Błąd w systemie linii lotniczych! Wykradziono dane dotyczące około 380 tys. kart płatniczych

Błąd w systemie? Na przełomie sierpnia i września, w wyniku błędu systemu informatycznego linii lotniczych British Airways, wykradziono dane dotyczące około 380 tys. kart płatniczych! Przewoźnik zapewnia, że obecnie system rezerwacji jest bezpieczny.

Linie powiadomiły policję o kradzieży danych

Kiedy wyszło na jaw, że system linii British Airways został zhakowany, przewoźnik szybko rozpoczął dochodzenie i powiadomił policję o kradzieży setek tysięcy danych osobowych i finansowych klientów.

Linie lotnicze twierdziły, że hakowanie trwało prawie dwa tygodnie (między 21 sierpnia a 5 września). Skradziono dane 380 000 pasażerów (kradzież nie dotyczyła danych paszportowych).

Jak informuje telegraph.co.uk, klienci, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem ba.com lub aplikacji linii lotniczej, są proszeni o skontaktowanie się z bankami i dostawcami kart kredytowych.

Alex Cruz, przewodniczący British Airways i dyrektor generalny, powiedział:

Bardzo nam przykro z powodu zakłóceń, jakie spowodowała ta działalność przestępcza. Poważnie traktujemy ochronę danych naszych klientów.

Jak się okazało linie lotnicze nie od razu poinformowały o ataku hakerskim pasażerów. Ci byli sfrustrowani brakiem bezpośredniej informacji od przewoźnika, a tylko szczątkowymi informacjami bez konkretnych wyjaśnień.

Daniel Willis, lat 34, z Milton Keynes, który zarezerwował w poniedziałek lot z linią lotniczą, powiedział:

Widziałem tweeta, to było pierwsze, co wiedziałem o tym wydarzeniu. To jest mój pierwszy kontakt z British Airways, odkąd zostawili mnie na lodzie z moją żoną i 2-letnia córka na kilka dni w Düsseldorfie w grudniu bez żadnej informacji. Teraz też nie dostałem żadnej informacji, musiałem tylko anulować kartę, której użyłem.

To nie jest jednostkowa sytuacja. W poprzednik tygodniu Air Canada potwierdziła naruszenie danych dotyczące 20 000 klientów. Natomiast w maju amerykańskie linie lotnicze Delta również przyznały się do dwukrotnych sytuacji z takimi naruszeniami, które miały miejsce we wrześniu i październiku minionego roku.

Firma ostatecznie zapewniła, że skontaktuje się ze wszystkimi klientami, których dane zostały wykradzione.

Kamila Olejarz
Kamila Olejarz
Kulturoznawca z dziennikarską pasją. Zajmuje się wideofilmowaniem. Z wielką pasją i nieukrywaną przyjemnością robi też zdjęcia . Ma niesforną cechę, która nie pozwala jej siedzieć w miejscu. Ciągle myśli o miejscach, jakie mogłaby zobaczyć na świecie. Chętnie bierze udział w różnych projektach artystycznych. Lubi spędzać aktywnie czas. A poza pracą tańczy salsę kubańską.

Zobacz też

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Obserwuj nas

427,346FaniLubię
33,449ObserwującyObserwuj
5,711ObserwującyObserwuj

Zobacz też