Treść strony

  • polska firma
  • 20 lat na rynku
  • 600 000 klientów
  • bezpieczne płatności
  • gwarancja najniższej ceny

Treść główna

Co się stanie, gdy moja walizka zostanie uszkodzona?

Co się stanie, gdy moja walizka zostanie uszkodzona? Czy mogę liczyć na jakąś rekompensatę?

Odpowiedzi 11

0
2 razy uszkodzona walizka wyrwane kółko, walizka ponad 500zl. Nigdy nie uznali, kazali dostarczyć paragon ktory wiadomo nikt nie trzyma. Najłatwiej się tak wykręcić z wypłaty
0
Szkoda fatygi na reklamację. Leciałam Rayanair Sun. Po powrocie w walizce wyrwana dziura na wylot. Oderwany cały płat torby. Nie do użytku. Odpowiedź, że to kosmetyka i niewielkie uszkodzenie. Wyjaśnienie po angielsku. W Polsce tylko oszustwo na każdym kroku. Wykupując wakacje w umowie był lot Enter Air. A potem niespodzianka. Nigdy więcej Rayanaira. W samolocie też ceny w euro. Kosmiczne.
0
Uszkodzona niwa walizka przez Rayanair - reklamacji nie uwzględnili bo wg nich urwana rączka/ uchwyt to sprawa wyłącznie kosmetyczna. Walizka nowa, kupiona miesiąc przed lotem. Brak słów...
0
Leciałem EUROWINGS, zgłosiłem uszkodzoną walizkę w Berlinie, pani zgłoszenie przyjęła i do dziś cisza, piszę maile bez odzewu. Było to 30 kwietnia br. Co mogę dalej zrobić
0
Witam na lotnisku po odbiorze walizki po locie została uszkodzona walizka co z tym można zrobic
0
Firma zajmująca się ładowaniem bagażu do samolotu Wizzair uszkodziła mi walizkę, może się komuś przyda taki krótki opis procedury: 1. Zgłaszamy uszkodzenie najlepiej NA LOTNISKU, a jak nie ma takiej możliwości/uszkodzenie wyjdzie dopiero w domu to mailowo w ciągu 7 dni od podróży samolotem. Polecam jednak na lotnisku, bo wtedy zważą i obejrzą walizkę (chociaż od biedy to na tej metce, którą przypinają linie też jest waga, nie wolno wyrzucić metki!). Na lotnisku też zapytają za ile pieniędzy walizka była kupiona, więc warto takie rzeczy pamiętać (chociaż orientacyjnie). Walizki NIE WYRZUCAĆ po podróży. 2. Za jakiś czas (u mnie było to kolejnego dnia) przychodzi mail od firmy, która się tym zajmuje. Trzeba wysłać zdjęcia walizki i uszkodzeń, wymiary walizki itp. (podadzą informacje co im konkretnie wysłać). UWAGA: Pan w informacji powiedział, że zamiast tego ktoś z firmy może chcieć przyjechać i obejrzeć walizkę. Nie wiem czy to się zdarza, ale ważne jest, żeby jednak nie wyrzucić walizki. 3. Do 14 dni od zgłoszenia przyjdzie propozycja nowej walizki, jak ją zaakceptujemy (uwaga: nie wolno zmienić zdania, warto się zastanowić) to kurier przywiezie nową walizkę w ciągu 10 dni :) Miałam taki problem pierwszy raz, przysłali mi ofertę tej samej firmy, z jakiej miałam walizkę, można sobie było wybrać rozmiar i kolor. Ewentualne problemy: rozpatruje się ten kraj, w którym zgłosiło się problem. Ja zgłosiłam w Polsce, walizkę przysyłają tylko na polski adres. Jak ktoś gdzieś poleci na wakacje i tam dojdzie do uszkodzenia walizki to jednak procedura trochę trwa (maksymalnie 14+10 = 24 dni) i trzeba się zorientować czy da się to jakoś przyspieszyć.
0
Musisz złożyć reklamację. Na zgłoszenie szkody przysługuje Ci 7 dni od daty podróży. Jeśli zgłosisz szkodę odrazu na lotnisku będzie szybciej. Wypełnia się tzw. PIR (Property Irregularity Report ) w punkcie Agenta Handlingowego, który obsługuje dane linie lotnicze. Musisz wiedzieć jaką linią leciałaś i udać się do odpowiedniego agenta handligowego.
0
trzeba złożyć reklamację i czekać na jej rozpatrzenie
0
Po stwierdzeniu zagubienia lub zniszczenia bagażu należy: 1). WYPEŁNIĆ na lotnisku formularz nieprawidłowości bagażowej tzw. PIR (Property Irregularity Report). 2). ZŁOŻYĆ REKLAMACJĘ w terminie:7 dni od odbioru uszkodzonego bagażu,21 dni od odbioru opóźnionego bagażu WYCENIĆ SZKODĘ. W przypadku zniszczenia walizki linia lotnicza zwykle prosi o rachunek za zakup nowej i zwraca koszty. W razie zagubienia bagażu, kiedy trudno jest oszacować pełną wartość zaginionych przedmiotów warto jest załączyć do reklamacji posiadane rachunki. Jeśli ich nie posiadamy, wówczas należy liczyć się z tym, że linia lotnicza wyliczy wartość szkody według wagi zarejestrowanego bagażu. Linie lotnicze posiadają regulaminy przewozu, które wyłączają odpowiedzialność przewoźnika za cenne rzeczy wkładane do bagażu. Przed wylotem należy zapoznać się z treścią warunków przewozu i zapytać przewoźnika o możliwość zabezpieczenia cennych przedmiotów. JEŻELI PRZEWOŹNIK Z INNEGO KRAJU UE NIE UWZGLĘDNIŁ REKLAMACJI NALEŻY ZGŁOSIĆ SKARGĘ DO EUROPEJSKIEGO CENTRUM KONSUMENCKIEGO.
0
Tak możesz liczyć na rekompensatę. W zależności od uszkodzenia linia może zaproponować naprawę lub wymianę na nową. Zawsze warto upomnieć się i zgłosić niezgodność.
Zaloguj się/zarejstruj, aby odpowiedzieć na to pytanie.  Kliknij, by się zalogować.

Najlepsze okazje

WŁOCHY czekają! Loty w zasięgu ręki22 oferty od 151 Sprawdź Tam czeka na Ciebie słońce i piękne plaże! Którą wyspę wybierzesz? 23 oferty od 217 Sprawdź W stronę słońca! Tanie loty na południe! 30 ofert od 215 Sprawdź Europejskie STOLICE na wyciągnięcie ręki! Lećcie30 ofert od 134 Sprawdź