Treść strony

  • polska firma
  • 20 lat na rynku
  • 600 000 klientów
  • bezpieczne płatności
  • gwarancja najniższej ceny

Treść główna

Wszystko, co musisz wiedzieć w przypadku odwołanego lotu

Wszystko, co musisz wiedzieć w przypadku odwołanego lotu
Strona 1 z 2

W życiu zdarzają się różne sytuacje niezależnie od nas. Zdarzyć się może, że Twój lot jest odwołany. Czy wiesz, co wtedy robić? Wiesz, że możesz ubiegać się o odszkodowanie?

​W takich sytuacjach znajdujesz się pod ochroną rozporządzenia WE 261/2004 z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku:

-odmowy przyjęcia na pokład,

-odwołania (w tym poinformowania o odwołanym locie z mniejszym, niż 2 tygodnie wyprzedzeniem)

-dużego opóźnienia lotu.

Dotyczy ono pasażerów, których przynajmniej jedno lotnisko (początku podróży czy docelowe) znajduje się na terenie UE oraz jeśli przewoźnik obsługujący dany lot jest przewoźnikiem z UE.

Gdy odwołają Twój lot, masz prawo do:

​-zwrotu kosztów biletu;

-innego połączenia z punktem docelowym podróży;

-posiłku, napojów oraz rozmowy telefonicznej, jeżeli czas oczekiwania na inne połączenie lotnicze to usprawiedliwia;

Co powinieneś zrobić w pierwszej kolejności, kiedy dowiesz się, że Twój lot jest odwołany:

Gdy odwołają twój lot najlepiej zostań przy bramce odprawy. Będziesz mógł wtedy zauważyć możliwe zmiany w planie lotu albo podstawienie samolotu zastępczego. Jeśli przegapisz możliwości oferowane przez linie, szybko stracisz prawo do odszkodowania.

Jakie odszkodowanie przysługuje za odwołany lot:

Powiadomienie o odwołaniu lotu powinno nastąpić z co najmniej dwutygodniowym wyprzedzeniem. Jeśli tak się nie zdarzyło, a pasażerowie mają prawo do roszczenia odszkodowania. 

Wysokość odszkodowania zależy od zasięgu podróży.

W przypadku lotów do 1500 km - wynosi do 250 euro 

W przypadku lotów na dystansie 1500-3500 km - 400 euro 

W przypadku lotów powyżej 3500 km - 600 euro 

Linia lotnicza może pomniejszyć jednak takie odszkodowanie o 50%, kiedy czas przylotu połączenia zastępczego nie przekracza planowego czasu o 2 do 4 godzin. Jeśli w ciągu 30 dni od złożenia wniosku o odszkodowanie, nie otrzymasz odszkodowania lub otrzymasz odmowę. Możesz złożyć reklamację.

Na drugiej stronie znajdziesz informacje:

  1. ​ Gdzie znaleźć potrzebne dokumenty i do kogo zwrócić się o pomoc
  2. Kiedy nie masz prawa ubiegać się o odszkodowanie
  3. Pomoc w ubieganiu się o odszkodowanie

Fot. Shutterstock


PrevNext
Gdzie lecieć w październiku? 5 idealnych kierunków

Alerty cenowe

Ustaw gdzie i kiedy chcesz lecieć, a my zajmiemy się resztą!

Najlepsze okazje

Czas pomyśleć o MAJÓWCE! Sprawdź okazje na długi weekend!6 ofert od 395 Sprawdź Tanie loty z Polski od Wizz Air30 ofert od 99 Sprawdź Tanie loty na greckie wyspy! Zakręci Wam się w głowie od tego piękna12 ofert od 332 Sprawdź Tanie loty z Warszawy! Ruszaj w podróż30 ofert od 112 Sprawdź