Treść strony

  • polska firma
  • 20 lat na rynku
  • 600 000 klientów
  • bezpieczne płatności
  • gwarancja najniższej ceny

Treść główna

ULC: mniej skarg w 2009 roku

Fot. ULC

Ponad 1000 spraw i skarg pasażerskich wpłynęło w 2009 roku do działającej w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego Komisji Ochrony Praw Pasażerów. Można zuważyć wyraźny spadek liczby skarg w porównaniu do roku 2008, kiedy było ich dokładnie 1538. W ubiegłym roku było zaś 1035 skarg.

Najczęściej pasażerowie skarżyli się na odwołanie lotów (538 skarg) oraz odmowę przyjęcia pasażerów na pokład samolotów  (72 skargi). 428 skarg dotyczyło przewoźników niskokosztowych i czarterowych, a 288 przewoźników tradycyjnych.

Główną przyczyną spadku ilości była stagnacja obserwowana na rynku lotniczym. Z jednej strony spowodowało to zmniejszenie liczby pasażerów korzystających z transportu lotniczego, z drugiej natomiast mniejsze obciążenie floty i infrastruktury pozwoliło przewoźnikom na większą regularność wykonywanych lotów. Niestety ze względu na poprawę sytuacji na rynku oraz poszerzenie możliwości ubiegania się o odszkodowania, liczba skarg z pewnoscią wzrośnie w bieżącym roku.

W 2009 roku Komisja Ochrony Praw Pasażerów nałożyła łącznie 127 kar pieniężnych na przewoźników lotniczych za naruszenie przepisów dotyczących praw pasażerów (rozporządzenie 261/2004/WE). Były to kary na łączą kwote 143 400 złotych. Najczęściej kary nakładane były za niewypłacenie pasażerom odszkodowań, niezapewnienie opieki na lotnisku oraz brak informacji o prawach przysługujących pasażerom.


Źródło: ULC

Alternatywne nazwy linii lotniczych
Ryanair: nowa baza i nowe połączenia z Polski!

Alerty cenowe

Ustaw gdzie i kiedy chcesz lecieć, a my zajmiemy się resztą!

Najlepsze okazje

Czas pomyśleć o MAJÓWCE! Sprawdź okazje na długi weekend!9 ofert od 376 Sprawdź Tanie loty z Polski od Wizz Air30 ofert od 99 Sprawdź Tanie loty na greckie wyspy! Zakręci Wam się w głowie od tego piękna19 ofert od 315 Sprawdź Tanie loty z Warszawy! Ruszaj w podróż30 ofert od 118 Sprawdź