Treść strony

  • polska firma
  • 20 lat na rynku
  • 600 000 klientów
  • bezpieczne płatności
  • gwarancja najniższej ceny

Treść główna

Firmy zdobywają zaufanie użytkowników serwisów społecznościowych - InternetPR.pl

internetpr

Ponad połowa internautów w Polsce ma konto przynajmniej w jednym serwisie społecznościowym, wielu chętnie komunikuje się za ich pośrednictwem również z firmami, uczestniczy w konkursach i akcjach promocyjnych, ma dobry kontakt z ulubioną marką.

Za co społeczności cenią firmy

Większość użytkowników odwiedza profil firmy, której markę po prostu lubi (72%). Drugi powód to chęć skorzystania z promocji i wzięcia udziału w konkursach (42%). Niemal tyle samo ceni z uwagi na bezpośrednie zaproszenia od firm (37%) lub z ciekawości (36%).

Głównym powodem rezygnacji ze znajomości z daną marką jest nadmierne „zaśmiecanie” profilu informacjami komercyjnymi. Dlatego też przy prowadzeniu oficjalnego konta firmowego, ważne jest uwzględnienie potrzeb i oczekiwań użytkowników.

Facebook: firmowy gigant

Królem serwisów społecznościowych na świecie jest Facebook. W Polsce konto na nim ma ponad 2 miliony 700 tys. Użytkowników. To mniej niż np. nasza-klasa.pl (13 milionów). Ale to właśnie Facebook stał się ulubionym narzędziem komunikacji firm z klientami. Dostrzegają one potencjał serwisu i rozwijają w nim swoje profile, przy coraz większej aprobacie użytkowników.

Uczestnicy internetowych społeczności to osoby aktywne towarzysko, otwarte, chętne do zdobywania nowych informacji i dzielenia się własnymi doświadczeniami i opiniami. Doceniają sprawne działania promocyjne, ale i surowo krytykują to, co w ich opinii niepożądane - to świadomi konsumenci.

Według wyników sondażu CBOS zdecydowana większość (85%) polskich internautów korzysta z serwisów społecznościowych, by utrzymywać kontakty towarzyskie. Kolejną ważną przyczyną jest ciekawość (78%) oraz chęć odnowienia dawnych znajomości, którą deklaruje 73% badanych. Inne   motywacje użytkowników social media to: wypełnianie wolnego czasu (63%); słuchanie muzyki, oglądanie zdjęć i czytanie tekstów (56%); zamieszczanie własnych zdjęć, filmów etc. (43%); możliwość prowadzenia dyskusji (42%); nawiązanie nowych kontaktów towarzyskich (36%) i zawodowych (38%). Uwzględnienie tych motywacji, wśród których jednymi z najistotniejszych są ciekawość i poszukiwanie rozrywki, daje firmom ważną informację o tym, jak i co komunikować swoim klientom. A ci chcą treści unikalnych, interesujących - nawet jeśli tylko luźno związanych z marką - a których nie znajdą w reklamach czy informacjach prasowych.

Skuteczna komunikacja - Tanie Loty na Facebooku

Profil Tanie Loty zrzesza już ponad 15,5-tysięczną społeczność. Tworzą ją aktywnie podróżujący, którzy szukają promocji lotniczych oraz bieżących informacji (tj. stale aktualizowane mapy przemieszczania się chmury pyłu wulkanicznego czy informacje o odwołanych lotach).

Fani profilu mogą też wziąć udział w konkursach z atrakcyjnymi nagrodami, tj.: bilety lotnicze, weekendy w renomowanych hotelach, przewodniki, sprzęt fotograficzny, rabaty na zakupy w księgarniach internetowych itp.

Swoje działania redakcja Tanie-Loty.com.pl opiera o wyniki ankiety przeprowadzonej wśród fanów profilu, dla których najważniejsze są m.in.: informacje o promocjach lotniczych z możliwością ich rezerwacji (60%), konkursy (14%), porady dotyczące taniego latania (13%) oraz relacje z podróży i artykuły o ciekawych miejscach (5%).

Przykład profilu Tanie Loty pokazuje, że konsekwentne działania, uwzględniające opinię klienta, są najlepszą drogą do sukcesu firmy w social media.

Źródło: Tanie-loty.com.pl, 2010-05-20

Pozostałe źródła: PBI/Gemius, Millward Brown SMG/KRC, Facebooker.