Treść główna

Lotnisko w Dżakarcie

RT
 
2.9 (1)
0

(kod IATA: CGK; kod ICAO: WIII)

Międzynarodowe lotnisko położone w miejscowości Cengkareng (w granicach miasta Tangerang), w zespole miejskim Dżakarty. Leży na wyspie Jawie, ok. 20 km na północny zachód od Dżakarty. Jest największym portem lotniczym Indonezji. Lotnisko zostało oddane do użytku w 1985 roku, zastępując stary krajowy port lotniczy Kemayoran i przejmując większość połączeń międzynarodowego lotniska Halim Perdanakusuma. Zajmuje powierzchnię 18 km², posiada 2 pasy startowe i obsługuje ponad 30 milionów pasażerów rocznie.

Lotnisko posiada trzy terminale pasażerskie, (terminal 3 jest jeszcze w trakcie rozbudowy, zaplanowano także budowę terminala 4). Pomiędzy terminalami kursuje bezpłatny autobus i taksówki. Mapa lotniska znajduje się na stronie: mapa. Do dyspozycji pasażerów pozostają wypożyczalnie samochodów, restauracje, sklepy, bary, kawiarnie, banki, bankomaty, kantor wymiany walut. Istnieje możliwość skorzystania z pomieszczeń konferencyjnych, Internetu, specjalnych poczekalni, przychodni lekarskiej. Dostępne są także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych i dla matek z dziećmi, a także pomieszczenia do modlitwy. Na lotnisku znajduje się też trzygwiazdkowy hotel Aspac Quality Hotel.

Użyteczne informacje

Wszelkie informacje dotyczące podróży i lotniska można uzyskać pod numerem telefonu: +62 (021) 550 5177.

Punkty informacji lotniskowej znajdują się w obu terminalach. Punkt informacji turystycznej znajduje się w terminalu 2.

Lotnisko umożliwia wypożyczenie samochodu. Stanowiska wypożyczalni znajdują się w halach przylotów obu terminali. Dostępne firmy to Avis, Bluebird i Europcar.

Przed terminalami dostępne są parkingi krótkoterminowe. Znajdują się one w odległości 5 minut spacerem, jednak często brakuje na nich miejsca.

Komunikacja

Lotnisko Soekarno-Hatta International Airport położone jest ok. 20 km na północny zachód od Dżakarty. Dojazd prowadzi drogą Soediyatmo, zjazd na Bandara. Czas dojazdu to około 30 minut.

TAKSÓWKI
Postój taksówek znajduje się przed lotniskiem. Przejazd do centrum miasta trwa około 30-45 minut, w zależności od natężenia ruchu. Taksówki można zamówić w punkcie taxi na lotnisku. Polecane firmy to Silver Bird i Blue Bird.

TRANSPORT AUTOBUSOWY
Dostępne są autobusy DAMRI shuttle bus, kursujące do Rawamangun, Blok M/Kebayoran, Gambir, Bekasi, Depok i Bogor. Czas podróży to około 1 godz.

Dodatkowo większość hoteli zapewnia bezpłatny transport na lotnisko.

TRANSPORT KOLEJOWY
W budowie jest linia kolejowa mająca połączyć miasto z lotniskiem.

Oficjalna strona internetowa lotniska
www.jakartasoekarnohattaairport.com

Adres
Soekarno-Hatta International Airport
Building 601,
PO Box 1245 BUSH,
Jakarta 19101,
Indonesia

Główni przewoźnicy

Lotnisko obsługuje między innymi następujące linie lotnicze: Cebu Pacific, AirAsia, Air China, Air India, Cathay Pacific, China Airlines, Emirates, Etihad Airways, EVA Air, Japan Airlines, Korean Air, Kuwait Airways, Lufthansa, KLM, Malaysia Airlines, Philippine Airlines, Qantas, Saudi Arabian Airlines, Singapore Airlines, Thai Airways International, Garuda Indonesia.

Lotnisko w Dżakarcie - opinie

Ilość opinii: 1
Ocena łączna 
 
2.9
Dojazd 
 
4.0  (1)
Łatwość poruszania się po lotnisku 
 
3.0  (1)
Strefa wolnocłowa 
 
3.0  (1)
Restauracje 
 
3.0  (1)
Odprawa 
 
2.0  (1)
Poczekalnia 
 
2.0  (1)
Czystość 
 
3.0  (1)
Twoja ocena
Dojazd
Oceń, na ile lotnisko jest dobrze skomunikowane z miastem/regionem i czy łatwo tam dotrzeć.
Łatwość poruszania się po lotnisku
Wskaż, na ile lotnisko jest dobrze oznakowane i łatwo się po nim przemieszczać.
Strefa wolnocłowa
Jeżeli lotnisko ma strefę "duty free" oceń jej atrakcyjność.
Restauracje
Oceń stopień dostępności i różnorodności lokali gastronomicznych na lotnisku.
Odprawa
W jakim stopniu odprawa jest nieuciążliwa dla pasażerów i czy służby lotniskowe za nią odpowiedzialne są przyjaźnie nastawione do pasażerów.
Poczekalnia
Oceń, na ile poczekalnie lotniskowe pozwalają komfortowo odpocząć podczas oczekiwania na samolot.
Czystość
Oceń w jakim stopniu służby lotniska dbają o czystość.
Twoja opinia
Top 50 Recenzent
Czy ta opinia jest pomocna? 0 0
Jak dla mnie trochę dziwne i małe. Po przylocie długie czekanie na pieczątkę ok. 1 godz. w zależności od ilości pasażerów. Ogólnie Indonezyjczycy szanują czas, jak to mówią czas jest z gumy :).
Korytarze wyścielone wykładziną, duszno, mało przestrzeni.
Dość dobrze oznaczone, choć i tak można się zgubić. W stronę wyjścia kantory, sklepy, a na zewnątrz każdy chce Cię wziąć do Taxi lub innego pojazdu, aby zarobić. Toalety nawet na dobrym poziomie. Ogólnie hala przylotów na 3+.
Szału nie ma, tak jak w samej Dżakarcie, która nie powala na kolana.
Ocena łączna 
 
2.9
Dojazd 
 
4.0
Łatwość poruszania się po lotnisku 
 
3.0
Strefa wolnocłowa 
 
3.0
Restauracje 
 
3.0
Odprawa 
 
2.0
Poczekalnia 
 
2.0
Czystość 
 
3.0

Nawigacja dodatkowa