Treść strony

  • polska firma
  • 20 lat na rynku
  • 600 000 klientów
  • bezpieczne płatności
  • gwarancja najniższej ceny

Treść główna

W jaki sposób mogę zareklamować uszkodzenie bagażu po odebraniu go ?

Po powrocie z Lyonu, nr lotu EJU 4479 do Krakowa w dniu 14 lipca 2019 roku, odebrałem swój bagaż - walizka kabinowa, która została uszkodzona w trakcie podróży Waszymi liniami. Zostało wyłamane jedno koło wraz z częścią wierzchnią, gdzie jest wyrażny ślad pęknięcia. Walizka nie nadaje się do dalszego użytkowania. Pragnę nadmienić, że walizka była po raz drugi wykorzystana. Proszę o wyjaśnienie i rozpatrzenie mojego problemu. Pozdrawiam Olbiński Robert

Odpowiedzi 1

0

Aby zareklamować uszkodzenie bagażu po odebraniu go, należy złożyć wniosek o odszkodowanie. Wniosek można złożyć na stronie internetowej lub w biurze reklamacji bagażowych na lotnisku.

Wniosek o odszkodowanie powinien zawierać następujące informacje:

  • Numer lotu
  • Numer rezerwacji
  • Dane osobowe pasażera
  • Opis uszkodzenia
  • Zdjęcia uszkodzonego bagażu
  • Kopia kwitu bagażowego

W przypadku, gdy walizka była po raz drugi wykorzystana, należy również dołączyć do wniosku kopię paragonu zakupu walizki.

Wniosek o odszkodowanie należy złożyć w ciągu 7 dni od daty odebrania uszkodzonego bagażu.

W odpowiedzi na reklamację linia lotnicza powinna wydać decyzję w sprawie odszkodowania. Decyzja może być pozytywna lub negatywna.

W przypadku pozytywnej decyzji linia lotnicza wypłaci odszkodowanie w wysokości odpowiadającej wartości uszkodzonego bagażu.

W przypadku negatywnej decyzji linia lotnicza powinna uzasadnić swoją decyzję.

W przypadku nieuzyskania satysfakcjonującej odpowiedzi od linii lotniczej, można złożyć skargę do Urzędy Lotnictwa Cywilnego.

W przypadku Pana reklamacji, należy złożyć wniosek o odszkodowanie w formie pisemnej. Wniosek można wysłać pocztą na adres:

LOT Polish Airlines S.A.
Biuro Obsługi Klienta
ul. Nowogrodzka 141
00-691 Warszawa

Do wniosku należy dołączyć wszystkie dokumenty wymienione powyżej.

Poniżej znajduje się przykładowy wzór wniosku o odszkodowanie za uszkodzony bagaż:

[Imię i nazwisko] [Adres] [Numer telefonu] [Adres e-mail]

LOT Polish Airlines S.A. Biuro Obsługi Klienta ul. Nowogrodzka 141 00-691 Warszawa

Wniosek o odszkodowanie za uszkodzony bagaż

Zwracam się z wnioskiem o wypłatę odszkodowania za uszkodzony bagaż, który został nadany w dniu 14 lipca 2019 roku na lotnisku w Lyonie, numer lotu EJU 4479, do Krakowa.

Mój bagaż, walizka kabinowa, została uszkodzona w trakcie podróży Waszymi liniami. Zostało wyłamane jedno koło wraz z częścią wierzchnią, gdzie jest wyrażny ślad pęknięcia. Walizka nie nadaje się do dalszego użytkowania.

Do wniosku dołączam następujące dokumenty:

  • Kopia kwitu bagażowego
  • Zdjęcia uszkodzonego bagażu
  • Kopia paragonu zakupu walizki

Wniosek o odszkodowanie składam w terminie 7 dni od daty odebrania uszkodzonego bagażu.

Z poważaniem, [Imię i nazwisko]

Mam nadzieję, że ta informacja jest pomocna.

Zaloguj się/zarejstruj, aby odpowiedzieć na to pytanie.  Kliknij, by się zalogować.

Najlepsze okazje

W stronę słońca! Tanie loty na południe! 30 ofert od 181 Sprawdź WŁOCHY czekają! Loty w zasięgu ręki23 oferty od 128 Sprawdź Tam czeka na Ciebie słońce i piękne plaże! Którą wyspę wybierzesz? 25 ofert od 253 Sprawdź Europejskie STOLICE na wyciągnięcie ręki! Lećcie29 ofert od 125 Sprawdź