Treść strony

  • polska firma
  • 20 lat na rynku
  • 600 000 klientów
  • bezpieczne płatności
  • gwarancja najniższej ceny

Treść główna

Lotnisko Kraków-Balice w rozwoju

Lotnisko Kraków-Balice w rozwoju

Pięć nowych połączeń i trzy nowe linie lotnicze pojawiły się już w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Kraków- Balice (MPL) wraz z wejściem w życie letniego rozkładu lotów. Jak poinformował prezes lotniska Jan Pamuła, dzięki tym zmianom Kraków zyska nowe połączenia z kolejnymi czterema europejskimi stolicami.

Od kwietnia loty do Berlina rozpocznie niemiecki przewoźnik Air Berlin, do stolicy Danii Kopenhagi będzie można podróżować z tanimi liniami Norwegian, a do Aten pasażerów przewiezie PLL LOT. Od czerwca przybędzie połączenie do stolicy Islandii Reykjaviku, realizowane przez tamtejszy Iceland Expres. Poza tym włoskie linie Windjet zapewnią przeloty do Forli pod Bolonią.

Do rozkładu po zimowej przerwie wrócą połączenia z Krakowa do Helsinek (Finnair), Leeds (Jet2), Poznania (JetAir) oraz Nowego Jorku (PLL LOT). Nowymi przewoźnikami w krakowskim porcie będzie niemiecki Air Berlin, islandzki Iceland Express oraz włoski Windjet.


- Mimo słabej koniunktury na rynku lotniczym w letnim rozkładzie uruchamiamy najwięcej nowych połączeń spośród wszystkich portów w Polsce - podkreślił Pamuła. W sumie w sezonie letnim port lotniczy w Krakowie zaoferuje 46 połączeń do 38 portów lotniczych i 34 miast. Loty rozkładowe będzie wykonywać 20 przewoźników, do tego dochodzi 23 przewoźników czarterowych.

Prezes zapowiedział, że jeszcze w tym sezonie letnim powinny zostać uruchomione połączenia do Rzymu i Moskwy. Jeśli nie uda się przekonać polskiego narodowego przewoźnika do uruchomienia tych połączeń, to lotnisko wraz z samorządami Małopolski i Krakowa skorzysta z obowiązku świadczenia usług publicznych, który może zostać nałożony przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC), jeśli samorząd dowiedzie, iż połączenie przyczynia się do m.in. rozwoju regionu. Operator połączenia wybierany jest w przetargu, w którym mogą wystartować wszystkie unijne linie lotnicze. Kraków byłby pierwszym polskim miastem, korzystającym z tej formy wsparcia czytamy w artykule.

Szef MPL poinformował ponadto, że wciąż trwają rozmowy z największą europejską tanią linią lotniczą, irlandzkim Ryanairem, w sprawie założenia bazy w Krakowie.

Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice (MPL) jest drugim co do wielkości (po warszawskim Okęciu) lotniskiem w Polsce, które w całym zeszłym roku obsłużyło 2,9 mln pasażerów. Po raz pierwszy od 2003 roku lotnisko odnotowało spadek liczby podróżnych, który wyniósł 4,7 proc. w porównaniu z rekordowym 2007 rokiem czytamy w Pulsie Biznesu.

Źródło: Puls Biznesu/PAP

Uprzejmy pilot
Jak skutecznie zahamować samolotem odrzutowym?