Śledztwo w spawie Ryanaira. Przewoźnik twierdzi jednak, że niektórzy robią tylko szum wokół siebie

Na pewno widziałeś kontrowersyjną kampanię reklamową Ryanaira. Hasło „Zaszczep się i leć” wzbudziło olbrzymie dyskusje wśród pasażerów. W związku z tym brytyjska organizacja Advertising Standards Authority (ASA) czuwająca nad zachowywaniem odpowiednich standardów w reklamie wszczęła śledztwo w tej sprawie.

Zaczęło się od banerów reklamowych na stronie irlandzkiego przewoźnika. „Zaszczep się i leć” miało być zachętą nie tylko do szczepień, ale także do rezerwowania letnich podróży. Jednak zamiast milionów sprzedanych biletów, kampania wprowadziła wielkie poruszenie. W samej Wielkiej Brytanii wniesiono na nią ponad 1 600 skarg. Oskarżano tym samym przewoźnika, że trywializuje pandemię i wprowadza w błąd, sugerując że do wiosny czy lata wiele osób zdąży się zaszczepić, a ograniczenia w podróżowaniu znikną.

ASA wszczęła śledztwo w tej sprawie. Ryanair odpowiada:

Nasza reklama jest zgodna z faktami, szczepionki nadchodzą, co umożliwi pasażerom zarezerwowanie w Ryanair długo wyczekiwanych wyjazdów na Wielkanoc i lato 2021 w najniższych cenach. Reklama potwierdza również, że rezerwacje można zmienić bez opłat za zmianę, jeśli plany ulegną zmianie, co daje klientom Ryanaira jeszcze więcej pewności, gdy dokonują rezerwacji. Niektórzy krytycy narzekają tylko po to, by zostać zauważonym, podczas gdy jasne jest, że szczepionki oznaczają zniesienie ograniczeń podróży w związku z COVID-19 w połowie 2021 r.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz
Please enter your name here