Treść strony

382-co-zrobic-gdy-przy-odbiorze-bagazu-okaze-sie-ze-sa-slady-penetracji-w-jego-wnetrzu

Wyszukiwarka biletów lotniczych

przelot złożony
1 pasażer
  • Dorośli od 18 lat-1+
  • Młodzież 12-18 lat-0+
  • Dzieci 2-12 lat-0+
  • Niemowlęta do 2 lat-0+
  • Wybierz
Szukaj
  • polska firma
  • 20 lat na rynku
  • 600 000 klientów
  • bezpieczne płatności
  • gwarancja najniższej ceny
Tanie loty. Szybko i wygodnie.

Treść główna

Co zrobić gdy przy odbiorze bagażu okaże się, że są ślady penetracji w jego wnętrzu??

Mam pytanie do wszystkich, co zrobić i gdzie zgłosić naruszenie mojego bagażu, a mianowicie jeśli okaże sie przy odbiorze, że czegoś brakuje w środku a na pewno to tam było.
Jak kazdy z Nas wie, kto podróż€je, iż nasze bagaże są pakowane w bagażowni przez wózkowych i transportowane do luków w samolocie. Bagażowy moze w każdej chwili coś skubnąć z nadanego przez Nas bagażu.Co wtedy, jak sie zachować jak mamy podejrzenia?

Odpowiedzi 5

0
zgłosić obsłudze przewoźnika
0
zgłosić obsłudze przewoźnika na lotnisku
0
Jak zauważyłaś to na lotnisku to zgłosić w odpowiednim okienku (bagaż zagubiony). Taką stratę jeżeli jest znacząca, można łatwo udowodnić poprzez zważenie bagażu. Jeżeli nadawałaś bagaż i ważył 20 kg, a przy odbiorze waży 17 kg to znaczy że coś jest nie tak.
0
Reklamacja idzie do przewoźnika. Zgłasza się na lotnisko w tym samym miejscu, co zniszczenie czy zagubienie bagażu - trzeba wypełnić tzw. druk PIR (mamy na to 7 dni), opisać zdarzenie, co brakuje, ile kosztowało etc. Warto również wykonać telefon do przewoźnika – często oczekują dokumentów także na firmowych drukach i wykonać dokładną dokumentację uszkodzeń w postaci zdjęć. Warto też zachować kartę pokładową, która jest często wymagana do złożenia wraz z wnioskiem o odszkodowanie. Przepisy reguluje dokładnie Konwencja Montrealska. Warto pamiętać, że za kradzież biżuterii, elektroniki, pieniędzy etc. przewoźnik nie odpowiada - te rzeczy mają być przewożone w bagażu podręcznym. Bagaż jest ubezpieczony na kwotę do 1131 SDR = ok. 1130 Euro (jeśli nie mamy wykupionego dodatkowego ubezpieczenia), więc tyle maksymalnie można dostać w przypadku uwzględnienia reklamacji. Jeśli nie zostanie uwzględniona, to można dalej dochodzić swoich praw u do Rzecznika Praw Konsumenta lub w Europejskim Centrum Konsumenckim.
0
uszkodzenie bagażu oraz kradzieź jakiś rzeczy z niego, powinno się niezwłocznie zgłosić przewoźnikowi, wypełniając druk PIR. Max kwota zwrotu to chyba ok. 1100€. Przewoźnicy z zasady, wynika to z regulaminów, nie zwracają (nie odpowiadają) pełnych kwot za przedmioty luksusowe, biżuteria itp
Zaloguj się/zarejstruj, aby odpowiedzieć na to pytanie.  Kliknij, by się zalogować.

Najlepsze okazje

Czas pomyśleć o MAJÓWCE! Sprawdź okazje na długi weekend!7 ofert od 376 Sprawdź Tanie loty z Warszawy! Ruszaj w podróż30 ofert od 116 Sprawdź Planujesz wakacje w czerwcu? Znajdź idealną propozycję lotu dla siebie!30 ofert od 128 Sprawdź Tanie bilety Ryanair! Najlepsze okazje w jednym miejscu!30 ofert od 93 Sprawdź