Treść strony
Treść główna
Wizz Air stawia na Wrocław
Wizz Air stawia na Wrocław |
Oprócz zupełnie nowych połączeń i rewitalizacji wcześniej zawieszonych tras, Wizz Air zapowiedział także zwiększenie tygodniowej częstotliwości lotów do Londynu (Luton) z 4 do 7 połączeń. Trasy do Paryża (Beauvais), Dortmundu i Oslo zostaną otwarte już w grudniu 2009 roku. Pozostałe połączenia rozpoczną się w lipcu 2010 roku.
Wrocław to już piąta baza operacyjna WizzAir w Polsce. Pozostałe siedem baz linii znajduje się na Węgrzech, w Bułgarii, Rumunii, Czechach oraz na Ukrainie. Otwarcie wrocławskiej bazy to bardzo istotne wydarzenie nie tylko dla rozwoju samego portu.
- To szansa rozwoju dla miasta i całego regionu – podkreślił obecny na konferencji prasowej Jarosław Obremski, wiceprezydent Wrocławia. - Dzięki bazie Wizz Air może powstać nawet kilkaset nowych miejsc pracy w sektorze turystycznym. To nie wszystko. Według ostrożnych szacunków nowe połączenia zapewnią przypływ około 300 tys. pasażerów rocznie, a ogólnie dostępne statystki wykazują, że nieco ponad 30% podróżnych odwiedza nasz kraj w celach turystycznych. Każdy z nich wydaje średnio podczas pobytu około 250 euro - możemy zatem przyjąć, że 50 tysięcy turystów i biznesmenów zostawi u nas ok. 50 mln zł rocznie - dodał.
Według Dariusza Kusia, prezesa Portu Lotniczego Wrocław S.A, uruchomienie bazy linii lotniczej Wizz Air we Wrocławiu jest dowodem na to, że przewoźnicy dostrzegli już ogromny potencjał gospodarczy i turystyczny miasta oraz całego regionu.
- Nowe połączenia to z jednej strony wielka szansa na wzrost liczby zagranicznych turystów odwiedzających Wrocław i Dolny Śląsk. Z drugiej zaś strony ekspansja firmy Wizz Air oznacza nowe możliwości taniego i bezpośredniego podróżowania z Wrocławia do kolejnych miast europejskich – podkreślił prezes Kuś.
Przedstawiciele przewoźnika zapowiedzieli, że w pierwszym naborze, przy obsłudze bazy znajdzie zatrudnienie 35 osób - m.in. piloci, mechanicy oraz pracownicy obsługujący samoloty. To jedynie prawdopodobnie dopiero początek, bo na razie na wrocławskim lotnisku będzie stacjonować tylko jedna maszyna (największa w Polsce, katowicka baza Wizz Air ma pięć maszyn). Obecnie flota Wizz Air liczy 26 nowoczesnych Airbusów A320 – ale kolejnych 50 maszyn tego samego typu jest już zamówionych. Oczywiście za rozbudową bazy i rozpoczęciem lotów do nowych destynacji stoi ekonomia.
To zdaniem Jarosława Sztuckiego, wiceprezesa Portu, był jeden z powodów, dla których Wizz Air otworzył bazę we Wrocławiu stosunkowo dosyć późno. Mimo że przewoźnik już wcześniej rozpatrywał taką opcję.
- Wtedy Wizz Air wybrał Poznań. Prawdopodobnie powodem była większa odległość od Katowic i odczuwalny deficyt połączeń ze stolicy wielkopolski. Dziś biorąc pod uwagę nie tylko prowadzoną we wzorowym tempie modernizację naszego portu, ale przede wszystkim tempo rozwoju naszego regionu i skalę planowanych we Wrocławiu inwestycji – a do tej pory zawsze zauważaliśmy zwiększenie ruchu pasażerskiego w związku z nowymi projektami inwestycyjnymi, nasze miasto było oczywistym punktem ulokowania bazy – zaważył wiceprezes Sztucki.
Wrocławska baza to mocny punkt na drodze do dominacji na niebie środkowowschodniej Europy, jaką wyznaczył sobie zarząd Wizz Air. Obecnie i tak przewoźnik jest największą tanią linią lotnicza w tym rejonie – ma ponad 30% rynku. Z 43,7-procentowym udziałem w rynku, jest liderem tanich lotów również w Polsce.
Sebastian Kanikuła
Zobacz również
Nasi użytkownicy szukali ostatnio tanich lotów z Gdańska do Madrytu, z Warszawy do Lizbony oraz połączeń lotniczych ze Szczecina do Oslo.
Popularne wyszukiwania: Tanie loty z Okęcia do Alicante, tanie loty z Modlina, loty z Gdańska do Londynu, tanie bilety lotnicze, loty krajowe.