Treść strony

5810-najczestsze-problemy-lotnicze-case-study

Wyszukiwarka biletów lotniczych

przelot złożony
1 pasażer
  • Dorośli od 18 lat-1+
  • Młodzież 12-18 lat-0+
  • Dzieci 2-12 lat-0+
  • Niemowlęta do 2 lat-0+
  • Wybierz
Szukaj
  • polska firma
  • 20 lat na rynku
  • 600 000 klientów
  • bezpieczne płatności
  • gwarancja najniższej ceny
Tanie loty. Szybko i wygodnie.

Treść główna

Najczęstsze problemy lotnicze: Odwołany lot z powodu strajku pilotów i powrót autokarem [Case study]

Najczęstsze problemy lotnicze: Odwołany lot z powodu strajku pilotów i powrót autokarem [Case study]

Strajk uznaje się za tak zwaną „nadzwyczajną okoliczność”, której nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszystkich racjonalnych środków. W tej sytuacji nie przysługuje prawo do zryczałtowanego odszkodowania. Jeśli jednak pasażer poniósł wymierną szkodę lub przewoźnik nie zapewnił opieki, można i należy złożyć reklamację.

Case Study:

Pan Tomek wracał do kraju wraz z grupą pasażerów z zorganizowanej wycieczki z Hiszpanii. Lot z Madrytu odbył się planowo i bez zakłóceń, ale po przylocie do Frankfurtu okazało się, że z powodu strajku pilotów jego lot do Warszawy został odwołany. Pan Tomek i jego współpasażerowie stanęli przed wizją spędzenia kilkunastu godzin na zatłoczonym lotnisku w oczekiwaniu na pierwszy dostępny lot do Polski po zakończeniu strajku. W tej dramatycznej sytuacji organizator wycieczki wziął sprawy w swoje ręce i załatwił całej grupie powrót do Polski autokarem. Po przyjeździe do kraju i po konsultacji z ekspertem Stowarzyszenia Praw Pasażerów Przyjazne Latanie Pan Tomek wraz z całą grupą pasażerów złożyli reklamację do linii lotniczej domagając się zwrotu poniesionych kosztów związanych z organizacją innego środka transportu i z zakupem biletów na autokar do Polski. Po kilku tygodniach przewoźnik pozytywnie rozpatrzył reklamację i wypłacił Panu Tomkowi i innym pasażerom wycieczki pieniądze, rekompensując poniesione koszty.

Czy należy się odszkodowanie?

Strajk uznaje się za tak zwaną „nadzwyczajną okoliczność”, której nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszystkich racjonalnych środków. W tej sytuacji nie przysługuje prawo do zryczałtowanego odszkodowania. Jeśli jednak pasażer poniósł wymierną szkodę lub przewoźnik nie zapewnił opieki, można i należy złożyć reklamację! 

Obowiązki linii lotniczych w przypadku odwołania lotu reguluje rozporządzenie (WE) 261/2004. W sytuacji odwołania lotu z powodu strajku, linia lotnicza ma obowiązek skontaktować się z pasażerem niezwłocznie i zaproponować rozwiązanie. Solidny przewoźnik organizuje transport zastępczy na porównywalnych warunkach np. lot inną linią lotniczą. Pasażer ma także prawo zmienić daty podróży na późniejszą lub całkowicie zrezygnować z podróży i żądać zwrotu ceny biletu. Zwrot za bilet powinien nastąpić w ciągu siedmiu dni.

Gdy jesteśmy na lotnisku przewoźnik ma obowiązek zapewnić nam odpowiednią opiekę. W przypadku zaoferowania przez linię połączenia alternatywnego pasażerom przysługują bezpłatne posiłki i napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania na lotnisku. Linie lotnicze powinny również umożliwić przeprowadzenie dwóch bezpłatnych rozmów telefonicznych, wysłanie dwóch faksów lub e-maili. Jeżeli w związku ze strajkiem podróż przesunęła się co najmniej o jeden dzień, linia lotnicza musi zapewnić nieodpłatne zakwaterowanie w hotelu i transport do i z hotelu.

Często po zakończeniu strajku występują zakłócenia w operacjach lotniczych. Jednak to nie zwalnia przewoźnika z odpowiedzialności za wykonanie usługi przewozu zgodnie z warunkami podanymi w rezerwacji/na bilecie. 

Jeśli uważasz, że linia lotnicza w naruszyła Twoje prawa pasażera złóż reklamację do przewoźnika. Jednak pamiętaj, że proces dochodzenia swoich praw w pojedynkę może być długotrwały, a wynik niepewny.

Na podstawie naszych obserwacji możemy z pełnym przekonaniem stwierdzić, że najskuteczniejszą metodą jest działanie grupowe. Dlatego zanim wystąpisz do linii o odszkodowanie, zbierz grupę pasażerów Twojego lotu (spisz na kartce telefony kontaktowe), a następnie złóżcie reklamacje. Pamiętaj, że działając w grupie wasze szanse na uznanie roszczenia przez linię lotniczą nie tylko diametralnie rosną, ale pozwalają wam zaoszczędzi czas i pieniądze w dochodzeniu swoich praw.

Aby uzyskać więcej informacji na temat praw pasażerów i pomoc ekspertów zapraszamy na stronę internetową Stowarzyszenia Przyjazne Latanie, które wspiera swoich członków w w dochodzeniu praw pasażera. 

Stowarzyszenie Przyjazne Latanie zachęca także do wydrukowania darmowej Karty Pasażera, która zawiera praktyczną instrukcję postępowania w przypadku problemów oraz potwierdza objęcie ochroną w zakresie praw pasażerów lotniczych przez Stowarzyszenie Przyjazne Latanie. 

 

Papierowa kosmetyczka Paprcuts - prezentacja produ...
Mapa - Afryka bez eboli

Alerty cenowe

Ustaw gdzie i kiedy chcesz lecieć, a my zajmiemy się resztą!

Najlepsze okazje

Czas pomyśleć o MAJÓWCE! Sprawdź okazje na długi weekend!6 ofert od 376 Sprawdź Tanie loty z Warszawy! Ruszaj w podróż30 ofert od 118 Sprawdź Planujesz wakacje w czerwcu? Znajdź idealną propozycję lotu dla siebie!30 ofert od 128 Sprawdź Tanie bilety Ryanair! Najlepsze okazje w jednym miejscu!30 ofert od 93 Sprawdź