Nie wiemy jak Ty, ale my kochamy planszówki! Kochamy też podróże, więc z chęcią podzielimy się pomysłami jakie są najlepsze gry planszowe na wakacje. Mamy coś dla dzieci i dorosłych, dla kochających gry i takich, którzy rzadko po nie sięgają i nie za bardzo kojarzą jakiekolwiek poza Monopoly i Scrabble. Na pewno znajdziesz coś dla siebie!

Gry planszowe na wakacje – zadaj sobie kilka pytań

Zanim wybierzesz grę, musisz się zastanowić czego konkretnie szukasz. Co innego przyda się na romantyczny wypad we dwoje niż na rodzinne wakacje nad morzem. Tak więc – z kim jedziesz? Dla graczy w jakim wieku przeznaczona jest gra? Ale także w jaki sposób podróżujesz? Jedziesz pociągiem i śpisz w namiocie, czy będziesz miał do dyspozycji wielki stół w wynajmowanym apartamencie? To wszystko ma znaczenie, dlatego opisując gry zawarliśmy wszystkie potrzebne informacje.

karty trzymane przez osoby grające w grę planszową
Grasz z dorosłymi, czy dziećmi? Masz miejsce na planszę? Zadaj sobie te pytania zanim wybierzesz gry planszowe na wakacje. Fot. Pixabay

Wybierając dla Ciebie planszówki na podróż staraliśmy się kierować kilkoma uniwersalnymi zasadami. Postawiliśmy na gry:

  • proste w formie – nie tylko jeśli chodzi o mechanikę, ale liczbę komponentów. Jeśli gra ma planszę, siedem rodzajów kart akcji, pionki, budynki, żetony i inne gadżety, łatwo to pogubić, a trzeba to gdzieś jeszcze rozłożyć;
  • nie zajmujące wiele miejsca – nawet jeśli masz do dyspozycji auto, lepiej żeby pudełko z grą było możliwie małe. A jeśli lecisz samolotem – im mniejsze tym lepiej;
  • nie wymagające rozkładania planszy – to ile zajmuje gra w pudełku to jedno, a ile po rozłożeniu – drugie. Jest jednak mnóstwo gier, szczególnie karcianych, gdzie w ogóle nie potrzeba planszy;
  • tanie – nie każdy ma biblioteczkę gier planszowych, być może będziesz chciał kupić grę specjalnie na podróż. Dobrze by było, gdybyś nie wydał na nią 250-300 zł, a dobre planszówki potrafią teraz tyle kosztować!

Najlepsze gry planszowe w podróż

Takie życie i Czarne historie

Pozbądź się myślenia, że planszówka musi mieć planszę. Paradoksalnie bardzo wiele z nich w ogóle jej nie ma, należą do nich karcianki. Kupując Takie życie albo Czarne historie dostajesz sporą talię kart z nieprawdopodobnymi scenariuszami, które najczęściej wydarzyły się naprawdę. Dokładny opis widzi tylko jeden gracz: reszta dostaje lakoniczne zdanie lub kilka mylących poszlak. Zadaniem zgadujących jest odtworzenie historii na podstawie skąpego opisu.

Podajemy przykład z instrukcji gry. Pilot wypadł z samolotu. Nie miał spadochronu, ale jednak przeżył. Jak to się stało? Otóż samolot po prostu stał na ziemi. W pudełku znajdziecie o wiele więcej bardziej skomplikowanych historii. Jeśli macie bujną wyobraźnię, będą to doskonałe gry planszowe na wakacje.

  • liczba graczy – od 2 bez limitu
  • wiek graczy – od 12 lat (Czarne historie) i od 14 lat (Takie życie)
  • dla kogo – dla paczki przyjaciół lubiących logicznie myśleć, rozwiązywać zagadki. Lepiej gra się w większej grupie. Dzieci mogą się nudzić i nie każda historia jest przeznaczona dla ich uszu
  • długość rozgrywki – do pół godziny na historię
  • rozmiar – bardzo małe pudełko, nieco większe niż talia standardowych kart do gry
  • grywalność – kart w pudełku Takie życie jest 65, a w Czarnych historiach 50. My „przerabiamy” cały zestaw podczas 2-3 tygodniowej podróży. Każda historia jest oryginalna, ale dostarcza rozgrywki na jeden raz, bo potem po prostu zna się rozwiązanie. Na kolejną wycieczkę najlepiej kupić następne pudełko.
  • gdzie można grać – właściwie wszędzie. W pociągu, w restauracji długo czekając na posiłek, na plaży. Najmniej nadają się głośne miejsca, gdzie nie ma możliwości skupienia się.
  • cena – 25-45 zł

Resistance lub Avalon

The Resistance lub Avalon Rycerze Króla Artura to tak naprawdę te same gry planszowe na wakacje w dwóch różnych wydaniach. W pierwszej grają członkowie ruchu oporu, a w drugiej postaci ze świata Króla Artura i jego rycerzy. To wariacja na temat popularnej Mafii, mieszcząca się w bardzo zgrabnym pudełku.

Wyruszacie na misję, a spośród siebie wybieracie członków eskapady. Zadecydują oni potem (potajemnie) o powodzeniu misji bądź porażce. Zadaniem „tych dobrych” jest oczywiście doprowadzić do przeważającej liczby zwycięstw, a antagonistów – doprowadzić do klęski nie dając się wykryć. Jeśli będą wybierani do misji przez niczego nieświadomych „dobrych” graczy, ostatecznie zadecydują o niepowodzeniu.

  • liczba graczy – 5-10
  • wiek graczy – od 13 lat
  • dla kogo – przede wszystkim dla tych, którzy chcą grać z pełnym zaangażowaniem i wczuwają się w blefowanie. Nawet jedna osoba, która „nie czuje” gry może ją zepsuć.
  • długość rozgrywki – 30 minut
  • rozmiar – niewielkie pudełko kart i znaczników
  • grywalność – jeśli spodoba Wam się ta forma, przepadniecie w tej grze na długie wieczory. Wszystko zależy od inteligencji i zaangażowania graczy oraz umiejętności blefu
  • gdzie można grać – wszędzie tam, gdzie będziecie się mogli skupić. Nie potrzeba stołu, do grania może się nadać nawet przedział w pociągu lub namiot.
  • cena – 45-60 zł

Park Niedźwiedzi lub Patchwork

Dwie podobne pod względem mechaniki gry: przypominają zapełnianie planszy klockami jak w Tetrisie. W Parku Niedźwiedzi rozmieszczamy wybiegi z misiami, a w Patchworku szyjemy kołderkę. Należy to zrobić tak, by możliwie jak najdokładniej zapełnić miejsce i to w taki sposób, by zdobyć jak najwięcej punktów. Obie gry przeznaczone są dla dwóch graczy (Park Niedźwiedzi ma opcję gry do 4 osób) dlatego będzie to dobra opcja dla par.

  • liczba graczy – 2 osoby w Patchworku, do 4 w Parku Niedźwiedzi
  • wiek graczy – od 6-8 lat
  • dla kogo – dobre dla osób rozpoczynających przygodę z planszówkami. Idealne dla par i dla rodziców z dziećmi
  • długość rozgrywki – około 30 minut
  • rozmiar – obie gry spakowane są w niewielkie pudełka, ale bardziej nadają się do walizki lub na tylną półkę samochodu niż do plecaka
  • grywalność – możliwości ułożenia pól jest mnóstwo, ale sama mechanika jest dość prosta i doświadczonym graczom może się znudzić
  • gdzie można grać – potrzeba trochę płaskiej powierzchni na rozłożenie „puzzli”
  • cena – 60-75 zł (Patchwork), 75-100 zł (Park Niedźwiedzi)

Znane gry w wersji z magnesem

Nie wyobrażasz sobie pewnie wnoszenia pudełka z szachami do samolotu. Ale właściwie dlaczego nie? Mnóstwo popularnych gier dostępnych jest także w wersji kompaktowej z magnesem. Małe metalowe pudełka mieszczą pionki, które nie odpadną nawet podczas turbulencji, bo są przyczepione na magnes. Takie pionki trudniej zgubić, za to całą grę łatwiej utrzymać w czystości – można nawet na nią coś wylać i się nie zniszczy.

Do wyboru jest mnóstwo klasycznych i mniej znanych gier za 29 zł. Oto niektóre z nich:

Oto szczegóły:

  • liczba graczy – najczęściej 2
  • wiek graczy – niektóre od 4 lat
  • dla kogo – dobre dla dzieci, by je czymś zająć w podróży, ale to klasyczne rozgrywki znane też i lubiane przez dorosłych
  • długość rozgrywki – kilkadziesiąt minut w zależności od gry
  • rozmiar – poręczne pudełka do schowania w torebce
  • grywalność – pomyśl, ile może być możliwych do rozegrania partii szachów?
  • gdzie można grać – wszędzie. Dosłownie! Pod wodą też dacie radę!
  • cena – 29 zł na lotaro.pl

Mafia

Klasyczna gra, która ma kilka dużych minusów i kilka wielkich plusów. Minus to duża liczba graczy potrzebna do rozpoczęcia rozgrywki, a plus jest taki, że jeśli dobrze znasz tę grę, nie musisz nawet jej kupować – wystarczy zaimprowizować.

W mieście grasuje mafia, gangsterzy trzymają się razem, a sterroryzowani mieszkańcy giną w tajemniczych okolicznościach. Policjanci starają się wykryć sprawców, w szeregi mafii wprowadzają nawet szpiega. W grze każdy gracz dostaje postać policjanta, agenta lub mafiosa. Musi stworzyć swoje alter ego i najlepiej, żeby miał dobre alibi. Jeśli nie macie pudełka z grą, możecie zagrać nawet klasyczną talią i umówić się, że np. króle to mafiosi, a dama to agent.

  • liczba graczy – 7-22
  • wiek graczy – od 8 lat
  • dla kogo – podobnie jak w przypadku Avalon i The Resistance, wyłącznie dla osób w pełni zaangażowanych w rozgrywkę, które wczują się w tworzenie historii i będą potrafiły dobrze blefować
  • długość rozgrywki – może trwać godzinami, wszystko zależy od liczby graczy, ich wyobraźni i sposobu prowadzenia rozgrywki przez mistrza gry
  • rozmiar – pudełko ma niecałe 20 cm długości, ale wystarczą Wam żetony spakowane w mały woreczek strunowy
  • grywalność – nieskończona, dlatego że historię tworzycie sami. Pytanie tylko, czy taki model rozgrywki przypadnie Wam do gustu
  • gdzie można grać – wszędzie tam, gdzie będziecie mieli spokój. Potrzebne jest także miejsce dla mistrza gry, który musi poruszać się bezszelestnie między graczami
  • cena – 23-30 zł

Siedem Cudów Świata – Pojedynek

Gra ma też więcej komponentów i potrzebujemy trochę płaskiej powierzchni, by ją rozłożyć. To uproszczona wersja klasycznej gry Siedem Cudów Świata przeznaczona dla wyłącznie dwóch graczy.

Musicie zdobywać kolejne karty dające Wam surowce i technologie, budować cuda świata i pobić na punkty drugiego gracza. Wybranie pewnych kart ułatwia zdobycie innych. Do klasycznej gry w budowanie talii dodano kilka urozmaicających elementów. Możecie osiągnąć zwycięstwo militarne, naukowe bądź cywilne.

  • liczba graczy – jedynie dwójka graczy
  • wiek graczy – od 10 lat
  • dla kogo – dla miłośników strategii i gier z budowaniem talii. Dobra dla par: i tych zakochanych, i przyjaźniących się
  • długość rozgrywki – 30 minut
  • rozmiar – półkilowe pudełko o boku długości 20 cm – niby niewielkie, ale nie wszędzie się zmieści
  • grywalność – mnogość kart powoduje, że nie ma dwóch takich samych rozgrywek. Możesz też obrać różne strategie dojścia do zwycięstwa, więc jest mała szansa, że gra znudzi Ci się podczas jednego wyjazdu
  • gdzie można grać – nie wszędzie. To mimo wszystko dość złożona gra i trzeba mieć trochę miejsca by rozłożyć wszystkie elementy na płaskiej powierzchni
  • cena – 80-110 zł

Światowy konflikt

To ciekawa gra karciana, gdzie liczą się wpływy. Wcielasz się w polityków chcących władzy, gromadząc pieniądze i starając się wyprowadzić w pole pozostałych.

Chodzi o blef, dobrą strategię i odrobinę hazardu. Może nie jesteś tak silny, jak się innym wydaje, ale przecież oni nie muszą o tym wiedzieć… Tę i podobne gry planszowe na wakacje powinny wybrać osoby, które wolą rozmowę od rzucania kostką.

  • liczba graczy – 2-6, ale najlepiej nie zaczynać od mniej niż 3
  • wiek graczy – od 10 lat
  • dla kogo – dla lubiących strategiczne gry karciane, najlepiej sprawdza się w małym gronie przyjaciół lubiących blef. Idealna jeśli szukasz gry zajmującej mało miejsca i mało czasu
  • długość rozgrywki – 15-20 minut
  • rozmiar – małe pudełko kart
  • grywalność – dużo zależy od wczucia się graczy. Sama mechanika jest dość prosta
  • gdzie można grać – właściwie wszędzie
  • cena – 27-40 zł

Sabotażysta

Jedni gracze trudzą się, by wykopać bryłki złota, a sabotażyści przeszkadzają im i chcą, by tunel się zawalił. Kto wygra? Wszystko zależy od strategii i logiki. Wygrywa ten, kto ma na koniec najwięcej złota. Cała gra opiera się na kartach – to na nich narysowano tunele, a układanie ich w labirynt prowadzący do złota może być świetną zabawą.

  • liczba graczy – 3-10
  • wiek graczy – od 6 lat
  • dla kogo – zarówno dla rodzin jak i paczki przyjaciół. Jest to prosta do wytłumaczenia gra
  • długość rozgrywki – około 30 minut
  • rozmiar – pudełko zmieści się w kieszeni
  • grywalność – kopanie tuneli jest wciągające, a żadna rozgrywka nie wygląda tak samo, choć sens jest dość prosty
  • gdzie można grać – tam, gdzie mamy kawałek płaskiego miejsca, najlepiej stołu: kocyk na plaży nada się mniej
  • cena – 32-41 zł

Cytadela

Gra z budowaniem talii, w której masz do wyboru kilka postaci. W każdej rundzie Twój wybór może być inny, a umiejętności i cechy każdej z postaci także się różnią. Jedną kartą możesz zablokować zdolności innej, ale być może w ten sposób sam pozbędziesz się szansy na zarobienie złota..

Gracze mają na celu zbudowanie miasta i powiększanie go o kolejne dzielnice. Potrzeba do tego złota, a postaci wybrane z talii pomagają je zdobyć lub utrudnić jego gromadzenie pozostałym. Takie gry planszowe na wakacje są dobrym wyborem.

  • liczba graczy – 2-8
  • wiek graczy – od 10 lat
  • dla kogo – dla miłośników strategii lubiących gry z negatywną interakcją, na pewno wciągnie początkujących, ale będzie też umiarkowanie wymagającą intelektualnie rozrywką dla doświadczonych graczy
  • długość rozgrywki – do godziny
  • rozmiar – niewielkie pudełko z kartami
  • grywalność – niby nic, a możliwości rozgrywki mnóstwo, wiele zależy od doboru strategii
  • gdzie można grać – potrzebna będzie odrobina miejsca na rozłożenie kilku kart
  • cena – 70-85 zł

Catan – wersja podróżna

znana gra planszowa catan
Klasyczny Catan to gra z duszą, ale twórcy serii stworzyli także gry planszowe na wakacje w prostszej wersji. Fot. Pixabay

Catan (znany też pod dawną nazwą Osadnicy z Catanu) to popularna gra planszowa. Podstawa gry wydana jest też w wersji podróżnej. Mimo wszystko zabiera ona dość sporo miejsca, więc bardziej się nada do samochodu, niż spakowania do plecaka na biwak lub do samolotu w walizce.

Budujemy najpierw planszę złożoną z pól dających nam różne zasoby, a potem staramy się tak zbudować nasze miasta i poprowadzić drogi, by zdobyć jak najwięcej surowców. Są one nam potrzebne by budować więcej i gromadzić punkty szybciej. Tę grę musi znać każdy miłośnik planszówek.

Wolimy tradycyjną grę Catan z tekturowymi, a nie plastikowymi polami i większą liczbą kombinacji pól na planszy. Ma swój klimat. Jednak plastikowa wersja mini jest stworzona specjalnie na podróż, więc nie mogło jej zabraknąć.

  • liczba graczy – 3-4
  • wiek graczy – od 10 lat
  • dla kogo – dla planszówkowych wyjadaczy to pozycja obowiązkowa, która nigdy się nie starzeje
  • długość rozgrywki – 75 minut
  • rozmiar – poręczna trapezoidalna walizeczka o dłuższym boku 29 cm
  • grywalność – bardzo duża. Mechanika jest prosta do nauczenia, ale nie ma dwóch podobnych rozgrywek. Można osiągnąć zwycięstwo na różne sposoby, a dodatków do gry wydano całe mnóstwo
  • gdzie można grać – potrzebujemy miejsca do rozłożenia sześciokątnej planszy – nie musi być nawet płasko, bo gra się w gotowym pudełku. Elementy są wciskane
  • cena – 115-125 zł

Catan – Pojedynek

Jeśli macie jeszcze mniej miejsca, polecamy wariację na temat klasycznego Catanu, czyli karcianą grę Catan – Pojedynek. Przeznaczona jest dla zaledwie dwóch graczy i różni się mechaniką.

Gra się talią kart i kośćmi. Najwięcej miejsca w pudełku zajmują podajniki na karty. Wydarzenia rozgrywają się poprzez wykładanie kolejnych kart z polami gry, surowce zbiera się po rzutach kością. Całość nie przypomina Catanu z tradycyjną planszą, ale założenie jest podobne.

  • liczba graczy – 2
  • wiek graczy – od 10 lat
  • dla kogo – dla miłośników serii oraz chcących urozmaicić urlop prostą grą, ale wymagająca użycia szarych komórek. Dobra opcja dla tych, którzy chcą się zdecydować na jedną konkretną grę, ale na tyle grywalną, by się szybko nie znudzić
  • długość rozgrywki – 45 minut
  • rozmiar – pudełko jest dość duże jak na to, co jest w środku. Proponujemy nie brać podajników do kart, bo nie są niezbędne, a resztę spakować w woreczek strunowy
  • grywalność – podobnie jak w tradycyjnym Catanie mamy wiele możliwości poprowadzenia rozgrywki, a także dość dużą losowość
  • gdzie można grać – potrzebujecie trochę względnie płaskiego miejsca na rozłożenie kart. W pociągu będzie ciężko, ale w namiocie – czemu nie?
  • cena – 80-90 zł

Karty Dżentelmenów i Cards Against Humanity

To nie są gry planszowe na wakacje dla każdego. Po pierwsze, dzieci trzymajcie od nich z daleka. Karty są przeznaczone tylko dla dorosłych, zawierają treści wulgarne i mogące uchodzić za obraźliwe. W dodatku by bawić się grą, potrzeba specyficznego poczucia humoru. Jego rodzaj niektórym może się nie spodobać, okazać się niesmaczny i odpychający. Jeśli jednak jesteście zgraną grupą znajomych i odnajdujecie się w tego poziomu żartach, będziecie bawić się świetnie, zwłaszcza z każdym kolejnym piwem.

Jedna z osób czyta pytanie na czarnej karcie, a pozostali gracze z 10 białych kart odpowiedzi które wylosowali, muszą wybrać taką, która stworzy najzabawniejszą odpowiedź. Podamy bardzo grzeczny przykład. Co przeważyło szalę zwycięstwa podczas bitwy pod Grunwaldem? Półamatorska brygada remontowo-budowlana „Szwagier”.

  • liczba graczy – najsensowniej od 4 osób (według instrukcji od 3 do 15)
  • wiek graczy – od 18 lat
  • dla kogo – wyłącznie dla dorosłych, nie na wyjazdy rodzinne, a raczej takie w gronie dobrych znajomych
  • długość rozgrywki – 30-60 minut
  • rozmiar – małe pudełko 220 kart
  • grywalność – możliwości połączenia kart pytań i odpowiedzi jest tak dużo, że w jeśli tylko poczujecie ten rodzaj humoru, nie będziecie się nudzić
  • gdzie można grać – niemal wszędzie: w pociągu, na kocyku na plaży. Wystarczy miejsce do rozsypania kupki kart, z której będziecie dociągać karty
  • cena – 32-48 zł za Karty dżentelmenów. Cards Against Humanity (czyli pierwowzór, ale z innymi hasłami) został przez twórców udostępniony za darmo w internecie w wersji PDF do wydrukowania i samodzielnego wycięcia. Są dostępne także CAH w wersji polskiej.

Dobble

Wytłumaczenie zasad tej gry zajmuje minutę. Gra to stos okrągłych kart z symbolami, takimi jak żarówka, pies, marchewka, pająk czy też ołówek. Każda karta ma jakiś wspólny symbol z inną kartą. Zawsze ma i w dodatku zawsze ma tylko jeden.

Na kartę na środku możemy położyć swoją, jeśli znajdziemy wspólny symbol. Ważne, by głośno wypowiedzieć jego nazwę – inaczej się nie liczy. Wygrywa ten, kto szybciej pozbędzie się kart (ale równie dobrze można zagrać w wersję, gdzie gracze dokładają karty do stosu). Myślisz, że to dziecinnie proste? Czasami wpatrujesz się w dwie karty dając sobie uciąć rękę, że żaden symbol się nie powtarza, ale rozwiązanie zawsze jest – i zawsze tylko jedno.

  • liczba graczy – 2-8
  • wiek graczy – od 6 lat (jest też wersja dla dzieci od 4 lat)
  • dla kogo – dla wszystkich, będą się bawić zarówno dzieci, rodziny, pary jak i paczka kumpli
  • długość rozgrywki – sprawy mogą przybrać naprawdę szybki obrót… Pewnie są tacy, którzy pozbywają się wszystkich kart w mniej niż minutę. Wszystko zależy od liczby partii. Jedną zdążycie zagrać zanim zdążą Wam donieść zupę w barze szybkiej obsługi
  • rozmiar – mieliście w ręku puszkę tuńczyka? Dobble jest odrobinę większe
  • grywalność – zdziwilibyście się, jak to wciąga! Mechanika jest jednak banalna, w końcu można się znudzić
  • gdzie można grać – wszędzie. Wystarczy 10 na 10 cm płaskiego miejsca, gdzie będziecie rzucać karty, resztę trzymacie w ręku
  • cena – 36-60 zł

Dixit

Przepiękna gra skojarzeń, klasyk wśród gier towarzyskich, znakomicie wydana karcianka o niepowtarzalnej mechanice. Karty przedstawiają abstrakcyjne obrazy, gracze po kolei wymyślają skojarzenie do jednej ze swoich kart. Odkładają ją zakrytą, a pozostali muszą ze swoje talii wybrać kartę jak najbardziej pasującą do skojarzenia. Zadaniem graczy jest wskazać obrazek gracza prowadzącego aktualną rundę.

  • liczba graczy – 3-12 z podtawą Dixit Odyseja
  • wiek graczy – od 8 lat
  • dla kogo – dla osób potrafiących myśleć abstrakcyjnie, lubiących gry, w których niejako sami ustalają zasady. Nie liczy się tu strategia, a umiejętność obserwacji
  • długość rozgrywki – 30 minut
  • rozmiar – nie radzimy brać sporej wielkości pudełka. Sama talia kart i tabliczki do głosowania wystarczą, a liczyć punkty można równie dobrze na kartce w polowych warunkach
  • grywalność – tak jak wyobraźnia – nieskończona. Ale nie każdemu spodoba się ten rodzaj gry
  • gdzie można grać – wszędzie, gdzie da się wyłożyć kilka kart na środku (tyle, ilu jest graczy)
  • cena – 90-130 zł

Metropolia

Klasyczna gra w budowanie talii, gdzie zdobycie jednych kart ułatwia nam zebranie innych, dających jeszcze więcej możliwości zarobienia.

Tworzycie miasto – tytułową Metropolię z różnego rodzaju budynkami. Jeśli poszczęści Wam się w rzutach kością, szybko na swoich kartach zarobicie na inne. W tej grze jednak nie wszystko zależy od losowości – wręcz przeciwnie. Chodzi o strategię i umiejętność podejmowania dobrych decyzji. Gra jest naprawdę ładnie wydana.

  • liczba graczy – 2-4
  • wiek graczy – od 6 lat
  • dla kogo – prosta gra strategiczna zarówno dla rodziny jak i znajomych
  • długość rozgrywki – 30 minut podstawa, do ponad godziny z dodatkami (polecamy)
  • rozmiar – pudełko jest niewielkie, ale zawiera trochę pustego miejsca. Wypakowanie kart i przełożenie kostek i monet do woreczka strunowego pozwoli zaoszczędzić miejsca
  • grywalność – doskonała jak na tak lekką grę z prostymi zasadami
  • gdzie można grać – potrzebujecie stołu lub podłogi do rozłożenia kart, przyda się z półtora metra na metr miejsca
  • cena – 42-65 zł

Jak przygotować gry na podróż?

Zanim zabierzesz gry planszowe na wakacje, pomyśl o sposobie ich spakowania.

  • zainwestuj w koszulki na karty – można je kupić hurtowo w internecie w kilku standardowych rozmiarach. Wystarczy zmierzyć karty a potem je powsadzać w foliowe obwoluty. Jest to mozolna praca, ale chroni karty przed zniszczeniem. Na wakacjach mogą się zniszczyć od wody, piasku, słońca, tłustych palców, czy… rozlanego piwa.
  • wyjmij grę z pudełka – chcesz zagrać w Dixita, ale jest on w dużym pudełku? Wyjmij ze środka karty i spakuj je w foliową torbę. Zastanów się, czy koniecznie potrzebujesz toru do liczenia punktów i pionków. Jeśli tak – może zastąpisz je jakoś oryginalnie, np. rysując tor na piasku i grając muszelkami? Weź tylko niezbędne elementy, jeśli pudełko jest nieporęczne.
  • zabezpiecz grę przed wilgocią – foliowy worek strunowy, pokrowiec przeciwdeszczowy na plecak, walizka nieprzepuszczająca wilgoci – te wynalazki będą chronić Twoją grę. Przemyśl, czy na pewno nie wróci zniszczona.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz
Please enter your name here