Treść strony

  • polska firma
  • 20 lat na rynku
  • 600 000 klientów
  • bezpieczne płatności
  • gwarancja najniższej ceny

Treść główna

Protest europejskich pilotów

piloci
Protest europejskich pilotów

W poniedziałek w 22 europejskich portach lotniczych oraz w Brukseli odbyła się demonstracja pilotów i asystentów lotu. Dotyczyła ona zbyt długiego czasu pracy, który według nich może wpływać na bezpieczeństwo lotów.

Demonstracje zostały zorganizowane przez związek pilotów - European Cockpit Association (ECA), oraz przez europejskie związki pracowników transportu - European Transport Workers' Federation (ETF). Protestującyc chcą by Unia Europejska uregulowała (tzn zmniejszyła) ich dopuszczalny czas pracy w powietrzu.

Przewodniczący "European Cockpit Association" (ECA) Kapitan Martin Chalk powiedział, że „unijne rozwiązania prowadzą do tego, iż załogi samolotów są przemęczone i wyczerpane. Zmęczenie działa na organizm podobnie jak alkohol i odgrywa rolę w 15-20 proc. wszystkich wypadków lotniczych”. Dodał też, że "w USA było już wiele wypadków spowodowanych zmęczeniem członków załóg i nie powinniśmy czekać, aż to samo wydarzy się w Europie”

Według raportu firmy Moebus, przeprowadzonego we wrześniu 2008 roku na zlecenie Unii Europejskiej, rekomendowany czas pracy pilotów nie powinien przekraczać 13 godzin w dzień i 10 godzin w nocy, tymczasem prawo europejskie dopuszcza odpowiednio 14 godzin pracy w dzień i prawie 12 godzin w nocy.

Według Chalk’a Unia Europejska kompletnie zignorowała te zalecenia, dodał też, że protest został zorganizowany po to by uświadomić problem szerszej publiczności. Tymczasem prezes Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) Daniel Hoeltgen ocenił protest pilotów jako zbyt wczesny i mało konstruktywny. Dodał też, że kwestia czasu pracy pilotów jest konsultowana z Organizacją Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) i nowe normy powinny wejść w życie w 2012 roku.

Żródło: eTurbonews

Bilety do Berlina - 2 w cenie 1!
Świat w kolorach tęczy