Nagłówek strony

Wyszukiwarka biletów lotniczych

przelot złożony
1 pasażer
  • Dorośli-1+
  • Dzieci-0+
  • Wiek dziecka 1-8+
  • Wiek dziecka 2-8+
  • Wiek dziecka 3-8+
  • Wiek dziecka 4-8+
  • Wiek dziecka 5-8+
  • Wiek dziecka 6-8+
  • OK
Szukaj
  • polska firma
  • 20 lat doświadczenia
  • 500 000 klientów
  • bezpieczne płatności
  • gwarancja najniższej ceny
Wszystkie linie lotnicze. Rezerwuj wygodnie.

Treść główna

Co to jest "jetlag"?

Kiedy nasza podróż obejmuje różne strefy czasowe, często zamiast cieszyć się urokami miejsca, do którego dotarliśmy, odczuwamy duże zmęczenie, poddenerwowanie, a czasem nawet trudności z koncentracją czy ból głowy. Te i inne dolegliwości związane są z zakłóceniem naturalnego zegara biologicznego cz łowieka, rytmu nocy i dnia. Jest to odczuwalne w większym stopniu podczas podróży z Zachodu na Wschód (ponieważ organizm ludzki łatwiej przestawia się na dłuższy dzień niż „traci” parę godzin podczas podróży na Wschód).


Porady dla osób podróżujących na Zachód

  • Postaraj się nie zasypiać podczas podróży.
  • Na tyle, na ile jest to możliwe, ruszaj się i spożywaj dużo płynów – duże ilości wody pomagają zwalczyć poczucie senności.
  • Przezwyciężyć senność pomagają również produkty bogate w białko, takie jak: ser żółty, ryby, jajka itp.
  • Na parę dni przed podróżą postaraj się „przestawić” swój organizm na nowy rytm dnia – połóż się do łóżka dwie godziny później niż zwykle.
  • Jeśli tylko masz wybór, wybieraj loty okołopołudniowe.
  • Ważne spotkania zaplanuj na godziny poranne – wtedy nasz organizm jest najbardziej wydajny.
  • Po dotarciu na miejsce nie poddaj się ogromnemu zmęczeniu i połóż się spać dopiero wieczorem.


Porady dla osób podróżujących na Wschód

  • Spróbuj zasnąć w czasie lotu.
  • Staraj się jeść produkty, których spożycie wzmaga senność – czyli takie, które zawierają węglowodany (ziemniaki, owoce, ryż, makaron itp.)
  • Na parę dni przed podróżą postaraj się powoli przestawiać swój organizm na nowy tryb dnia – udaj się do łóżka dwie godziny wcześniej niż normalnie i wstań wcześniej kolejnego dnia.
  • Staraj się unikać środków nasennych, sięgaj raczej po naturalne, sprawdzone metody na problemy z bezsennością (np. herbata ziołowa).
  • Aby wypaść lepiej na spotkaniach, zaplanuj je w godzinach wieczornych, ponieważ o tej porze Twój organizm będzie najbardziej wydajny.
  • Nie spożywaj alkoholu, ponieważ opóźnia on przestawienie się Twojego organizmu na nowy tryb dnia.
  • Przestaw swój zegarek na czas obowiązujący w miejscu docelowym zaraz po wejściu na pokład samolotu. Pozwoli Ci to psychicznie dopasować się do nowych pór dnia.
  • Przestrzegaj obowiązującego w określonym kraju czasu posiłków, godzin snu itp.
  • Przez parę pierwszych dni postaraj się unikać ciężkiego wysiłku psychicznego i fizycznego – pozwól swojemy organizmowi przywyknąć do nowego trybu nocy i dnia. Postaraj się przebywać jak najwięcej na świeżym powietrzu, aby nabrać sił. Jeśli zażywasz leki w ściśle określonych godzinach, o pory ich przyjmowania w miejscu docelowym powinienieś zapytać swojego lekarza.

Aktualności

Ciekawostki

Poradnik

Alerty cenowe

Ustaw gdzie i kiedy chcesz lecieć, a my zajmiemy się resztą!

Nawigacja dodatkowa