Odpowiedź biura podróży na reklamację koszmarnych wakacji all inclusive tej Polki to “chyba żart”…

Pewnie już znasz historię Pani Agnieszki, która przeżyła koszmarne wakacje all inclusive. Pisaliśmy o tym. Zobacz: Ta Polka przeżyła najgorsze wakacje all inclusive na świecie! Nie czytaj, jeśli jesteś wrażliwy (zdjęcia). Artykuł wzbudził wielkie poruszenie. Żywa dyskusja spowodowała, że znalazły się również inne osoby, które mają podobne doświadczenia z tym biurem podróży, jak i takie, które z usług tegoż są zawsze zadowolone.

Nowe fakty i odpowiedź biura

Pani Agnieszka skontaktowała się z nami kolejny raz oburzona odpowiedzią biura. Wystosowała do organizatora wczasów pismo, w którym powołuje się na ustawę o usługach turystycznych. Dokładnie wymienia w nim również punkty wcześniej opisanej przez biuro oferty, które okazały się niezgodne z rzeczywistością. Reklamacja co prawda została rozpatrzona pozytywnie, ale…

Pani Agnieszka relacjonuje:

Biuro Itaka zaproponowało w ramach zadośćuczynienia za nieudane wakacje voucher 400 zł na wykorzystanie w ramach usług tegoż biura. Aktywny przez rok. A z tego co wiem, to i tak jedna z wyższych kwot. My płaciliśmy 2300 zł za osobę czyli 4600 zł i dostaliśmy 400 zł bon, czyli po 200 zł za osobę. Osoby, które płaciły po 1600 zł dostawały bony na ok 100 zł na osobę. To jest śmieszne. Chociaż oddaliby pieniądze w wysokości tych 80-90 procent kwoty, bo oferta była w większości niezgodna z rzeczywistością… A nie bon, którego i tak większość osób nie wykorzysta

Napisała do nas również Pani Sylwia, która także korzystała z tej oferty i przebywała w lipcu w tym samym hotelu. Złożyła reklamację. Dokument podpisał nawet rezydent na miejscu w Dar el Manara, następnie kobieta przesłała ją do biura. Odpowiedź biura była zaskoczeniem.

Pani Sylwia mówi:

Mój pobyt w hotelu trwał 14 dni. Za wakacje dla 4 osobowej rodziny zapłaciliśmy 11 000 zł. Biuro podróży Itaka zaoferowało nam voucher na 900 zł do wykorzystania oczywiście u nich. To jest kpina. Już nigdy nie skorzystam z usług tego biura. Dodatkowo cały czas jest na stronie uaktualnianej oferty informacja, że hotel jest po generalnym remoncie w 2017 roku i ani słowa o tym, że remont trwał nadal przez całe wakacje.

O komentarz w tej sprawie prosimy również drugą stronę sporu, czyli biuro podróży. Przedstawimy stanowisko tegoż, jak tylko dostaniemy odpowiedź.

Kamila Olejarz
Kamila Olejarz
Kulturoznawca z dziennikarską pasją. Zajmuje się wideofilmowaniem. Z wielką pasją i nieukrywaną przyjemnością robi też zdjęcia . Ma niesforną cechę, która nie pozwala jej siedzieć w miejscu. Ciągle myśli o miejscach, jakie mogłaby zobaczyć na świecie. Chętnie bierze udział w różnych projektach artystycznych. Lubi spędzać aktywnie czas. A poza pracą tańczy salsę kubańską.

Zobacz też

134 KOMENTARZE

  1. W tego typu osądach zalecam ostrożność. Nie wiemy i co dokładnie chodziło a Polcy i Polacy często reklamują… Bzdury. Nasiliło sie to pi tzw. 500-plusach…

    • Ja byłam również w tym hotelu w lipcu, złożyłam reklamację ale to nie kest fanaberia . Mam do Pana pytanie :
      Czy jeżeli przegląda Pan ofertę biura i widzi co obiecują to liczy Pan na udany urlop?
      Ja liczyłam zapłaciłam za 4 osoby i nie napisane było w ofercie , że posiłki będziemy jadąc w barze przy basenie w towarzystwie much i chorych kotów a jedzenie będzie przykrywane brudnymi firankami. Nie spodziewałam się że gdy ja będę chciała wypocząć to obok będą hałasy remontu. Niestety podczas tego urlopu było masę sytuacji że nie dało się odpocząć, nawet czasami rozmawiać przy dźwięku pił i młotków. Biurobpodrozy w swojej ofercie napisało że hotel bel remontowany w 2017 roku a nie że jest w trakcie remontu.

    • Ja byłam również w tym hotelu w lipcu, złożyłam reklamację ale to nie kest fanaberia . Mam do Pana pytanie :
      Czy jeżeli przegląda Pan ofertę biura i widzi co obiecują to liczy Pan na udany urlop?
      Ja liczyłam zapłaciłam za 4 osoby i nie napisane było w ofercie , że posiłki będziemy jadąc w barze przy basenie w towarzystwie much i chorych kotów a jedzenie będzie przykrywane brudnymi firankami. Nie spodziewałam się że gdy ja będę chciała wypocząć to obok będą hałasy remontu. Niestety podczas tego urlopu było masę sytuacji że nie dało się odpocząć, nawet czasami rozmawiać przy dźwięku pił i młotków. Biurobpodrozy w swojej ofercie napisało że hotel bel remontowany w 2017 roku a nie że jest w trakcie remontu.

    • Panie Arturo, bzdury Pan piszesz, że to nasiliło się po 500+. Takie reklamacje były zawsze i przed 500+. Widać u Pana złośliwe nastawienie i tyle. Latam co roku do Egiptu i nigdy nie reklamowałem, ale są też i ludzie którzy z byle czym i już reklamują może odzyskają kilka złotych. Rozumiem, że są sytuacje skrajne i tu się nie dziwię. Proszę nie nie poniżać ludzi z 500+, bo są dużo gorsi jeszcze jak nie było 500+. Pozdrawiam

  2. A ja myślę że Polacy zaczęli się szanować nie dają sobie wcisnąć ochłapu dużo drożej niż w biurach zagranicznych. Niestety tak nas traktują i mamy zwieśić głowy.Sprawdzcie ceny tych samych wycieczek np. w biurach niemieckich

  3. Biuro Itaka tak właśnie działa. Byłam z nimi na wajacja raz, pierwszy i ostatni. Grecja, sytuacja poodbna. Polecam Rzecznik Praw Konsumenta lub dobra porada prawna.

  4. Itaka to najgorsze biuro podróży w Polsce ma najdroższe oferty a jakość wykonania usług godna pożałowania a szczególnie uwazac trzeba na te firstminute bo ceny i warunki nie są do zaakceptowania dla turysty ,Mam już z nimi doświadczenie i nie skorzystam już z ich usług

    • Twoja wiedza (a raczej brak jakiejkolwiek wiedzy) obraża inteligencję czytających. Itaka obecnie jeśli chodzi o ceny nie ma konkurencji. Co do reklamacji to owszem czasem zdarzają się wpadki ale… Latam od 20 lat z różnymi Tour Operatorami i czasem zdarzyło się że coś było nie tak. Z tym że często widuje naszych rodaków przesiadujących w stadach w lobby hotelu i narzekajacych na dosłownie wszystko. Kobieta miała pretensje że nie może wynosić jedzenia z restauracji więc jej pozwolono, następnego dnia biegała po hotelu ze zdjęciem mrówek wykrzykując “ten hotel to syf, po moim ciastku na szafce w pokoju chodzi milion mrówek, te “arabusy” to totalne brudasy! rządam zmiany pokoju”. Innym razem wyzywają barmana że drinki za słabe. Kiedy jedna Pani narzekała że widziała w Egipcie nieopodal wejścia do pokoju karalucha powiedziałem jej że takie już są uroki Afryki. Zgadnijcie co odpowiedziała : “Panie jakbym chciała słuchać o Afryce to bym do Afryki poleciała a nie do Egiptu”. To chyba wystarczająco obrazuje przeciętnego polskiego turystę 500+. PS. Dla tych którzy nie zrozumieli ostatnich zdań – Egipt jest w Afryce!!!

      • Zaskoczę Cię ale Egipt to nie tylko Afryka ale i Azja:) Taba i Sharm to AZJA!!!!! Półwysep Synaj. Nawet wizy tam nie potrzeba. Miłego dnia i nauki życzę.

      • Zgadzam się w 100% ludzie wystartowali za granicę za super małe pieniądze , ale z super wielkimi wymaganiami. Niech jeden z drugą sprawdzą cenę lotu w dwie strony i z tego co zostanie niech sprawdzą jaki hotel ( ilość gwiazdek ) można wynająć na 14 dni z pełnym wyżywieniem w Polsce .

        • Dlatego wyjeżdżają gdzie indziej. Wymagają tylko higieny. W XXI wieku to podstawa. Może Tobie brud nie przeszkadza ale są ludzie dla których to ważne!

        • Nie zgodzę się w zeszłym roku kupiliśmy w Itace 4gwiazdki za niemale pieniądze i trafiamy również do hotu poniżej jakichkolwiek standardów. Więc sory.. Jeśli ktoś nie przeżył niech się może wstrzyma z głupimi komentarzami

      • Kolego masz 100% racji, czasem wstyd przyznać że też się jest Polakiem widząc co wyczyniają janusze z grazynkami turystyki. :((( Pozdr

      • Zobacz jak inne nacje zachowują się na wakacjach i porównaj to z polskim turystą, wiele mamy do poprawienia ale taki “poprawny” turystą jak ty tylko lubi “srać we własne gniazdo” a inni są tacy super!!!
        Podróżujemy coraz więcej i płacimy coraz więcej, mamy prawo oczekiwać od Turoperatora że warunki które nam sprzedaje zostaną dotrzymane na miejscu a on ma tego dopilnować a nie chować głowę w piasek albo robić z klienta idiotę.
        Wiem co piszę od kilku lat latam dwa razy w roku na urlop, ale Itake omijam na kilometr !!!

        • Witam i pozdrawiam wiecznie niezadowolonych, nadmieniam iż sam latam dwa razy w roku i trochę świata odwiedziłem. W każdym goracym kraju jest inna kultura, kuchnia i robactwo takie jakie u nas się nie spotyka … i to norlalne. Jednak nie jest normalne gdy Itaka wysyła mnie do Hotelu który jeszcze się buduje, pracują maszyny budowlane i stoja rusztowania. Tak bylo w Albani w Dures. Straciliśmy cały dzień na poszukiwania dla nas Holelu . Na kolację dotarliśmy do hotelu Meli Holiday w Dures i tam bylismy bardzo zadowoleni z pobytu. Hotel ten bardzo polecam. Nadmieniam iż po złożeniu reklamacji, biuro Itaka dalo nam rekompensatę po 200 PL na osobę przelwewm na konto.

  5. Ja z żoną za tygodniowy pobyt na Gran Canari zapłaciłem Itace blisko 7 000zł w 4 gwiazdkowym hotelu i Itaka też nas oszukała. Oferta była niezgodna z opisem a ponadto nie podano nam w hotelu posiłku za który zapłaciliśmy po przylocie. Nie zgadzała się odległość do plaży, która była o ponad 50% dłuższa niż w ofercie. Przydzielony pokój również był gorszy niż opisywany w ofercie. Niesprawna klimatyzacja i śmieci leżące w plastikowym worku przed drzwiami itd. W reklamacji oszacowałem odszkodowanie według Karty Frankfurckiej a jego wysokość wynosiła 2200zł. Przyznano nam bon o wartości 200 zł do wykorzystania na kolejne wakacje z Itaką ważny przez rok. Tłumaczenia Itaki były kuriozalne typu “przykro nam, że posiłek który państwo otrzymali nie spełniał państwa oczekiwań”. Jak miał spełniać skoro go nie otrzymaliśmy? Albo “pokoje przydziela hotelarz”, albo “odległość od plaży mierzy hotelarz”, niesprawną klimatyzację naprawiono więc nie mam powodów no narzekania, albo “przydzielony pokój nie stanowił przedmiotu umowy” itd. To wszystko co napisała Itaka w odpowiedzi na reklamację to wierutne bzdury!!! Po napisaniu odwołania Itaka swoje stanowisko podtrzymała jedynie zamieniając bon wartości 200zł na gotówkę. Sprawę teraz kieruję do WIIH (Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej). Ponadto, czas wielki żeby ktoś spojrzał na ręce tej firmy i sprowadził ją na ziemię odpowiednią karą za nierzetelnie prowadzone usługi, celowe wprowadzanie klientów w błąd i naganne ich traktowanie przy rozpatrywaniu reklamacji!

    • O jejku, jejku posiłku nie było, i dalej do plaży 50% linijka mierzyles czy łokciem, i co jescze połka na kosmetyki w łazience miala tylko 80 cm, ludzie powariowaliscie ???? Przecież to wakacje że też wam sie chce sie złoscic na takie pierdoły !!!! I jeszcze WIIH w to angażować, chyba że takie sknyry z was i chcecie zaoszczedzic na wakacjach, a to już żalosne .Trzeba by sie wstydzić!!!

      • To wyobraź sobie, Radku, taką sytuację. Idziesz do sklepu meblowego, kupujesz zabudowę kuchni na wymiar, a dostajesz szafkę do samodzielnego złożenia. Wszystko ok i się nie denerwujesz, nie? Klient biura podróży zapłacił za to, co było w ofercie. Nie otrzymał tego. Jak najbardziej ma prawo oczekiwać zadośćuczynienia.

    • No tospan zaszalal. Blisko 7000 to blisko 3500 za osobe.
      Problem polega na tym ze Polak kupuje najtansza wersje a pozniej narzeka. Z samochodami to samo. Przystanek ale panie okazja.

    • To faktycznie się Pan wykosztował. 3500 za osobę? na kanarach? i to jeszcze w sezonie?
      Wcale się nie dziwię że hotel słaby. Za tę cenę proponuję Egipt lub Bułgarię. Ludzie czy wam się naprawdę wydaje że jak zapłacicie kilka tysięcy za osobę to was na rękach będą nosić??? Nie mówię że to mało, to jest bardzo dużo pieniędzy, ale przelot oraz standard hotelu kosztuje. Niestety z jakiegoś powodu niektóre oferty sa za 2 tysiące a inne za 6 tysięcy. Ja w tym roku byłem w 3 osoby, na La Palmie i nie płaciłem 3.500 a blisko 5.000 za osobę. Na szczęście wszystko pasowało. Plaża hotel jedzenie i cała reszta. Niestety, jak się kupi byle co to się ma byle co. Czy to ubranie czy auto czy wczasy. Najlepiej narzekać.

    • Dlatego moi rodzice korzystają tylko ze sprawdzonych ofert. A jezdzimy dużo. Zapraszam na fb i instagram @nina.little.traveler

    • Nie ważne ile sie zapłaciło. Jeśli biuro podróży chcę za standardy które obiecuje i oferuje 1500 czy 5000 To musi je spełnić. I tyle. Kupujesz to co w ofercie i nieważne jaką cena. Proste.

  6. Dwa lata temu przerabialem ten sam temat z itaka. Dokladnie taka sama sytuacja. Walka do samego konca dala rezultat pozytywny. Do rzecznika praw konsumenckich i sąd dały pozytywne rozwiązanie. Z itaka nawet pod namioty bym juz nie pojechał.

  7. Extra biuro korzystam z ich usług co roku. Nigdy nie byłem niezadowolony. Beznadziejnej baletnica i przeszkadza rąbek spódnicy.zawsze stają na wysokości zadania. Pozdrawiam serdecznie.

    • Na wysokości zadania? Drożyzna, olewactwo klienta, oferta nie zgodna z opisem, rezydenci wiedzą o kraju w którym są tyle co ja o zakonie. Byłam 2 razy z nimi i o 2 za dużo.

  8. Korzystałem jestem zadowolony a jak ktoś chce lecieć za 1300zl to lepiej niech kupi sobie grupa ⛺ namiot i niech nie nie lamentuje adrian

  9. Korzystałem jestem zadowolony a jak ktoś chce lecieć za 1300zl to lepiej niech kupi sobie grupa ⛺ namiot i niech nie nie lamentuje adrian

  10. Gadanie za 1300 to namiot sobie kupcie a nie wakacje hahahaha ja chwałę sobie to bióro nigdy nie byłem oszukany a latam po 2 3 razy w roku

  11. Pozostaje sąd , mieliśmy tak z biurem podróży Wezyr , to co się dzieje jak ludzi oszukują to takimi sprawami powinien zajmować się sąd , a biuro podróży powinno zniknąć

  12. Też nie polecam bp Itaka. 3 lata temu byliśmy w Portugalii. W ofercie był gwarantowany transfer z hotelu na plażę, na miejscu okazało się że z jakichś tam powodów nie ma. Proponowano nam korzystać z miejscowych taksówek i zbierać paragony, które następnie należało przedstawić i gwarantowano zwrot poniesionych kosztow. Zrobilismy co należy i niestety Itaka niczego nie zwróciła, zaproponowała tradycyjnie bon na kolejny z nimi wyjazd. Nikogo tam nie zastanowi że takim działaniem tylko zniechęcaja klientów? My też już to biuro omijamy szerokim łukiem

  13. Z Itaką bylem w Bulgarii nie mam dobrego wspomnienia z tego wyjazdu .Po przyjezdzie dostalem pokoj z brudną poscielą i recznikami , do posilkow podawano owoce z ogniskami pleśni ,posilki byly bardzo skape czesto brakowalo dla tych ktorzy przyszli pare minut po godzinie o ktorej zaczęto wydawać posilki .wrecz byla walka kto pierwszy ten lepszy. Wszystkie uwagi byly zglaszane do rezydenta z pozytywna opinią ,ale biuro Itaka poprostu na to wszystko się wypieło .Skladalem oficjalnie reklamacje trzy krotnie z adnotacją rezydenta o warunkach jakie tam panują za karzdym razem otrzymalem odmowe za wycieczkę zaplacilem 8 tys.zl za 4 osoby mialy to byc wspaniale wakacje nad morzem czarnym okazalo się ze dostalismy slams 4* z brakiem plazy i przeterminowanym jedzeniem takie zostalo nam wspomnienie z wakacji z biurem podroży ITAKA nie polecam tego biura.

    • 8000 za 4 osoby to jest 2000 na głowę, czyli generalnie tanie wakacje. Już przestańcie ludzie liczyć ciagle, ile zapłaciliście od całej rodziny czy grupy znajomych, żeby tylko stwarzać wrażenie, ze były to nie wiadomo jak wysokie kwoty… żałosne to jest.

  14. Podobne problemy mielismy z Rainbow.Na wszystkie uwagi pisane kilkarotnie w ramach reklamacji odpisywali lekceważąco, zarzad nawet nie zareagował na moją reklamacje. Buta i bezczelnosc przedstawicieli tego biura bardzo mnie zraziła do nich. Na dochodzenie oczywistej swojej racji nie mam sił, tymczasem Rainbow i jemu podobne nieuczciwe biura na tym żerują.

  15. Sam jeżdżę z Itaka od 7 lat i zawsze wszystko było ok. Moim teściom raz się wycieczka niezbyt udała i napisali reklamację po czym Itaka zwróciła im 80% ceny! To oznaczało że pojechali prawie za darmo.
    Nie wierzę w to, że odrzucali uzasadnione reklamacje. Jestem przekonany, że większość tu opisywanych to próby wyłudzenia.

  16. Polecam za takie pieniądze wziąć sobie urlop 7 dni w Grecji lepiej a nie oszczędzać na wakacjach czasami lepiej jest cis drożej a krócej niż za te same pieniądze dwa razy dłużej. Nie ma się co dziwić tanie mięso to psy jedzą.

  17. Byłam z Itaka 5 razy w Turcji i 2 razy Egipt i było super….Ale nie oklamujmy się takie kraje to tylko hotel 5 # I nie za 1500 od osoby…

  18. Kolego masz 100% racji, czasem wstyd przyznać że też się jest Polakiem widząc co wyczyniają janusze z grazynkami turystyki. :((( Pozdr

    • Widzę że masz
      słaby wzrok jak tylko umiesz dostrzec polskiego turystę a inny turystycznych nacjii nie dostrzegasz, jacy to oni są super tylko Polak jest be,jakie to jest POpolskie

  19. Zawieźli moja 4 osobowa rodzinę do zupełnie innego hotelu idealnego o 150 km od pierwotnego i nawet sąd nie pomógł. Co prawda sąd częściowo przyznał mi rację , ale Hegel z basenem dostałem , jedzenie też , więc nie ma podstaw do reklamacji. Cała uzyskana kasę po 2 latach walki skonsumował prawnik

  20. Jak z też cały czas korzystałem z Itaki ale w tym roku to był ostatni raz szczególnie panowie i panie rezydenci za granicą porażka jak tak można ludzi oszukiwać tylko zależy im na tym żeby sprzedać wycieczki tam na miejscu A później mają Cię gdzieś nie polecam itaki

  21. Zawsze latam na wczasy z Itaka i nie mam żadnych zastrzeżeń. Skoro ktoś płaci tysiąc parę złotych za osobę to jaki chce mieć luksus

  22. No tak… Itaka… W 2010 roku wybrałam się z nimi do Grecji i powiem szczerze jeszcze czegoś takiego nie widziałam, a podróżuję sporo… Zimne jedzenie w obskurnych garach po którym łaziły tabuny much, było tylko w czasie pierwszego kwadransa obiadokolacji, więc nie każdy miał szansę się załapać… Na moją uwagę, że w garnku są same kości od kurczaka, a połowa wczasowiczów jeszcze nie jadła, Pani z uśmiechem odrzekła … Już nie ma…
    Byłam z koleżanką i ratowałyśmy się posiłkami w pobliskiej tawernie , ale rodzice z małymi dziećmi przeżywali prawdziwy dramat bo nie było co jeść. Na śniadanie tylko jakaś wędlina podłej jakości i żółty ser, żadnych owoców i warzyw. Ręczniki nie zmieniane przez ponad tydzień, dopiero po solidnej awanturę pokojów raczyła je wymienić… No i Pani rezydentka przemykająca opłotkami celem uniknięcia spotkania z niezadowolonymi turystami. Dramat.

    • „Podróżuje sporo” – czyt. „Byłam w Grecji, Turcji i Egipcie”. Niech zgadnę, 3 gwiazdki w Grecji za tysiaka z kawałkiem od głowy, ale oczekiwania luksusow?

  23. Byłem z Itaką w zeszłym roku na Zakynthos i to była jakaś kpina. Hotel! Tragedia! Jedzenie koszmar! Wycieczka z racji przylotu i odlotu prawie dobę krótsze. Pomoc polskiego rezydenta zerowa. Pisałem reklamację ka i dwoje naszych znajomych wszyscy otrzymaliśmy odpowiedź na zasadzie kopiuj/wklej. Napisane było że wszystko było super fajnie i na pewno nie ma się czego czepiać. A jeździłem wcześniej z Itaki i myślałem że podchodzą profesjonalne . Ja już tego biura nie biorę pod uwagę. Ani ja ani moi znajomi.

  24. Trochę wyczucia proszę. Za 11 tyś zl wakacje dla 4 osób! Naprawdę kupując auto typu Dacia (bez urazy proszę tylko) nie narzeka się że nie dostało się BMW czy Mercedesa. Prawda leży gdzieś zawsze po środku. Typowe zachowanie naszych rodaków niestety.

  25. Niestety też kiedyś korzystałam z usług tego biura. Po złożeniu reklamacji otrzymałam bon. Po kolejnym liście do nich że to jakaś kpina ponieważ nie zamierzam już nigdy korzystać z usług tego biura, przesłali mi pieniadze

  26. Byłem z Itaka raz w Egipcie rodzina 4 osoby,warunki inne niż w ofercie.
    Rekompensata voucher na 200 PLN
    Nigdy więcej od 16 lat podróżuje z innymi biurami

  27. Mieszkam za granicą, uważam że w Polsce wycieczki są droższe a Standard dużo niższy. Za tak duże pieniążki należy sie czysty i spokojny Hotel.Wiadomo Egipt ,Tunezja Maroko to nie standardy EU ale 500 € ma się naprawdę fajny Hotel.Proszę walczyć i się nie dawać bo to beszczelne oszustwo!!!

  28. Jesteśmy w trakcie pisania reklamacji na Itakę za pobyt w tureckim hotelu Roxy Luxury Moon, na przełomie lipca i sierpnia tego roku.

    Polecam zajrzeć na fanpage Itaki, gdzie żona zamieściła post z opisem sytuacji w tym hotelu. Rozwinęła się z tego ciekawa dyskusja z której wynika, że Itaka, wiedząc o sytuacji jaka jest w hotelu (m.in. strajk obsługi) nadal sprzedawała w nim wakacje.

  29. Kupiłam wycieczkę 9 dniową z Itaki. Niestety, przez ich szachrajstwo w sumie byłam 7 dni. Oczywiście nie mieli sobie nic do zarzucenia i zwalili winę na przewoźnika. Szkoda gadać. To są oszuści.

  30. Byłam z Itaką w Norwegii na wycieczce objazdowej – było wspaniale.. Wszystko świetnie zorganizowane.. Hotele SUPER przygotowane.!!!! . Ale znaleźli się tacy co im coś niepasowało.. TAKA jest mentalność Polaków.. Dlaczego nie piszą jak sami się zachowują za granicą..Jaki wizerunek o Nas zostawiają… !!!

      • Jesli biuro daje oferte all inclusive to tak, tego sie maja spodziewac. Wczasy moga kosztowac sto zlotych. To jest niewazne. Biuro tych ludzi po prostu oszukalo. Tak trudno to zrozumiec? Wspolczuje wszystkim, ktorzy pisza o np.tanie kosci psy jedza czy tez co bys chcial za tak male pieniadze. Albo nie umiecie czytac ze zrozumieniem, albo no dobra nie bede pisala, bo przeklenstwa mi sie cisna na usta. Reasumujac biuro oszukalo ludzi, bo oferta nie byla zgodna z rzeczywistoscia i naprawde malo wazne ile za wczasy zaplacili.

  31. Witam.Byłem również w tym roku z Tym przez duże T we Włoszech z rodziną. Na zdjęciach hotel piękny San Domenico Scalea. Pokoje których nie ma nawet na stronie hotelu jak z prl-u.Co do hotelu nie mam w ogóle zastrzeżeń mili do du by ci weszli jak by mogli. bardzo polecam kupić pobyt u nich wtedy są pokoje cudne. Natomiast Biuro robi klientów w dużego H nie mówiąc nawet że są też tam “pokoje” przeznaczone tylko i wyłącznie dla I..ki która kręci w dalszym ciągu klientów w bambuko. Ostatni raz! Z tym biurem.

  32. Byłem w Tunezji na waakcjach i też miałem podobną sprawę… Wakacje kosztowały mnie 4400 za 2 osoby… Po powrocie sprawa trafiła do sądu…. Sąd zdecydował że przysługuje mu zwrot za nieudane wakacje w wysokości 3700zl plus 2000zl za straty moralne za zmarnowany urlop plus odsetki… Łącznie odzyskałem 7400 zł… Proszę sprawę kierować do sądu a nie czekać na bzdury które oni odpiszą… Sprawa jest wygrana i zwrot się należy plus zadośćuczynienie za zmarnowy urlop

  33. Jeżdżę tyle lat z różnymi biurami. Także z Itaką i NIGDY nie spotkały mnie rażące niedogosności.
    No ale ja najpierw czytam opinie w necie także na zagranicznych stronach żeby właśnie nie musieć pottem jęczeć na forach.

  34. Ja bylam w tym roku z Itaka na poczatku sierpnia w Bulgarii w hotelu Riva w Slonecznym brzegu i jestem mega zadowolona..spisali sie na medal?✈?
    Wszystko bylo zgodne z oferta?

  35. Takie wakacje sa tylko możliwe niestety tylko z PL. 13 lat mieszkan w UK i co najmniej kilka razy w roku jestem na wakacjach z tutejszych biur podrozy i zawsze jest pierwsza klasa. Polecam dla rodakow mieszkajacych po zachodniej stronie PL korzystac z niemieckiego TUI w zamian, super jakosc i wszytsko jak w opisie zamiast drwic z ludzi jak to sie wciaz robi w PL…… NO COMMENT!!

  36. To norma dla Itaki, też składałam reklamację i również otrzymałam taką propozycję. Wystarczyło wysłać kolejne pismo z odmową cd. takiego zadośćuczynienia i żądaniem wypłacenia odszkodowania zgodnie z tabelą frankfurcką. Dopiero wtedy dostałam należne odszkodowanie.

  37. Ponad 2 tyś na głowę to mało? Ja kiedyś placilam 1200 od osoby, ale inclusive, super hotel, przepyszne jedzenie. W tym roku byłam w Grecji, cena wyższa, ale oferta zdecydowanie gorsza. Wszystko z tui, które jest b. dobre moim zdaniem. Znajomi byli na wczasach w turcji- 3 tyś za osobę i wrócili rozzaleni. Wbrew pozorom cena nie jest najwazniejsza

  38. Ktoś tu napisał tanie mięso to psy jedzą. Tanio nie oznacza zle. Podrozuje duzo i place połowę tego co ten który to powiedzial za ten sam hotel Wszystko zależy od umiejętności i operatywnosci. Narzekaja najczęściej ci, ktorzy płacą dużo, wybieraja byle co, bo nie potrafią wybrać. Kazdy ma wybór. Na co dzień robimy zakupy, wakacje to tez zakup. Proponuje pocwiczyc myślenie analityczne i pozytywne nastawienie a wakacje z pewnością będą udane

  39. Szanowni Państwo. Wybierając hotel zawsze czytam komentarze z bieżącego roku wybieram hotel który oprócz 5 gwiazdek ma status w komentarzach, fantastyczny, wspaniały zwracam uwagę na to żeby była duża liczba rezerwacji bo jak jest nawet 5 kimentarzy to za mało. Rezerwuje rok wcześniej tj październik i płace za 2 plus 2 ok 6000 w Turcji. Polecam tą metodę jeszcze się nie zawiodłam Pozdrawiam

  40. Ludzie tu nie chodzi o cenę tych wakacji niech i kosztują 100 PLN , chodzi o fakt że biuro kusi klienta obrazkami opisami i samymi superlatywami na temat miejsca i hotelu A okazuje się że jest zgoła odwrotnie. Biuro popełnia przestępstwo polegające na calowym wprowadzaniu klienta w błąd majac na celu uzyskania z tego tytułu korzyści majątkowej. To jest podstawowy problem tego artykułu. Państwo którzy zostali oszukani w taki sposób powinni zlozyc doniesienie do prokuratury lub złożyć pozew, najlepiej zbiorowy i dochodzić swoich praw w sądzie. Dodatkowo zainteresować sprawą Rzecznika praw konsumenta oraz media które takie sprawy uwielbiają.

    • Ma pan racje. Niektorzy niestety zamiast przeczytac artykul ze zrozumieniem od razu zaczeli krytykowac. Biuro po prostu oszukalo klientow i niektorym zmarnowalo urlop.

  41. Polak,by nie był Polakiem,gdyby nie narzekał. Propozycja to kupić namiot ew.kampera i sobie samemu zorganizować wakacje.W Chorwacji drogie żarcie, w Egipcie syf,we Włoszech za dużo zakazów,w Bułgarii syf itd.itp.Czy nikt nie dostrzega ,że Ci ludzie zapieprzają za grosze, kłaniają się nam i my nawet nie potrafimy tego docenić. Jeśli zdarza się sytuacja podbramkowa i wina jest ewidentna to można załatwiać to w sądzie. Nikt nie robi tego celowo,bo konkurencja na rynku jest ogromna.Ludzie trochę więcej optymizmu,szacunku dla gospodarzy, dobre słowo,uśmiech na twarzy. Złość i narzekanie tego nie zmieni. Jesteś wymagającym to pojedź sobie do Dubaju, na Hawaje,Dżibuti. Wtedy jak zapłacisz z 10 patoli,to możesz ponarzekać.

  42. Cóż też nie mam dobrego zdania! Zlozyłbym reklamację ale nie mam ani ochoty ani czasu na przepychanki z dziadkami. Program wycieczki odbiegał od tego co w opisie, podróż brudnym autokarem bez klimatyzacji, co obecnie jest standardem. A na koniec wyrzucili mnie gdzieś na autostradzie koło Torzymia, chociaż wcześniej miejsce końca podróży opisane było w zupełnie innym miejscu. Ogólnie porażka.

  43. Jak czytam niektore opinie to krew mnie zalewa. Moze niektorzy nie potrafia czytac ze zrozumieniem. Ludzie przeciez nie chodzi o to czy wycieczka kosztowala zlotowke czy 10000. Biuro nie wywiazalo sie z umowy. Czy jeden z drugim nie potrafisz tego zrozumiec? No tak najlepiej napisac, ze 500+ narzeka, albo, ze tanie mieso psy jedza. Czy wycieczka za 2500 na tydzien jest taka tania? Podam przyklad: jak zamowicie w internecie telewizor z jakimis dziesiecioma bajerami, a dostarcza wam z piecioma bajerami to zgadzacie sie z tym.. Czy wtedy tez zostawiacie go sobie,bo niedrogi byl, a przciez tanie mieso psy jedza. Nie ,robicie zadyme walczac o swoje. Jeszcze raz prosze przeczytac ten artykul, potem moze jeszcze raz i moze dotrze do niektorych, ze biuro oklamalo tych ludzi. Sprzedalo towar niezgodny z oferta. Pozdrawiam.

  44. Po co tak narzekać, od lat wyszukuje prywatnie na booking apartamentów jak również przelotów, płacę o wiele taniej jak w biurach podróży i zawsze jestem zadowolony z pobytu

  45. Biura nie polecam, lepiej samemu organizować. A tak z inne beczki. Przykro mi że ciągle jest wyciągane temat “500+” . Zle się z tym czuje, od tego roku bede pobierać to świadczenie dla córki A nie jestem żadna patologią ani karyna. Jestem normalna pracując mama płacą podatki. Przykro że w ludziach tyle jadu a najwięcej w tych co nie maja dzieci, a wrzucanie wszystkich do jednego worka jest bardzo nie sprawiedliwe.

  46. Generalnie jestescie wszyscy sobie sami winni. Chytry dwa razy traci. Polak jak widzi tanio to: brac Halyna brac! A potem problem. Cebula i jeszcze raz cebula. Polecam czytac opinie hotelu przed kazdym wyjazdem i nie skrobac sobie dupy za 200 zl wiecej

    • Tak się składa że czytaliśmy opinie i nie tylko na stronie Itaki, ale też na TripAdvisor. Były jak najbardziej pozytywne. A jak się skończył nasz wyjazd? Ano tak: http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/7,134263,25151787,jak-itaka-wyslala-czytelnikow-do-pieciogwiazdkowego-hotelu.html

  47. To i tak super. My mieliśmy podobne wakacje w marcu w Egipcie z biura coral travel wezyr. Napisaliśmy skargę do biura podróży ale non stop umywają ręce,w ogóle nie poczuwają się do winy,wręcz robią z nas wariatów.

    • Polecam zgłosić sprawę do UOKiK, Rzecznika Praw Konsumenta a docelowo do sądu, wszędzie podpierając się tabelą frankfurcką.

  48. Taka ruletka następnym razem trzeba czytać opinie ? to istnieje dużo większe prawdopodobieństwo że się uda ha ha

  49. Następna co to sie naczytała o tabeli frankfurckiej, gdzie nasze prawo ma je w dupie i żąda zwrotu 80% za wczasy. A czy idiotka narzekała na przelot czy sam hotel? Jeżeli tylko na hotel to czemu chce zwrotu 80% ceny imprezy a nie np. 30-40%, gdzie pewnie tyle wynosi w procentach cena za pobyt w tym hotelu? Niech odejmie koszt za przelot, ubezpieczenie, transfer, fundusz, prowizje agenta, które biuro chyba zawsze dolicza do ceny i niech żąda zwrotu za sam pobyt w hotelu.

  50. W zeszłym roku ostani raz pojechałem z Itaką. Była to Grecja – Zakynthos. Termin to przełom kwiecień/maj. Po zapłaceniu całej kwoty (ok. 6tys zł za 2 os za tydzień) zaczęły się “jaja”. Na dzień dobry zmiana miejsca wylotu – z Poznania na Wrocław. No ok – dali parking za free. Przeżyję. Dzień później info, że zmiana… hotelu! Nosz kur… wg opinii hotel podobny, ale w zupełnie innej części wyspy. Trudno – dam radę.
    Na miejscu nic nie przygotowane – na pokoje czekaliśmy z 5h, gdzie niby rezydentka obiecała, że są gotowe. Osobiście “załatwiłem” sobie zmianę pokoju, bo była lipa. Rezydentka nie reagowała na reklamacje innych (zdecydowana większość), a polecała… kupić wycieczki 😀
    Wiem, że ludzie reklamowali pobyt później – ja po prostu dałem sobie spokój z.m tą dziadowską “Israką”.
    W tym roku 2x wyjazd z Tui (Egipt i Grecja). Wszystko tak jak być powinno, za co zapłaciłem. W październiku kolejny wyjazd, tym razem Djerba i wiadomo z Tui.
    Wybieram hotele sprawdzone, te które mają bdb opinie na Tripie, w google i na fb.

  51. TUI niestety już też zeszło na psy, było super niezawodne jeszcze parę lat temu – ale obecnie dorównało do poziomu tu wyżej wymienianych biur

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Obserwuj nas

427,346FaniLubię
33,449ObserwującyObserwuj
5,711ObserwującyObserwuj

Zobacz też