Treść strony

  • polska firma
  • 20 lat na rynku
  • 600 000 klientów
  • bezpieczne płatności
  • gwarancja najniższej ceny

Treść główna

Jak podróżują osoby niepełnosprawne?

Jakie są dostępne udogodnienia i pomoc dla osób z różnym rodzajem i stopniem niepełnosprawności? Szczególnie na polskich lotniskach.

Odpowiedzi 5

0
Np. lotnisko w Dublinie oferuje transport aż do samolotu w pomocą w wejściu/ wniesieniu do samolotu. Więc taki pasażer nie musi nawet chodzić czy jechać na wózku, tylko zostaje przewieziony specjalnym meleksem
0
Każde europejskie lotnisko powinno stosować się do zapisów Rozporządzenia WE 1107/2006 z dnia 5 lipca 2006 roku odnośnie obsługi osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej sprawności ruchowej podróżujących drogą lotniczą. Dla przykładu podam jak lotnisko Chopina w Warszawie stosuje sie do zapisów w/w Rozporządzenia. Wszystkie osoby niepełnosprawne podróżujące z warszawskiego portu mają możliwość bezpłatnego skorzystania z asysty na terenie Lotniska począwszy od punktu zgłoszenia, poprzez procedury odprawy i kontroli aż do zajęcia fotela w samolocie i z powrotem. 1. Jeżeli z powodów niepełnosprawności lub ograniczonej sprawności ruchowej potrzebujesz asysty, zawiadom o tym przewoźnika lub organizatora wycieczki na etapie dokonywania rezerwacji i zakupu biletu, lecz nie później niż 48 godzin przed planowanym wylotem. Pomoże nam to zagwarantować Ci usługę jakiej potrzebujesz i oczekujesz w dogodnym dla Ciebie czasie. 2. Jeżeli nie dokonasz zgłoszenia, dołożymy wszelkich starań, aby zapewnić Ci oczekiwaną pomoc, jednakże może to się wiązać z koniecznością nieco dłuższego oczekiwania na nią. Lista linii lotniczych 3. Lotnisko Chopina w Warszawie gwarantuje profesjonalną i sprawną obsługę pasażerów niepełnosprawnych oraz pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej zgodnie ze standardami zawartymi w Dokumencie nr 30 ECAC, część I. a. Pasażerowie odlatujący, którzy dokonali rezerwacji usługi z wyprzedzeniem po przybyciu do portu lotniczego i powiadomieniu o tym obsługi poprzez zgłoszenie w punkcie zgłoszeń: • 80 % klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 10 minut, • 90 % klientów nie powinno czekać dłużej niż 20 minut, • 100 % klientów nie powinno czekać dłużej niż 30 minut. b. Pasażerowie odlatujący, którzy nie dokonali rezerwacji usługi z wyprzedzeniem po przybyciu do portu lotniczego i powiadomieniu o tym obsługi poprzez zgłoszenie w punkcie zgłoszeń: • 80 % klientów nie powinno czekać dłużej niż 25 minut, • 90 % klientów nie powinno czekać dłużej niż 35 minut, • 100 % klientów nie powinno czekać dłużej niż 45 minut. c. Pasażerowie przylatujący, którzy dokonali rezerwacji usługi z wyprzedzeniem pomoc powinna być dostępna przy wyjściu ze statku powietrznego dla: • 80 % klientów w ciągu 5 minut od momentu zatrzymania się samolotu na stanowisku postojowym, • 90 % w ciągu 10 minut • 100 % w ciągu 20 minut. d. Pasażerowie przylatujący, którzy nie dokonali rezerwacji usługi z wyprzedzeniem pomoc powinna być dostępna przy wyjściu ze statku powietrznego dla: • 80 % klientów w ciągu 25 minut od momentu zatrzymania się samolotu na stanowisku postojowym, • 90 % w ciągu 35 minut, • 100 % w ciągu 45 minut.
1
Na każdym lotnisku osoba niepełnosprawna powinna dostać osobę do asysty w czasie przebywania na lotnisku.
0
bardzo obszerny temat szczegóły na www.http://poruszycswiat.pl/reumatoidalne-zapalenie-stawow/podrozowanie/podroz-samolotem/
0
O zasadach podróżowania z osobami niepełnosprawnymi możesz przeczytać na: http://www.pansamolocik.pl/media/zasady-podrozowania-osob-niepelnosprawnych-w-samolotach,109.html
Zaloguj się/zarejstruj, aby odpowiedzieć na to pytanie.  Kliknij, by się zalogować.

Najlepsze okazje

WŁOCHY czekają! Loty w zasięgu ręki22 oferty od 151 Sprawdź Tam czeka na Ciebie słońce i piękne plaże! Którą wyspę wybierzesz? 23 oferty od 217 Sprawdź W stronę słońca! Tanie loty na południe! 30 ofert od 215 Sprawdź Europejskie STOLICE na wyciągnięcie ręki! Lećcie30 ofert od 134 Sprawdź