W końcu! Ryanair przyspiesza proces zwrotów pieniędzy za odwołane loty!

Ryanair poinformował dziś o znacznym przyspieszeniu realizacji zwrotu za odwołane loty na skutek decyzji rządów poszczególnych krajów w związku z pandemią Covid-19.

Od czasu ponownego otwarcia biura linii w Dublinie w czerwcu, przeszkolono dodatkowych pracowników do obsługi wniosków w celu wyeliminowania zaległości, w efekcie czego:

  • wszystkie wnioski o zwrot za loty w marcu zostały rozpatrzone do 30 czerwca;
  • 50% wniosków o zwrot za loty w kwietniu zostało rozpatrzone do 30 czerwca;
  • wszystkie pozostałe wnioski o zwrot za loty w kwietniu zostaną rozpatrzone do 15 lipca.
  • wszystkie wnioski o zwrot za loty w maju i większość czerwca zostaną rozpatrzone do 31 lipca.
  • wszystkie wnioski o zwrot za loty w lipcu i sierpniu zostaną rozpatrzone do 31 sierpnia.

Liczby te obejmują też pasażerów, którzy zaakceptowali vouchery i możliwość bezpłatnej zmiany terminu lotu na lipiec, sierpień oraz wrzesień.

Eddie Wilson, Prezes Zarządu Ryanaira powiedział:

Cieszymy się z dokonanego w czerwcu postępu w zakresie zwrotów za loty odwołane z uwagi na pandemię Covid-19. Ponad 90% pasażerów, którzy zażądali zwrotu za podróż między marcem a czerwcem, otrzyma pełny zwrot przed końcem lipca.

Nadal będziemy rozpatrywać wnioski o zwrot tak szybko, jak to możliwe, i zachęcamy wszystkich klientów, którzy jeszcze takich wniosków nie złożyli do zrobienia tego za pośrednictwem naszego Działu Obsługi Klienta, a my rozpatrzymy je tak szybko, jak to możliwe.

20 KOMENTARZE
  1. Super. Nie czekając ogarnąłem zwrot z chargeback. Kilka dni temu dostałem przelew za loty na majówkę.
    Pieniądze u nich na koncie od listopada 2019 do lipca. Jeszcze trochę i byłby rok obracania pieniedzmy nieoprocentowanymi.
    Raczej prędko nie skusze sie na zakup biletów z płatnością 100% pół roku wczesniej.

  2. Bzdura. Lot miałam mieć 25go marca a pieniędzy w dalszym ciągu brak!!!!

  3. Ja też za lot w marcu nie dostałem jeszcze zwrotu, ale mam nadzieję że stwierdzenie „rozpatrzone do 30 czerwca” oznacza, że przelew dopiero pójdzie a nie miał pójść.

    • Tak. Rozpatrzenie wniosku nie jest jednoznaczne z przelewem. Jeśli dobrze pamiętam mają 20 dni roboczych od rozpatrzenia wniosku. Jeśli to co piszą jest prawdą do końca lipca powinni zwrócić. Ja też czekam na zwrot za dwa loty, z kwietnia i maja.

  4. Bzdura. Odwołany lot 20 marca z EDI do wawy brak kasy i odpowiedzi na reklamację. Taka sama sytuacja z powrotem z 22 maja

  5. Avatar Z Teksasu ktoś

    Powinni oddać pieniądze z odsetkami .

  6. Skorzystałem z usługi chargeback za pośrednictwem swojego banku. Szybko i bezproblemowo. Jako konsument głosuję swoim portfelem. Nie kupię już biletów u Ryanaira. Ta linia się dla mnie skończyła. Nie jestem jakimś mega klientem, około 10 lotów rocznie, swoją decyzją pokazuję środkowy palec przede wszystkim w kierunku właściciela Ryanair. Ja osobiście przesiadam się na Wizza i Lot.

  7. Totalna bzdura, ja mam dwa bilety, jeden z 28 marca drugi z 5 kwietnia i nie mam zwrotu.

  8. bzdura, lot marcowy = brak zwrotu

  9. Jestem pracownikiem biura podróży, od marca zgłosiłem ponad 40 zwrotów i dostałem do tej pory pieniądze tylko za 1 rezerwację. Był to anulowany lot, który miał się odbyć w czerwcu, rezygnacja zgłoszona w maju. To pokazuje, że Ryan nie rozpatruje wniosków zgodnie z kolejnością, bo wciąż czekamy na kasę za bilety anulowane w marcu.

  10. tak szybko jak to mozliwe hehe

  11. Lot miał być w marcu, nie było kasy też brak, wypisują tylko na czat żeby czekać cierpliwiej! Ludzie!!!! Tanie linie =ch….. Linie!!! Nie polecamy!

  12. Ja też nie mam zwrotu za odwołany lot 20 marca,

  13. Ja też nie dostałam zwrotu czekam od 18 marca pobrano szybko a zwrotu jak nie ma tak nie ma

  14. DZIŚ dostałam od Ryanair a mail dot. Mojej reszerwacji na marcowy lot, że mam wziąść bon zamiast pieniędzy. Jak nie chce, to pieniędze zwrócą „po zakończeniu kryzysu i trzeba będzie czekać „miesiącami. Oryginalny tekst z dziś: Les clients qui refusent ce bon recevront leur remboursement en temps opportun, une fois cette crise terminée. Au cours des semaines et des mois à venir,
    Ryanair kłamie wszędzie a media to powielają. Nie ma zwrotów za bilety. Czekam na zwrot za 3 rezerwacji: loty z marca, kwietnia i czerwca.

  15. Cześć, ja też jestem w podobnej sytuacji, odwołane loty i w zamian voucher. Nawet jeśli uda mi się kiedykolwiek uzyskać zwrot kosztów za bilety to niestety problem nadal pozostanie.
    Najlepszym rozwiązaniem byłoby zmienić prawo. W związku z tym powstała petycja na change.org https://www.change.org/firstflythenpay, w której apeluję do Parlamentu Europejskiego o zmianę zasad, tak aby można było płacić za bilet, jeśli lot rzeczywiście się odbędzie.
    Jeśli chcecie, podpiszcie, udostępnijcie albo po prostu rzućcie okiem. Możemy coś zmienić jedynie działając razem. #FirstFlyThenPay

  16. Kit i kłamstwo. Mój lot za maj miał być rozpatrzony do końca lipca. Mamy sierpień, a pieniędzy na koncie brak. Obłuda i krętactwo.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz
Please enter your name here