Wizz Air chce zredukować liczbę pasażerów zachowujących się nieodpowiednio podczas lotów. Jak to zrobi?

Linie Wizz Air przystępują do nowej kampanii Not on my Flight. Organizuje ją Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), a ma na celu zmniejszenie liczby pasażerów zachowujących się nieodpowiednio podczas europejskich lotów, a także ochronę praw pasażerów do spokojnego podróżowania.

Mniej agresywnych pasażerów na pokładzie

Sprawny przebieg wielu lotów w Unii Europejskiej zakłócają pasażerowie zachowujący się w nieodpowiedni sposób. Co najmniej 70 proc. tych incydentów wiąże się z jakąś formą agresji.

Przewoźnik pisze:

Dzięki surowym zasadom linii oraz wykwalifikowanemu personelowi liczba takich sytuacji podczas lotów Wizz Air w ostatnich latach jest stała, j jednak w branży lotniczej w 2018 roku odnotowano w sumie wzrost o 34 proc. w porównaniu z 2017 rokiem. Mimo że, biorąc pod uwagę całkowitą liczbę osób podróżujących samolotami, liczba niesfornych pasażerów jest bardzo niska, ich działania mogą mieć nieporównywalnie większy wpływ na przebieg lotu oraz na współpasażerów.

Ryzyko niewłaściwego przebiegu lotu, odwrócenie uwagi personelu od obowiązków i znaczne opóźnienia mogą być skutkiem takich zachowań jak:

  • nadmierne spożycie alkoholu
  • stan upojenia alkoholowego
  • palenie tytoniu w toalecie
  • przemoc słowna lub fizyczna wobec załogi lub innych pasażerów
  • nieprzestrzeganie instrukcji

Wizz Air, jak zapewnia, zawsze dbał o bezpieczeństwo i ochronę. Linia dysponuje jedną z najmłodszych i najbardziej nowoczesnych flot na świecie, w której średni wiek jednego ze 112 samolotów typu Airbus A320 i A321 wynosi 4,5 roku. Węgierskie linie nie tolerują obraźliwych zachowań wobec pasażerów i personelu liczącego 4500 osób. Odpowiednio wykwalifikowana załoga potrafi skutecznie radzić sobie z agresywnymi pasażerami. Wizz Air ściśle współpracuje z lokalnymi władzami w przypadku takich incydentów.

András Radó, manager ds. komunikacji korporacyjnej w Wizz Air, powiedział:

Każdy pasażer i członek załogi ma prawo do bezpiecznego lotu pozbawionego fizycznej lub słownej przemocy. Podróżowanie ma być przyjemnym doświadczeniem, a pasażerowie powinni traktować się wzajemnie i załogę z szacunkiem. W minionym roku 34 miliony osób wybrało podróże Wizz w naszej stale rozwijającej się siatce połączeń w niskich cenach. Nie możemy pozwolić na to, aby nieliczne przypadki nieodpowiednich zachowań wpływały na zadowolenie i wrażenia klientów podczas obecności na pokładzie. Z tego powodu zdecydowaliśmy się dołączyć do wspaniałej inicjatywy EASA. Zachęcamy do tego również naszych pasażerów – wystarczy użyć #notonmyflight na swoich profilach w mediach społecznościowych.

Kibicujemy i mamy nadzieję, że inicjatywa tego typu zda egzamin celująco, a pasażerowie i załoga coraz rzadziej będą napotykali na takie trudności na pokładzie.

Kamila Olejarz
Kamila Olejarz
Kulturoznawca z dziennikarską pasją. Zajmuje się wideofilmowaniem. Z wielką pasją i nieukrywaną przyjemnością robi też zdjęcia . Ma niesforną cechę, która nie pozwala jej siedzieć w miejscu. Ciągle myśli o miejscach, jakie mogłaby zobaczyć na świecie. Chętnie bierze udział w różnych projektach artystycznych. Lubi spędzać aktywnie czas. A poza pracą tańczy salsę kubańską.

Zobacz też

17 KOMENTARZE

  1. Jakoś nie widziałem agresji że strony pasażerów 🙂 natomiast widziałem że strony obsługi natarczywosc i zły wzrok wciskając perfumy fajki czy kijowe żarcie brakuje jeszcze tekstu kup Pan dywan

      • Dokładnie! Ja niejednokrotnie widziałam pasażerów zachowujących się agresywnie, głośno, nieuprzejmie. Jasne, wśród załogi też zdarzają się różne ewenementy, ale na pewno nie na taką skalę, jak wśród pasażerów.

  2. To ja poczekam jak z podobną inicjatywą wystąpi Flixbus. Podczas podróży z Berlina do Szczecina,przeżyliśmy prawdziwy horror z pijaną dziczą. Kierowca był chyba ich kumplem, bo kompletnie nie reagował kiedy obrażanie i wyzywa i byli inni pasażerowie.

  3. A co z wrzeszącymi małymi dzieciakami? Które potrafią drzeć się przez cały lot? Sama w sobie narasta agresja, aż chciałaby się…ale się nie da. I jak tu miło i spokojnie odbyć lot?
    Proponuje, wszystkie “wrzeszoty” umieścić w kabinie pilotów.

  4. Oni maja wykwalifikowanych pracowników ?? Chyba w jeden na 10 lotów , ostatnio leciałem nowym większym 737-200 z Warszawy do Bergen to obsługa spała , robiła łaskę ze sprzeda herbate . Porażka , a zachowanie w obec osób niepełno sprawnych to juz wogole poniżej jakiego kowlwiek poziomu . Owszem ta pijana trzodę powinni wyeliminować ale sami tez maja potężne problemy z personelem .

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Obserwuj nas

427,346FaniLubię
33,449ObserwującyObserwuj
5,711ObserwującyObserwuj

Zobacz też