Treść strony

382-co-zrobic-gdy-przy-odbiorze-bagazu-okaze-sie-ze-sa-slady-penetracji-w-jego-wnetrzu

Wyszukiwarka biletów lotniczych

przelot złożony
1 pasażer
  • Dorośli od 18 lat-1+
  • Młodzież 12-18 lat-0+
  • Dzieci 2-12 lat-0+
  • Niemowlęta do 2 lat-0+
  • Wybierz
Szukaj
  • polska firma
  • 18 lat na rynku
  • 600 000 klientów
  • bezpieczne płatności
  • zawsze korzystne ceny
Tanie loty. Poczuj wolność podróży!

Treść główna

Co zrobić gdy przy odbiorze bagażu okaże się, że są ślady penetracji w jego wnętrzu??

Mam pytanie do wszystkich, co zrobić i gdzie zgłosić naruszenie mojego bagażu, a mianowicie jeśli okaże sie przy odbiorze, że czegoś brakuje w środku a na pewno to tam było.
Jak kazdy z Nas wie, kto podróż€je, iż nasze bagaże są pakowane w bagażowni przez wózkowych i transportowane do luków w samolocie. Bagażowy moze w każdej chwili coś skubnąć z nadanego przez Nas bagażu.Co wtedy, jak sie zachować jak mamy podejrzenia?

Odpowiedzi 5

zgłosić obsłudze przewoźnika
zgłosić obsłudze przewoźnika na lotnisku
Jak zauważyłaś to na lotnisku to zgłosić w odpowiednim okienku (bagaż zagubiony). Taką stratę jeżeli jest znacząca, można łatwo udowodnić poprzez zważenie bagażu. Jeżeli nadawałaś bagaż i ważył 20 kg, a przy odbiorze waży 17 kg to znaczy że coś jest nie tak.
Reklamacja idzie do przewoźnika. Zgłasza się na lotnisko w tym samym miejscu, co zniszczenie czy zagubienie bagażu - trzeba wypełnić tzw. druk PIR (mamy na to 7 dni), opisać zdarzenie, co brakuje, ile kosztowało etc. Warto również wykonać telefon do przewoźnika – często oczekują dokumentów także na firmowych drukach i wykonać dokładną dokumentację uszkodzeń w postaci zdjęć. Warto też zachować kartę pokładową, która jest często wymagana do złożenia wraz z wnioskiem o odszkodowanie. Przepisy reguluje dokładnie Konwencja Montrealska. Warto pamiętać, że za kradzież biżuterii, elektroniki, pieniędzy etc. przewoźnik nie odpowiada - te rzeczy mają być przewożone w bagażu podręcznym. Bagaż jest ubezpieczony na kwotę do 1131 SDR = ok. 1130 Euro (jeśli nie mamy wykupionego dodatkowego ubezpieczenia), więc tyle maksymalnie można dostać w przypadku uwzględnienia reklamacji. Jeśli nie zostanie uwzględniona, to można dalej dochodzić swoich praw u do Rzecznika Praw Konsumenta lub w Europejskim Centrum Konsumenckim.
uszkodzenie bagażu oraz kradzieź jakiś rzeczy z niego, powinno się niezwłocznie zgłosić przewoźnikowi, wypełniając druk PIR. Max kwota zwrotu to chyba ok. 1100€. Przewoźnicy z zasady, wynika to z regulaminów, nie zwracają (nie odpowiadają) pełnych kwot za przedmioty luksusowe, biżuteria itp
Lizbona? Porto? Algarve? O czym marzysz? Zwiedzaj PORTUGALIĘ33 okazje od 398 Zobacz HISZPANIA to świetny pomysł na podróż! Wybierajcie kierunek i pakujcie walizki114 okazji od 246 Zobacz Gdzie jechać we Włoszech? Daj się skusić na tanie loty na jedną z pięknych wysp!25 okazji od 314 Zobacz Zakochaj się w Chorwacji! Wyjątkowe miejsca czekają na Ciebie!43 okazje od 239 Zobacz Europejskie STOLICE na wyciągnięcie ręki! Lećcie269 okazji od 140 Zobacz Szwecja? To przecież doskonały kierunek na podróż! Sprawdź!32 okazje od 140 Zobacz Słoneczna PORTUGALIA czy różnorodna HISZPANIA? Wybierz coś dla siebie!88 okazji od 246 Zobacz Planujesz urlop w SIERPNIU? Wybierz coś dla siebie!291 okazji od 165 Zobacz