Tam będziesz zadowolony! Oto lotniska, które najlepiej obsługują pasażerów

Happy-family-with-suitcases-in-the-airport.-shutterstock_400379911

Nie wszystkie lotniska są sobie równe. Nie na wszystkich kontrole przebiegają bezproblemowo i szybko, nie wszystkie mają miłą obsługę. Ale są takie terminale, które sprawiają, że pasażerowie opuszczają je zadowoleni i uśmiechnięci.

Na pewno kojarzysz niewielkie maszyny ustawione na lotniskach, z czterema przyciskami o kolorach od czerwieni do zieleni, z namalowanymi buźkami oddającymi stan emocjonalny. Być może nawet zdarzyło Ci się wcisnąć odpowiedni guzik i zostawić tym samym samym informacje o jakości obsługi. Firma, która odpowiada za te maszyny podzieliła się właśnie z CNN swoimi danymi. Dzięki temu wiemy, które lotniska najlepiej obsługują pasażerów.

Maszyny Happy or Not powstały w Finlandii w 2009 roku. Od tego czasu zostały wprowadzone na 160 lotnisk i dostarczają interesujące informacje z 36. krajów. Najnowsze podsumowanie danych obejmuje okres od listopada 2016 r. do listopada 2017 r. Dane te uzyskano z różnych miejsc na lotniskach: kontroli bezpieczeństwa, odbioru bagażu, łazienek, itd.

Okazało się, że pasażerowie najbardziej szczęśliwi czują się na niewielkim lotnisku w Anglii, a dokładniej w Exeter, które obsługuje mniej niż milion pasażerów rocznie. Odsetek zadowolonych ludzi wynosi tam aż 88,66%. Tylko 6 lotnisk na świecie ma współczynnik zadowolenia powyżej 86%. Większość z nich to właśnie małe terminale, nieznane szerszemu gronu podróżnych. Wyjątkiem w pierwszej dziesiątce jest rzymskie Fiumicino Airport oraz Dallas/ForthWorth Airport.

Co ciekawe, pasażerowie chętniej wciskają zielone, uśmiechnięte buźki na maszynie Happy or Sad w określonym dniu tygodnia, a mianowicie we wtorek. Robią to częściej w okolicach godziny 9. rano. Z kolei najbardziej nieszczęśliwi są podczas odbioru bagażu między 2. a 3. nad ranem w weekendy. Niedziela również nie jest dobrze odbierana, zwłaszcza podczas miesięcy wakacyjnych, kiedy w poniedziałek czeka na podróżnych powrót do pracy.

Najbardziej pozytywne miesiące to październik i listopad, za to na drugim końcu szali znajduje się kwiecień i sierpień. Zapewne duże znaczenie ma wtedy natężenie ruchu lotniczego związanego z sezonem. Przecież nikt nie lubi tłumów na lotniskach. Co się zaś tyczy samych lotnisk, to najszczęśliwsi są pasażerowie po udanej kontroli bezpieczeństwa, kiedy mogą bez stresu wypić kawę lub coś zjeść. Najgorzej w tym zestawieniu wypada odbiór bagażu, co jest kolejnym powodem, by podróżować tylko z bagażem podręcznym.

Oto lotniska z najbardziej zadowolonymi pasażerami: 

  1. Exeter Airport, Wielka Brytania - 88.66%
  2. Cork Airport, Irlandia - 88.45% oraz Leonardo da Vinci-Fiumicino Airport Rzym, Włochy - 88.45%
  3. Dallas Fort Worth International Airport, USA - 87.35% 
  4. Newcastle International Airport, Wielka Brytania - 87.05% 
  5. London Southend Airport, Wielka Brytania - 86.79% 
  6. Cardiff Airport, Wielka Brytania - 86.57% 
  7. Keflavik International Airport, Islandia - 86.35% 

Tutaj znajdziesz pełny raport.

Fot. Shutterstock 

polskazachwyca.pl

Alerty cenowe

Ustaw gdzie i kiedy chcesz lecieć, a my zajmiemy się resztą!

Nasi użytkownicy szukali ostatnio tanich lotów z Warszawy do Brukseli, z Warszawy do Tbilisi i, połączeń lotniczych z Warszawy do Splitu.

Popularne wyszukiwania: tanie loty do Stambułu, Okazje na loty w lipcu, najtańsze bilety z Krakowa do Paryża, wyszukiwarka tanich lotów, tanie loty po Polsce.