Treść strony

Wyszukiwarka biletów lotniczych

przelot złożony
1 pasażer
  • Dorośli od 18 lat-1+
  • Młodzież 12-18 lat-0+
  • Dzieci 2-12 lat-0+
  • Niemowlęta do 2 lat-0+
  • Wybierz
Szukaj
  • polska firma
  • 20 lat na rynku
  • 500 000 klientów
  • bezpieczne płatności
  • gwarancja najniższej ceny
Tanie loty. Szybko i wygodnie.

8 sposobów na spanie w samolocie

8 sposobów na spanie w samolocie

Wyspanie się podczas lotu stanowi klucz do dobrego samopoczucia nawet kilka dni po przylocie do miejsca docelowego. Zwłaszcza podczas długich lotów sen jest niezbędny, by móc jak najszybciej zwalczyć jetlag. Jeśli nie będziemy w stanie przespać się choć parę godzin, to początek wyjazdu może się okazać torturą.

Dlatego warto zastosować kilka sztuczek i mieć na uwadze kilka wskazówek, które pomogą zasnąć w samolocie.

1. Zarezerwuj miejsce przy oknie

Spór o wyższość siedzeń przy oknie nad siedzeniami przy przejściu jest równie zażarty jak spór nad wyższością świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy. Jednak w tym konkretnym przypadku o wiele bardziej opłaca się zarezerwować siedzenia przy oknie. Dzięki temu unikniesz okropnego kiwania głowy podczas snu - będziesz mieć oparcie w postaci kadłuba samolotu. Żeby było Ci wygodniej, możesz oprzeć się o poduszkę (własną lub linii lotniczej) i zaoszczędzisz swojemu karkowi cierpień. Nie będą Cię także rozbudzali współpasażerowie, którzy będą chcieli skorzystać z toalety.

2. Poczuj się jak w domu

Przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka, dlatego zastosuj swój zwykły rutynowy plan działań także w samolocie. Zwłaszcza podczas całonocnych lotów może się to przydać. Umyj zęby, przykryj się kocem i zgaś ekran. Światło monitora, laptopa czy innego urządzenia elektronicznego powoduje problemy z zaśnięciem.

3. Zrób zakupy przed lotem

Weź ze sobą na pokład zakupioną wcześniej melatoninę w tabletkach lub jakąś uspokajającą herbatę. Łatwiej będzie Ci się wyciszyć i zrelaksować.

4. Słuchaj muzyki

Przygotuj sobie playlistę z utworami, które Cię wprowadzą w senny nastrój i pozwolą szybciej zasnąć.

5. Nie pij alkoholu i kawy

Wbrew popularnym przekonaniom, alkohol nie pomaga w zaśnięciu nawet odrobinę. Lepiej po prostu go nie spożywać ani przed ani w trakcie lotu. Picie kawy też nie będzie dobrym pomysłem.

6. Czytaj

Dobrym sposobem na zaśnięcie jest czytanie. Oczywiście musi to być stosunkowo nudna książka, bez niespodziewanych zwrotów akcji i trzymającej w napieciu narracji. Weź ze sobą dzieło, które uważasz za trudne i przy którym musisz się skupić. Powieki po pół godzinie powinny stać się ciężkie, a Ty łatwiej zaśniesz.

7. Zasłoń oczy

Na pokład samolotu weź ze sobą specjalną opaskę na oczy. Im mniej bodźców świetlnych, tym szybciej zaśniesz, a przy okazji dłużej pośpisz. Dodatkowo zasłonięcie oczu spowoduje, że zbyt gadatliwi współpasażerowie przestaną wybudzać Cię ze snu.

8. Zatkaj uszy

Oprócz zasłonięcia oczu, dobrym sposobem na odcięcie się od bodźców zewnętrznych jest zatkanie sobie uszu. Wystarczy zapakować ze sobą zatyczki lub słuchawki blokujące dźwięki. Te ostatnie przydadzą się również podczas słuchania relaksującej muzyki.

Fot. Pixabay

Alerty cenowe

Ustaw gdzie i kiedy chcesz lecieć, a my zajmiemy się resztą!