Small Planet pokonał Enter Air! Znamy lidera rynku czarterowego w Polsce

Enter Air podał w ostatnich dniach informację, że jest liderem przewozów świadczonych dla biur podróży w Polsce. W 2017 roku na polskim rynku przewiózł ponad 1,5 mln pasażerów (wzrost o 28%). W ten sposób miał umocnić pozycję lidera przewozów turystycznych.

Enter Air – lider przewozów turystycznych?

Grzegorz Polaniecki, członek zarządu i dyrektor generalny Enter Air mówi:

Wzrost przewozów nie jest dla nas celem samym w sobie, ale dzięki zachowaniu marż na satysfakcjonującym poziomie znajduje on odzwierciedlenie w wynikach finansowych. Na sezon lato 2018 oraz zima 2018/2019 mamy podpisane umowy z trzema największymi biurami podróży w Polsce, które powinny nam pozwolić na dalsze zwiększanie liczby pasażerów. Równolegle ze wzrostem skali działalności dążymy do optymalizacji kosztowej. Jednym z jej elementów jest wymiana floty. W IV kw. 2018 roku do obsługi pasażerów wejdą dwa pierwsze najnowocześniejsze boeingi 737 MAX 8, które pozwolą na realne oszczędności w stosunku do naszej obecnej floty.

Enter Air jest polską czarterową linią lotniczą, ale obsługuje również wszystkie największe rynki czarterowe Europy (m.in. we Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii). Ma swoim koncie wiele nagród i wyróżnień, co potwierdza, że udało mu się wejść do grona najlepszych przewoźników lotniczych w kraju.

Łączna liczba pasażerów w samolotach Enter Air w 2017 r. przekroczyła 2 mln.

Okazało się jednak, że linie podając, że są liderem w przewozach turystycznych, zsumowały przewozy czarterowe i regularne. Prawdziwym liderem zatem okazał się Small Planet.

Czytaj też: Czartery Ryanair ruszają! Ryanair Sun otrzymał polski certyfikat AOC

Small Planet wyprzedziły Enter Air

Z danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego wynika, że Enter Air został pobity w czarterach, zyskując 27,5 proc udziału w rynku, wraz z 1 122 112 przewiezionych pasażerów. Wynik Small Planet jest więc o około 100,5 tys. podróżnych lepszy – jak podaje rynek-lotniczy.pl.

Small Planet nr 1 rynku czarterowego w Polsce

Linie lotnicze Small Planet Airlines zostały nr 1 rynku czarterowego w Polsce. W opublikowanych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego statystykach, Small Planet wyrosły na lidera czarterów w Polsce według liczby pasażerów obsłużonych w polskich portach lotniczych w krajowym i międzynarodowym ruchu czarterowym w 2017 roku.

Linia przewiozła 1,22 mln pasażerów, co stanowi wzrost o 39 proc. względem roku 2016 (877 524 pasażerów). W minionym roku udział przewoźnika na rynku czarterowym w Polsce wzrósł z 24 do prawie 30 proc.

Small Planet Airlines – 1 222 709 udział w rynku 29,97%*
Enter Air – 1 122 112 udział w rynku 27,50%*
Travel Service – 1 067 064 udział w rynku 26,15%*

Jarosław Jeschke, prezes Small Planet Airlines Polska powiedział:

Small Planet Airlines rozpoczęły swoją działalność w 2009 roku, mając tylko 2 boeingi B737 w swojej flocie. Minęło już prawie 10 lat, a dziś przewozimy 8 razy więcej pasażerów rocznie dziesięciokrotnie większą flotą. Cieszę się, że jesteśmy numerem jeden w Polsce. To właśnie tutaj Small Planet Airlines zostało nagrodzone za najlepszą linię czarterową dwa lata z rzędu. Jesteśmy wdzięczni wszystkim pasażerom i partnerom za wybranie nas i okazanie zaufania. Rozwijamy się dla Was i dzięki Wam.

Latem 2018 Small Planet Airlines będą obsługiwać 240 tras z 15 europejskich baz, a flota przewoźnika wzrośnie do 28 airbusów (będą to maszyny A320 i A321).

Szacuje się, że przewoźnik obsłuży w tym roku prawie 4 miliony pasażerów, a dochody firmy powinny wzrosnąć o jedną trzecią.

Kristijonas Kaikaris, dyrektor generalny Small Planet Airlines powiedział:

Przez lata Polska była największym rynkiem dla Small Planet Airlines. Jednak w tym roku nie planujemy tam znaczącego wzrostu – sytuacja jest stabilna i dobra, dlatego tylko jeden dodatkowy samolot dołączy do polskiej floty. Z kolei w Niemczech wzrost przekracza 200 proc. i zależy od różnych czynników. Po pierwsze, Niemcy są największym rynkiem lotniczym w Europie, więc zapotrzebowanie jest tam naturalnie wysokie, a upadłość airberlin otworzyła dodatkową niszę. Po drugie, dywersyfikacja rynków zawsze była jednym z naszych celów.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz
Please enter your name here