Treść strony

  • polska firma
  • 20 lat na rynku
  • 600 000 klientów
  • bezpieczne płatności
  • gwarancja najniższej ceny

Treść główna

Finał samowolki przewoźników lotniczych

Aby podnieść atrakcyjność swojej oferty przewoźnicy lotniczy często pomijają w ogłoszeniu nawet wszystkie dopłaty.

Bilet za złotówkę? Czy to koniec lania wody? Urząd Lotnictwa Cywilnego zajął się często stosowanymi "chwytami marketingowymi".

"Bilet za 1 zł, bilet za darmo, bilet z dopłatą w formie nagrody. Aż trudno uwierzyć, by na takich warunkach komuś opłacało się organizować cokolwiek, nie mówiąc już o podróży samolotem. Tymczasem to tylko niektóre z najbardziej rażących form marketingu stosowanych przez przewoźników lotniczych." - pisze "Puls Biznesu".

"O reszcie opłat, potocznie zwanych lotniskowymi, podróżni dowiadywali się w chwili zakupu, wręcz zaskakiwani koniecznością uiszczenia np. 25 zł za płatność kartą kredytową. Ukrócenie tych praktyk zapowiadano co najmniej od dwóch lat. Aż wreszcie nastąpił przełom. Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC), który przygotował nowelę prawa skłaniającą przewoźników do podawania do wiadomości publicznej ostatecznej ceny biletów, skierował ją do konsultacji społecznych. To oznacza, że ocenią ją zarówno przewoźnicy, jak i porty lotnicze." - czytamy w "Pulsie Biznesu".
"Taka praktyka wprowadza pasażerów w błąd. W rezultacie za bilet, który w ofercie kosztuje 1 zł, trzeba w rzeczywistości zapłacić 150, a nawet 200 zł. Nie jest to uczciwa praktyka. Pasażerowie nie muszą znać wysokości wszystkich dopłat, mają natomiast prawo otrzymać rzetelną informację o łącznej cenie biletu - podkreśla Grzegorz Kruszyński, prezes ULC." - pisze dalej "Puls Biznesu".

Trudno mówić o entuzjazmie przewoźników, ale nie ma się czemu dziwić. Według danych ULC w roku 2006 polskie porty lotnicze obsłużyły ponad 14 mln pasażerów. Urząd prognozuje, że hossa rynku lotniczego w Polsce będzie trwała jeszcze długie lata. Jeśli dynamika rozwoju tej branży nie osłabnie, to w roku 2010 będzie można mówić o ok. 22 mln pasażerów, w roku 2020 - 41 mln, natomiast w roku 2030 - ponad 63 mln.

źródło: pulsbiznesu.pl

Zimie dziękujemy!
Alternatywne nazwy linii lotniczych