Treść strony

Wyszukiwarka biletów lotniczych

przelot złożony
1 pasażer
  • Dorośli od 18 lat-1+
  • Młodzież 12-18 lat-0+
  • Dzieci 2-12 lat-0+
  • Niemowlęta do 2 lat-0+
  • Wybierz
Szukaj
  • polska firma
  • 20 lat na rynku
  • 500 000 klientów
  • bezpieczne płatności
  • gwarancja najniższej ceny
Tanie loty. Szybko i wygodnie.

Treść główna

Zobacz jak powstaje nowa droga startowa wroclawskiego lotniska

Zobacz jak powstaje nowa droga startowa wroclawskiego lotniska

5 nocy w tygodniu 85 osób z wykorzystaniem ciężkich maszyn remontuje drogę startową wrocławskiego lotniska. W ciągu zaledwie 5 godzin – pomiędzy ostatnim lądowaniem a pierwszym porannym rejsem – remontują aż 80 m pasa startowego o szerokości 60 m. To niezwykle skomplikowana operacja logistyczna i jedna z kluczowych inwestycji, która umożliwi podniesienie systemu nawigacyjnego ILS do kategorii drugiej.

Remont drogi startowej w Porcie Lotniczym Wrocław został szczegółowo zaplanowany. Prace prowadzone są pięć dni w tygodniu: w poniedziałki, wtorki, czwartki, piątki oraz w soboty – i tylko w nocy. Wtedy we wrocławskim porcie nie ma zaplanowanych operacji lotniczych.

- Dzięki temu prace nie zatrzymują ruchu pasażerskiego. Dokładamy wszelkich starań, żeby zapewnić naszym podróżnym komfort i minimalizujemy ewentualne utrudnienia – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.

80 metrów w 5 godzin 

Generalny wykonawca, firma Strabag, zaczyna prace po wylądowaniu ostatniego wieczornego samolotu i kończy przed startem pierwszego porannego rejsu. Trwa to ok. 5 godzin. W tym czasie remontowane jest ok. 80 m drogi startowej o szerokości 60 m (standardowa droga dla samochodów ma szerokość 10 m). Po przeprowadzeniu pomiarów geodezyjnych i precyzyjnym wyznaczeniu miejsc na nowoczesne i energooszczędne oświetlenie, prowadzona jest kanalizacja na sieć elektryczną, następnie powstaje nowa nawierzchnia, a na końcu montowane jest oświetlenie.

- Zazwyczaj podczas remontów drogi startowe są zamykane. W przypadku wrocławskiego lotniska musimy się zmieścić w pięciogodzinnym przedziale czasowym. To niezwykle skomplikowana operacja logistyczna na wielką skalę. Realizacja musi być zaplanowana perfekcyjnie, nie ma miejsca na eksperymenty – mówi Marcin Polak, zastępca dyrektora kontraktu w firmie Strabag.

Modernizacja drogi startowej to kolejny etap prowadzonej od kilku lat inwestycji. Po jej zakończeniu lotniskowy system nawigacji ILS zostanie podniesiony do kategorii drugiej. Dzięki temu samoloty będą mogły startować i lądować w warunkach bardziej ograniczonej widzialności.

- Podniesienie systemu ILS do kategorii drugiej i pełne wdrożenie nowych procedur startów i lądowań samolotów w trudniejszych warunkach meteorologicznych nastąpi w 2017 roku. To przełoży się na większy komfort podróżowania – mówi Jarosław Wróblewski, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław. – Już w tym sezonie zimowym pasażerowie odczują korzyści, ponieważ wtedy zaczną obowiązywać nowe procedury startów.

Galeria zdjęć