Treść strony

75927-jak-wyglada-szkolenie-na-mechanika-lotniczego

Wyszukiwarka biletów lotniczych

przelot złożony
1 pasażer
  • Dorośli od 18 lat-1+
  • Młodzież 12-18 lat-0+
  • Dzieci 2-12 lat-0+
  • Niemowlęta do 2 lat-0+
  • Wybierz
Szukaj
  • polska firma
  • 20 lat na rynku
  • 1 mln klientów
  • bezpieczne płatności
  • zawsze korzystne ceny
Tanie loty. Poczuj wolność podróży!

Treść główna

Jak wygląda szkolenie na mechanika lotniczego?

Odpowiedzi 1

Jak wygląda szkolenie na mechanika lotniczego?

Szkolenie na mechanika lotniczego to złożony proces, który wymaga zarówno teoretycznej wiedzy, jak i praktycznych umiejętności. W Polsce, aby zostać mechanikiem lotniczym, należy przejść przez określone etapy kształcenia oraz zdobyć odpowiednie certyfikaty. Poniżej przedstawiam szczegółowy opis tego procesu.

1. Wymagania wstępne

Przed rozpoczęciem szkolenia na mechanika lotniczego, kandydaci powinni spełniać określone wymagania:

  • ukończona szkoła średnia z maturą, najlepiej o profilu technicznym,
  • zdolności manualne i techniczne,
  • znajomość języka angielskiego (często wymagana do pracy z dokumentacją techniczną),
  • zdolność do pracy w zespole oraz komunikatywność.

2. Etapy szkolenia

Szkolenie na mechanika lotniczego można podzielić na kilka etapów:

  • Szkoła lub uczelnia techniczna: Pierwszym krokiem jest zapisanie się do specjalistycznej szkoły lub na studia inżynierskie, które oferują programy z zakresu mechaniki lotniczej. Programy te obejmują przedmioty takie jak aerodynamika, materiały lotnicze, elektronika czy systemy hydrauliczne.
  • Szkolenie teoretyczne: Kursy teoretyczne dostarczają wiedzy z zakresu budowy i działania różnych systemów samolotowych. Uczestnicy uczą się o silnikach, układach elektrycznych oraz zasadach bezpieczeństwa w lotnictwie.
  • Szkolenie praktyczne: Po ukończeniu zajęć teoretycznych, absolwenci biorą udział w praktycznych zajęciach, które odbywają się w warsztatach lub na lotniskach. Uczniowie zdobywają doświadczenie w diagnostyce, konserwacji i naprawie samolotów.
  • Egzaminy: Po zakończeniu szkolenia teoretycznego i praktycznego uczestnicy muszą zdać egzaminy, które potwierdzą ich wiedzę i umiejętności. Egzaminy te są zwykle organizowane przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.
  • Certyfikacja: Po zdaniu egzaminów, można ubiegać się o certyfikat EASA Part 66 (Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego), który uprawnia do pracy jako mechanik lotniczy w Europie.

3. Specjalizacje

W trakcie szkolenia możliwe jest wybieranie różnych specjalizacji, które mogą obejmować:

  • mechanik silników lotniczych,
  • mechanik systemów elektrycznych,
  • mechanik systemów hydraulicznych,
  • mechanik strukturalny.

4. Praca po ukończeniu szkolenia

Po uzyskaniu certyfikatu i zakończeniu szkolenia, mechanicy lotniczy mogą pracować w różnych sektorach branży lotniczej. Przykładowe miejsca zatrudnienia to:

  • liny lotnicze,
  • firmy zajmujące się obsługą techniczną samolotów,
  • producenti sprzętu lotniczego,
  • lotniska.

Warto również podkreślić, że mechanicy lotniczy muszą regularnie uczestniczyć w kursach doszkalających oraz odnawiać swoje certyfikaty, aby być na bieżąco z nowinkami w branży.

Urlop w październiku? Wybierz się w miejsca piękne jesienią!269 okazji od 134 Zobacz Lećcie na długi weekend listopadowy! Loty w najlepszych cenach!109 okazji od 131 Zobacz Leć na Wyspy Kanaryjskie!21 okazji od 520 Zobacz W stronę słońca! Tanie loty na południe! 299 okazji od 207 Zobacz MALTA czeka na Was! Świetne okazje cenowe!!8 okazji od 262 Zobacz Tanie loty z Warszawy! Ruszaj w podróż252 okazje od 207 Zobacz Europejskie STOLICE na wyciągnięcie ręki! Lećcie293 okazje od 173 Zobacz Lizbona? Porto? Algarve? O czym marzysz? Zwiedzaj PORTUGALIĘ36 okazji od 395 Zobacz