Zmierz swój bagaż… telefonem!

Technologia idzie do przodu, a rynek lotniczy nie pozostaje w tyle. Linie KLM zastosowały technologię rozszerzonej  rzeczywistości (AR) w nowej praktycznej usłudze dla pasażerów. Mogą oni mierzyć swój bagaż kabinowy – w zupełnie nowy, niekonwencjonalny sposób.

Możesz mierzyć swój bagaż telefonem

Dzięki zastosowaniu technologii „rzeczywistości rozszerzonej”, pomiaru walizek możesz dokonać za pomocą aparatu fotograficznego, który masz wbudowany w swoim telefonie. Nowe narzędzie jest dostępne dla użytkowników aplikacji mobilnej KLM na telefonach z systemem iOS.

KLM jako jedna z nielicznych firm na świecie zaczyna wykorzystywać rzeczywistość rozszerzoną (tzw. augmented reality) w usługach oferowanych swoim klientom.

Jak to działa?

Kontrola bagażu podręcznego poprzez nowe narzędzie KLM odbywa się za pomocą wirtualnej walizki, która określa dopuszczalne wymiary bagażu podręcznego. Technologia rzeczywistości rozszerzonej umożliwia wykorzystanie wirtualnego obrazu w rzeczywistości i korzystanie z niego w sposób interaktywny.

Innymi słowy świat wirtualny – w tym przypadku rysunek walizki nakładasz na świat rzeczywisty, czyli na swój bagaż kabinowy. Operację wykonujemy posługując się aparatem w naszym smartfonie, po uruchomieniu aplikacji mobilnej KLM.

Narzędzie pozwala w wygodny sposób sprawdzić przed podróżą, jeszcze w domu, czy nasz bagaż podręczny jest odpowiedniej wielkości.

Zmierz swój bagaż telefonem infografika
Fot. Infografika KL

W swojej aplikacji mobilnej KLM wykorzystuje technologię rozszerzonej rzeczywistości od firmy Apple. Line lotnicze KLM są w wąskim gronie światowych firm, które zdecydowały się zastosować tę technologię w ramach jednej z usług dla swoich klientów.

Pieter Groeneveld, Starszy Wiceprezes ds. Usług Cyfrowych w Air France-KLM powiedział:

Wykorzystując potencjał rzeczywistości rozszerzonej, KLM podejmuje kolejny krok w zakresie digitalizacji swoich usług. Dzięki nowemu narzędziu do kontroli wymiarów bagażu podręcznego, nasi pasażerowie mogą teraz zobaczyć na pierwszy rzut oka, czy ich walizka ma odpowiedni rozmiar. Tworząc tą usługę, jak i wszystkie inne, zawsze w pierwszej kolejności analizujemy potrzeby naszych podróżnych. Jednocześnie – kolejny raz – jesteśmy pionierami innowacji w najlepszym interesie naszych pasażerów.

Ta praktyczna usługa pomocna w pakowaniu do podróży nie jest pierwszą inicjatywą KLM z wykorzystaniem rzeczywistości rozszerzonej. Wcześniej linia wykorzystała tę technologię, aby za pomocą aplikacji mobilnej pokazać klientom kabinę swojego Dreamlinera w 360 stopniach. Natomiast użytkownicy aplikacji KLM „Houses” (aplikacja dla kolekcjonerów porcelanowych miniatur holenderskich kamienic, które można otrzymać lecąc KLM w klasie biznes) mogli poznać historię domu Anthony’ego Fokkera, a także wirtualnie latać skonstruowanymi przez Fokkera samolotami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz
Please enter your name here