Treść strony

  • polska firma
  • 20 lat na rynku
  • 600 000 klientów
  • bezpieczne płatności
  • gwarancja najniższej ceny

Treść główna

Preferencje klientów linii lotniczych

Porównujemy

Przed dokonaniem rezerwacji klienci starannie przeszukują i porównują oferty. Aż 68% badanych szuka biletów na stronach serwisów rezerwacyjnych i za pomocą porównywarek cen, zaledwie 20 % z nich wykorzystuje w tym celu strony linii lotniczych, a 11% - fora i w serwisy społecznościowe.
Dodatkowo 38% badanych przed kupnem biletu porównuje ceny w kilku różnych źródłach, mniej więcej tyle samo decyduje się zaś na pierwszą ofertę, którą znajdzie na stronie przewoźnika, a ta wyda się atrakcyjna. 28% respondentów zasięga w tym celu porady na forach internetowych.

Jesteśmy internetowi - rezerwujemy online

Aby kupić bilety lotnicze, klienci korzystają głównie z usług internetowych serwisów rezerwacyjnych (36%) oraz stron przewoźników (28%). Nieco mniejszą popularnością cieszą się za to infolinie – za ich pośrednictwem rezerwuje loty niespełna 23% klientów. Tylko 13% badanych przyznaje, że kupuje bilety w biurach podróży.

Cele podróży

Lotnicze podróże biznesowe coraz bardziej zyskują na znaczeniu (31% badanych deklaruje, że lata w celach służbowych). Wciąż jednak naszym głównym celem jest turystyka – 43,5% klientów lata dla przyjemności, a blisko 25% z nich – aby odwiedzić rodzinę za granicą.

Kochamy promocje

Tak, jesteśmy miłośnikami wszelkich przecen biletów lotniczych. Do tego stopnia, że wykazujemy się sporą dozą spontaniczności, jeśli chodzi o wybór miejsca docelowego podróży. Aż 60% klientów, którzy wzięli udział w badaniu przyznaje, że zarezerwowałoby bilet do danej destynacji tylko dlatego, że właśnie jest dobra promocja na to połączenie.

Zniżki sezonowe decydują nie tylko o miejscu, ale i terminie naszych podróży. Respondenci, na pytanie, z jakim wyprzedzeniem rezerwują swoje loty, w większości (36%) odpowiadają, że jest to zależne od dostępności terminów w promocji, a według 26% z nich - od ich osobistej sytuacji. 20% natomiast rezerwuje bilety z 2-miesięcznym wyprzedzeniem, a ponad 17% - w ostatniej chwili.

Dla większych oszczędności jesteśmy też w stanie wiele poświęcić – ponad 60% respondentów zdecydowałoby się na znaczne wydłużenie czasu swojej podróży (z międzylądowaniami), aby obniżyć jej koszty.

Przewoźnicy

Jak pokazują wyniki badania, klienci cenią tzw. tanie linie lotnicze, ale ich nie przeceniają. Wciąż chętniej rezerwowane są loty liniami tradycyjnymi. Jesteśmy coraz bardziej świadomi specyfiki rynku turystycznego - wiemy, że często linie regularne mają bardziej przystępne ceny połączeń niż te potocznie nazywane tanimi. Toteż 52% klientów, zapytanych o to, z usług jakich linii najczęściej korzystają, odpowiada, że zarówno regularnych, jak i „niskokosztowych”,w  zależności od tego, które z nich oferują akurat lepsze stawki. Zresztą, oprócz ceny, jest kilka innych czynników, które wpływają na wybór przewoźnika. Najważniejsze dla klientów są:
uczciwość: przejrzystość opłat i brak ukrytych kosztów (54% odpowiedzi)
jakość usług (17%)
bezpieczeństwo transakcji (16%).
Tylko 7% badanych przyznaje, że cena jest dla nich jedynym argumentem, jakim się kierują przy wyborze oferty.
Większość jest natomiast wymagająca i krytyczna. Aż 51% badanych sprawdza przed podróżą informacje dotyczące warunków rezerwacji, obowiązków linii lotniczych itp.

O badaniu

Ankieta została przeprowadzona w czerwcu 2010 wśród klientów Centrum Rezerwacji Tanie-Loty.com.pl, na grupie 427 respondentów, z których 70% stanowiły kobiety, a 30% - mężczyźni. Zdecydowana większość badanych to mieszkańcy dużych miast: 57% z nich mieszka w mieście liczącym powyżej 500 tys. Ludzi, 16% - w mieście od 100 do 500 tys., 11% - od 20 do 100 tys., ponad 8% - w miejscowości do 20 tys. mieszkańców, a 7% - na wsi.

Pobierz raport w PDF

Świat w kolorach tęczy
Wakacje low cost