Już 40 godzin czekają na swój wakacyjny lot na Kretę! Pasażerowie utknęli w Pyrzowicach

Sezon wakacyjny w pełni. Od 40 godzin na lotnisku w Pyrzowicach koczują turyści. 189 pasażerów miało polecieć na wakacje na Kretę. Nie spodziewali się takiej niemiłej niespodzianki.

40 godzin czekają na samolot

Jak donosi Polskie Radio 24, opóźnienie wynika z awarii klimatyzacji w samolocie. Klienci biura Itaka mieli wylecieć na wakacje 7.07 o godz. 8.30. Niestety czas znacznie się przedłużył… Pech dotknął również Polaków, którzy obecnie przebywają w Grecji na wakacjach. Nie mają jak wrócić do Polski.

Turyści mówili dziennikarzom:

Pani z biura podróży Itaka powiedziała nam, że to wina firmy zajmującej się lotem, a konkretnie Blue Panorama.

Jeden z turystów powiedział dziennikarzowi TVP Info:

Poza obiadem, który nam podano o godz. 14.00, nie otrzymujemy nic do jedzenia i picia. Jest tu wielu starszych ludzi, a temperatura jest wysoka, po niektórych widać, że już źle się czują.

Pasażerowie w Pyrzowicach wciąż czekają na samolot włoskiej linii lotniczej Blue Panorama. Planowana godzina odlotu to 20.30, nie ma jednak pewności, czy samolot zostanie naprawiony.

Pasażerowie w rozmowie z Polskim Radiem Katowice mówili:

Siedzimy jak na szpilkach. Organizacja jest fatalna, obawiamy się, że znów wiele godzin będziemy musieli czekać na lotnisku. Zastanawiamy się nad rezygnacją z wakacji.

Ewa Kubaczyk, rzeczniczka prasowa Polskiej Izby Turystyki w rozmowie z portalem PolskieRadio24.pl powiedziała:

W ramach wyjazdu zorganizowanego organizator powinien udzielić wszelkich informacji oraz wsparcia. Najlepiej jeśli na miejscu jest rezydent, ale to zależy, na którym etapie znajdują się turyści i czy przeszli już kontrolę celną.

Jedno jest pewne, zarówno turyści w Pyrzowicach jak i Ci czekający na Krecie będą mogli uzyskać odszkodowanie za opóźniony lot. Ale czy to będzie rekompensata za nieudany początek czy też koniec wakacji?

W oświadczeniu biura ITAKA cytowanym przez Dziennik Zachodni czytamy:

W związku z opóźnieniem samolotu na Kretę (Heraklion) z dnia 07.07.19, a tym samym rotacji powrotnej informujemy, że powodem przełożenia lotu była awaria klimatyzacji. Po planowym przejściu odprawy klienci byli pod opieką przewoźnika, który po otrzymaniu wiążących informacji, poinformował Klientów o godzinie wylotu. Następnie zapewnił transfery i zakwaterowanie w hotelu Moxy Katowice Airport i Holiday Inn w Dąbrowie Górniczej. W niedzielę na lotnisku pasażerowie otrzymali 2 posiłki: pierwszy o godz. 11.00, drugi ciepły o godz. 18.00. Dzisiaj w hotelach Klienci mają śniadanie i obiad. Planowany wylot z Katowic godz. 20.30, z Heraklionu 01.10 (czasy lokalne).

6 KOMENTARZE
  1. Cyt.: „nie otrzymujemy nic do jedzenia i picia.” Zawsze mnie to zastanawia… odwodnię się, padnę, ale nie kupię sobie butelki wody. Nie, bo nie.

  2. To Itaka a nie podrozny podpisuje umowę z przewoźnikiem na transport samolotem. A jak przychodzi co do czego to Itaka umywa ręce – szarp się człowieku sam z przewoźnikiem. Tylko te umowy są z tanimi i badziewnymi liniami przez co Itaka kroi większa kasę. Jakby w umowie było wpisane że przewoźnik ma 12 godzina na podstawienie zastępczego samolotu to takich scen by nie było.

  3. Czyli trzeba sobie samemu organizować wyjazdy zagraniczne!!! Szkoda pieniedzy na biura podróży…

  4. A w czym problem, żeby kupić butelek wody lub kanapkę, cokolwiek?
    Polaczki cebulaczki pojechali na wakacje z 20€ w kieszeni i nie mają pieniędzy?
    Każdy ze zdrowym rozsądkiem ma zawsze ze sobą pieniądze w razie jakiejś nieciekawej sytuacji!

  5. Ciekawe, stać ludzi n.a. wakacje za kilka tys. Zł a nie stać na butelkę wody I kanapkę…kanapka na lotnisku w Hetaklionie coś koło pięć €, to I szkoda wydać, lepiej głodować 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz
Please enter your name here