli, bilety lotnicze promocje, wyszukiwarka tanich lotów.