Nagłówek strony

Wyszukiwarka biletów lotniczych

przelot złożony
1 pasażer
  • Dorośli-1+
  • Dzieci-0+
  • Wiek dziecka 1-8+
  • Wiek dziecka 2-8+
  • Wiek dziecka 3-8+
  • Wiek dziecka 4-8+
  • Wiek dziecka 5-8+
  • Wiek dziecka 6-8+
  • OK
Szukaj
  • polska firma
  • 20 lat doświadczenia
  • 500 000 klientów
  • bezpieczne płatności
  • gwarancja najniższej ceny
Wszystkie linie lotnicze. Rezerwuj wygodnie.

Treść główna

Prosto z fabryki Dreamliner LOT-u wylądował w Warszawie

nowe-samoloty-lotu

Dreamliner 787-9 zarejestrowany jako SP-LSA wylądował dziś w Warszawie po pierwszym rejsie z Paine Field, lotniska obsługującego fabrykę Boeinga w Everett. To najnowszy i największy dotychczas samolot we flocie LOT-u. Na pokłada zabierze aż 294 pasażerów. Dołączył do ośmiu Dreamlinerów LOT-u w wersji B787-8.

Pierwszy rejs z fabryki Boeinga

Pierwszy rejs – na razie bez regularnych pasażerów (tzw. delivery flight) trwał 9 godz. i 20 minut. Pokonany dystans to ok. 10 tys. km. W Everett obok Seattle w stanie Waszyngton, skąd przyleciał samolot zamówiony przez LOT, znajduje się fabryka Boeinga. Tam montowane są samoloty szerokokadłubowe tej firmy, m.in. B787 Dreamliner. Pierwszy z B787-9 będzie wykorzystywany w marcu na trasie do Toronto (LO45/46), a od kwietnia do Chicago (nr rejsu LO3/4).

Dostawy drugiego i trzeciego samolotu są zaplanowane na kwiecień i czerwiec. Wtedy większe Dreamlinery będą obsługiwać – poza Chicago i Toronto – także trasy do Nowego Jorku (LO26/27) i sporadycznie do Seulu. Ostatni z tego kontraktu zostanie dostarczony dla LOT-u na początku przyszłego roku. Wtedy łączna liczba Dreamlinerów we flocie polskiego przewoźnika zwiększy się do 12 samolotów.

B787-9 ma prawie 63 metry długości, czyli jest o ponad sześć metrów dłuższy od każdego z ośmiu 787-8 używanych dotychczas przez LOT. Nowy samolot zabiera na pokład 294 pasażerów, czyli o 42 więcej niż mniejsza wersja 787-8 (to oznacza wzrost podaży o prawie jedną piątą).

Rafał Mielczarski, prezes zarządu LOT, powiedział:

LOT jest pierwszą linią lotniczą w Europie, której flota dalekiego zasięgu w całości opiera się na Dreamlinerach. Jest to wciąż technologicznie najbardziej zaawansowany samolot świata. Żaden inny egzemplarz w tej klasie nie daje pasażerom tak wysokiego komfortu podróży. Dreamliner jest dla nas motorem jeszcze szybszego rozwoju.

Trzy klasy podróży i silnik Rolls-Royce'a

W nowych Dreamlinerach pasażerowie będą mogli podróżować w trzech klasach. Do ich dyspozycji będą:
  • 24 fotele w klasie biznes, które rozkładają się do płaskiego łóżka (o sześć więcej względem mniejszej wersji), 
  • 21 foteli w ekonomicznej premium – ze zwiększonym odstępem między nimi: z 38 do 42 cali,
  • 249 foteli w ekonomicznej (o 36 więcej niż w B787-8), z których każdy jest wyposażony w większy niż dotychczas indywidualny monitor rozrywki pokładowej.

Nowy samolot został wyposażony w silniki Rolls-Royce'a Trent TEN nowej generacji. Jak wynika z analiz Boeinga, B787-9 charakteryzuje się niższym zużyciem paliwa w przeliczeniu na pasażera, czyli jest bardziej oszczędny i ekologiczny. Zasięg nowego samolotu 787-9 w wersji dla LOT-u to ponad 13 350 km, czyli o ok. 700 km więcej od wersji 787-8.

Fot. LOT 

Zobacz też

Alerty cenowe

Ustaw gdzie i kiedy chcesz lecieć, a my zajmiemy się resztą!

Nawigacja dodatkowa