odpowiedział(a) 9 lat temu
Każde europejskie lotnisko powinno stosować się do zapisów Rozporządzenia WE 1107/2006 z dnia 5 lipca 2006 roku odnośnie obsługi osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej sprawności ruchowej podróżujących drogą lotniczą.
Dla przykładu podam jak lotnisko Chopina w Warszawie stosuje sie do zapisów w/w Rozporządzenia.
Wszystkie osoby niepełnosprawne podróżujące z warszawskiego portu mają możliwość bezpłatnego skorzystania z asysty na terenie Lotniska począwszy od punktu zgłoszenia, poprzez procedury odprawy i kontroli aż do zajęcia fotela w samolocie i z powrotem.
1. Jeżeli z powodów niepełnosprawności lub ograniczonej sprawności ruchowej potrzebujesz asysty, zawiadom o tym przewoźnika lub organizatora wycieczki na etapie dokonywania rezerwacji i zakupu biletu, lecz nie później niż 48 godzin przed planowanym wylotem. Pomoże nam to zagwarantować Ci usługę jakiej potrzebujesz i oczekujesz w dogodnym dla Ciebie czasie.
2. Jeżeli nie dokonasz zgłoszenia, dołożymy wszelkich starań, aby zapewnić Ci oczekiwaną pomoc, jednakże może to się wiązać z koniecznością nieco dłuższego oczekiwania na nią. Lista linii lotniczych
3. Lotnisko Chopina w Warszawie gwarantuje profesjonalną i sprawną obsługę pasażerów niepełnosprawnych oraz pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej zgodnie ze standardami zawartymi w Dokumencie nr 30 ECAC, część I.
a. Pasażerowie odlatujący, którzy dokonali rezerwacji usługi z wyprzedzeniem po przybyciu do portu lotniczego i powiadomieniu o tym obsługi poprzez zgłoszenie w punkcie zgłoszeń:
• 80 % klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 10 minut,
• 90 % klientów nie powinno czekać dłużej niż 20 minut,
• 100 % klientów nie powinno czekać dłużej niż 30 minut.
b. Pasażerowie odlatujący, którzy nie dokonali rezerwacji usługi z wyprzedzeniem po przybyciu do portu lotniczego i powiadomieniu o tym obsługi poprzez zgłoszenie w punkcie zgłoszeń:
• 80 % klientów nie powinno czekać dłużej niż 25 minut,
• 90 % klientów nie powinno czekać dłużej niż 35 minut,
• 100 % klientów nie powinno czekać dłużej niż 45 minut.
c. Pasażerowie przylatujący, którzy dokonali rezerwacji usługi z wyprzedzeniem pomoc powinna być dostępna przy wyjściu ze statku powietrznego dla:
• 80 % klientów w ciągu 5 minut od momentu zatrzymania się samolotu na stanowisku postojowym,
• 90 % w ciągu 10 minut
• 100 % w ciągu 20 minut.
d. Pasażerowie przylatujący, którzy nie dokonali rezerwacji usługi z wyprzedzeniem pomoc powinna być dostępna przy wyjściu ze statku powietrznego dla:
• 80 % klientów w ciągu 25 minut od momentu zatrzymania się samolotu na stanowisku postojowym,
• 90 % w ciągu 35 minut,
• 100 % w ciągu 45 minut.