Treść strony

  • polska firma
  • 20 lat na rynku
  • 600 000 klientów
  • bezpieczne płatności
  • gwarancja najniższej ceny

Treść główna

Pasażer pod ochroną

Pasażer pod ochroną

W ostatnim dziesięcioleciu zbankrutowało aż siedemdziesiąt siedem europejskich linii lotniczych. Z tych najbardziej znanych w Polsce, to niedawny upadek słowackiego operatora SkyEurope i spółki Airpolonia w 2004 roku. Unia Europejska chce wprowadzić nowe przepisy, które ochronią w takich przypadkach pasażerów.

Europosłowie są pewni, że pasażerom, którzy stracili bilety w wyniku upadku ich przewoźnika, należą się odszkodowania. Parlament wezwał Komisję do opracowania nowych przepisów, które w takich przypadkach będą odpowiednio chroniły prawa pasażerów.

Unia Europejska troszczy się o bezpieczeństwo pasażerów linii lotniczych i o respektowanie ich praw, czym dała wyraz już niejednokrotnie. Opracowała czarną listę niebezpiecznych linii lotniczych a w wyniku już obowiązujących zmian w prawie pasażerowie otrzymują odszkodowania i rekompensaty za opóźnienia i za odwołane loty. Dodatkową ochroną objęto osoby niepełnosprawne a dzięki unijnym przepisom dziś kupując bilety w sieci otrzymujemy informacje o cenie bez ukrytych opłat.

Dziś Parlament zwrócił się do Komisji Europejskiej o nowelizację przepisów lub przedłożenie projektu nowych regulacji w celu ochrony praw pasażerów, którzy są narażeni na straty spowodowane bankructwem przewoźnika. Planuje się utworzenie specjalnej rezerwy na odszkodowania, finansowanej ze składek wnoszonych przez przewoźników.

Źródło: IAR

Bilety do Berlina - 2 w cenie 1!
Świat w kolorach tęczy