Treść strony

  • polska firma
  • 20 lat na rynku
  • 600 000 klientów
  • bezpieczne płatności
  • gwarancja najniższej ceny

Treść główna

Czarna lista się wydłuża

Czarna lista się wydłuża

Komisja Europejska opublikowała dwunastą aktualizację wspólnotowej listy linii lotniczych, które nie mają zgody na przewozy na terenie Unii. Spis powiększył się o przewoźników z kolejnych trzech państw afrykańskich. Przeprowadzone w nich kontrole wykazały uchybienia w dziedzinie bezpieczeństwa.

- Kiedy w grę wchodzi bezpieczeństwo lotnictwa, nie możemy sobie pozwolić na żadne kompromisy. Naszym celem jest nie tylko stworzenie listy linii, które nie spełniają standardów bezpieczeństwa, ale także udzielanie pomocy w zwiększaniu ich zdolności technicznych. Zacieśniamy więc współpracę z Organizacją Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego, aby zapewnić lepszą koordynację działań i udzielać pomocy tam, gdzie jest ona najbardziej potrzebna. Nie możemy jednak zaakceptować sytuacji, w której linie lotnicze oferują przeloty nie spełniając międzynarodowych standardów bezpieczeństwa — mówi Antonio Tajani, wiceprzewodniczący Komisji.

Przy okazji ostatniej aktualizacji z listy usunięto trzy ukraińskie linie. Są wśród nich Ukraine Cargo Airways i Volare, które wcześniej utraciły certyfikaty przewoźnika lotniczego, a także Motor Sich. Jednocześnie linia Ukrainian Mediterranean Airlines uzyskała pozwolenie na wznowienie działalności, ale tylko przy użyciu jednego samolotu. Decyzje te są efektem wizyty na Ukrainie przedstawicieli Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego oraz dwóch państw członkowskich Unii.

Komisja Europejska odnotowała również próby usunięcia niedociągnięć w dziedzinie bezpieczeństwa podjęte przez organy nadzorujące lotnictwo cywilne w Angoli oraz przez tamtejszego przewoźnika TAAG Angola Airlines. Linie TAAG dostały w związku z tym pozwolenie na zwiększenie liczby samolotów latających do Portugalii.

Najnowsza aktualizacja listy przewoźników nie gwarantujących bezpieczeństwa spowodowała także jej wydłużenie o wszystkie linie zarejestrowane w Dżibuti, w Demokratycznej Republice Konga oraz w Demokratycznej Republice Wysp Świętego Tomasza. Powodem były uchybienia w zapewnieniu bezpieczeństwa. Absolutny zakaz lotów do Unii Europejskiej dostało pięciu przewoźników — Air Koryo z Koreańskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej, Air West z Sudanu, Ariana Afghan Airlines z Afganistanu, Siem Airways International z Kambodży oraz Silverback Cargo Freighters z Rwandy.

Źródło: Puls Biznesu

Magiczna reklama British Airways
Ja latam!