Treść strony

Treść główna

Jak Polacy spędzą święta i Sylwestra 2010 - raport

Centrum Rezerwacji Tanie-Loty.com.pl zapytało swoich klientów o to, jak spędzą tegoroczne święta i Sylwestra.

Święta Bożego Narodzenia

Zdecydowana większość pytanych deklaruje, że spędzi w tym roku Boże Narodzenie u siebie w domu (49%), bądź u najbliższej rodziny/ przyjaciół (39%). Tylko 8% badanych skorzysta z oferty biur podróży, z czego 6% pojedzie na wycieczkę egzotyczną za granicę, a 2% - w góry na narty. 6% ankietowanych „świętować” będzie w pracy.

Sylwestra

Większość pytanych ma już dokładnie sprecyzowane plany sylwestrowe – zorganizowany transport, zarezerwowane wejściówki na imprezy, albo wykupione wycieczki. Aż 68% przywita Nowy Rok w kraju, w tym:

  • na prywatnej imprezie (u rodziny lub znajomych) - 32%
  • u siebie w domu - 21%
  • w pracy - 5%
  • na wycieczce narciarskiej w górach - 2%

10% respondentów jeszcze nie ma sprecyzowanych planów na Sylwestra i Nowy Rok.
 
Pozostali (32%) na imprezę sylwestrową wybiorą się za granicę, w tym:

  • na wycieczkę zorganizowaną - 26%
  • wyjazd narciarski w górach - 6%

Oszczędnie i na własną rękę

Pod względem wydatków na sylwestrowe szaleństwo klienci są dość powściągliwi. Na zorganizowanie Sylwestra (transport + impreza) planują wydać:

  • do 200 zł - 57,5%
  • od 200 do 500zł - 11,5%
  • nie wiem - 12,5%
  • powyżej 1000 zł - 10,5%
  • od 500 do 1000 zł - 8%

      (koszt za 1 osobę)

Swoje podróże świąteczne i sylwestrowe nasi ankietowani zamierzają odbyć:

  • samochodem - 56,5%
  • samolotem - 20%
  • autobusem - 10%
  • pociągiem - 8%
  • jeszcze nie wiem - 4% 
  • tylko pieszo - 1,5%

Klienci serwisu spędzą święta w tradycyjny sposób – w domu, w rodzinnym gronie. Niewielka liczba ankietowanych wykupiła natomiast oferty świąteczne i sylwestrowe biur podróży. Większość z nich, jeśli już podróżuje, to własnymi samochodami lub korzystając z usług linii lotniczych.

Ankieta została przeprowadzona wśród 480 klientów serwisu Tanie-Loty.com.pl (325 kobiet i 155 mężczyzn).

Pobierz raport w PDF.

Ryanair otwiera dział rezerwacji dla grup i firm
Magiczna reklama British Airways