Wyszukiwarka biletów lotniczych

przelot złożony
1 pasażer
  • Dorośli od 18 lat-1+
  • Młodzież 12-18 lat-0+
  • Dzieci 2-12 lat-0+
  • Niemowlęta do 2 lat-0+
  • Wybierz
Szukaj
  • polska firma
  • 20 lat na rynku
  • 500 000 klientów
  • bezpieczne płatności
  • gwarancja najniższej ceny
Tanie loty. Szybko i wygodnie.

EasyJet ma wizję tańszego latania po Europie

EasyJet ma wizję tańszego latania po Europie

Linie lotnicze easyJet mają dość mało konkurencyjnego rynku Unii Europejskiej i dają temu wyraz składając w Brukseli pisemną inicjatywę pt. „Wizja branży lotniczej w Europie”. EasyJet wzywa tym samym władze UE, rządy poszczególnych krajów do zwiększenia konkurencyjności w tym sektorze.

Brytyjski przewoźnik zaznacza, że dobrą okazją do dyskusji o konkurencyjności na rynku lotniczym w Europie mogą być trwające obecnie prace Komisji Europejskiej nad nowym pakietem lotniskowym.

- Uważamy, że należy wreszcie zająć się nierozwiązanymi od lat kwestiami, takimi jak reforma systemu opłat lotniskowych oraz Jednolita Europejska Przestrzeń Powietrzna - mówią przedstawiciele easyJet, którzy z końcem lutego złożyli w Brukseli pełną dokumentację swej inicjatywy

O co chodzi władzom easyJet? Badania pokazują, że mocna redukcja kosztów na 15 największych lotniskach-monopolistach w Europie (Frankfurt International, Londyn-Heathrow, Paris Charles de Gaulle) powinna spowodować obniżkę opłat za które płacą pasażerowie nawet o 1,5 mld euro. Tym samym zwiększyłaby unijne PKB o 37 mld euro czyli równowartość 470 tys. etatów. EasyJet prognozuje też, że odblokowanie inicjatywy Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej (Single European Sky - ang.) wygeneruje kolejne 5 mld euro rocznie dzięki wzrostom wydajności.

Analitycy brytyjskiej linii podkreślają, że co prawda na przestrzeni minionych 20 lat, dzięki liberalizacji sektora lotniczego, pasażerowie skorzystali na zwiększeniu konkurencyjności w branży również dzięki obniżkom cen biletów (ok. 1-2 proc. rocznie), ale nie były to zmiany odzwierciedlające upusty ze strony portów lotniczych albo cen za usługi związane z zarządzaniem przestrzenią powietrzną.

- Nadal nie dysponujemy efektywnym systemem kontrolowania wysokości opłat i cen usług na wielu lotniskach-monopolistach, a co za tym idzie płacą za to nasi pasażerowie - mówi prezes easyJet Carolyn McCall. Upomina się również o wprowadzenie bardziej rygorystycznych regulacji w stosunku do największych portów lotniczych Europy.

Teraz projektem easyJet zajmie się Komisja Europejska.

Nawigacja dodatkowa