Pierwsza w Polsce, okrągła kładka dla pieszych została otwarta 17 listopada 2012 roku w Rzeszowie.
Rzeszowska kładka jest wyjątkowa w skali całego kraju, nie tylko ze względu na kształt - okrągły ustrój nośny i skośne podpory - ale również ze względu na wyposażenie: specjalnie hartowane i klejone szkło dla balustrady, obudowane szyby windowe, iluminację świetlną całego obiektu i afrykańskie drewno, z którego został wykonany pomost kładki. Unikalny obiekt powstał nad skrzyżowaniem al. Piłsudskiego i Grunwaldzkiej obok centrum handlowego EUROPA - jednym z najbardziej zatłoczonych miejsc na głównej arterii komunikacyjnej Rzeszowa.
Koncepcja samej kładki nie jest nowa. Początki projektu to lata 70. W 2004 odpowiedzialny za projekt ówczesny wiceprezydent Rzeszowa Franciszek Kosiorowski przedstawiał myśl kładki nad ulica, przejściu podziemnym oraz projekt przejścia przez rozbudowywane centrum handlowe. Niestety projekt z zabudowanym wejściem we wnętrzu galerii został odrzucony a plan budowy wstrzymany. Projekt budowy kładki powrócił w 2007 roku z założeniem budowy obiektu z czterema wejściami. Dwa lata później została przedstawiona finalna wizja – okrąglej kładki w formie ronda.
Oryginalny kształt inspirowany metropoliami Azji początkowo budził kontrowersje nie tylko u pieszych, ale i urzędników, ponieważ projekt wyceniony został na 12 mln złotych. Budowę wiszącej na 4,6m, szerokiej na 3m kładki o masie ponda 776 ton zaczęto od wzmocnienia gruntu 89 betonowymi palami o długości 15m. Skomplikowanie projektu oraz utrzymanie ciągu komunikacyjnego na głównej arterii Rzeszowa sprawiło ze prace ukończono po prawie 16 miesiącach.
Długo oczekiwana realizacja inwestycji została nagrodzona uroczystym otwarciem, które obfitowało w wiele atrakcji artystycznych oraz jak sam projekt spektakularnym pokazem pirotechnicznym. Niedługo po oddaniu kładkę wyposażono w drewniane ławki, dzięki czemu stała się miejscem na odpoczynek, jednym z niewielu przystanków w zatłoczonym centrum miasta.