Wyszukiwarka biletów lotniczych

przelot złożony
1 pasażer
  • Dorośli od 18 lat-1+
  • Młodzież 12-18 lat-0+
  • Dzieci 2-12 lat-0+
  • Niemowlęta do 2 lat-0+
  • Wybierz
Szukaj
  • polska firma
  • 20 lat na rynku
  • 500 000 klientów
  • bezpieczne płatności
  • gwarancja najniższej ceny
Wszystkie linie lotnicze. Rezerwuj wygodnie.

Coraz bliżej święta, a wraz z nimi nadciągają strajki pilotów Ryanair

Ryanair-MAX-2

Pasażerowie Ryanaira mogą spodziewać się dużych utrudnień w okresie świątecznym. A przyczyną nie będą warunki pogodowe.

W bazie macierzystej Ryanair w Dublinie piloci podjęli decyzję dotyczącą rozpoczęcia strajku. Jego celem ma być poprawa warunków pracy i zatrudnienia. Aż 95% spośród osób mogących głosować opowiedziało się za podjęciem strajku. Warto dodać, że większość dublińskich pilotów latających na Ryanaira nie mogło głosować, ponieważ nie są pełnoetatowymi pracownikami (są samozatrudnieni bądź zatrudnieni przez agencję).

Strajk ma mieć miejsce 20. grudnia i w założeniu ma trwać 24 godziny. Podobną akcję zapowiedzieli na 15. grudnia włoscy piloci Ryanaira. Pracownicy utworzyli również lokalne rady pracownicze w Hiszpanii, Szwecji, Portugalii, Holandii i Niemczech, gdzie pilotażowy związek Vereinigung Cockpit planuje konferencję prasową dotyczącą postępów w rozmowach z Ryanairem.

W ramach odpowiedzi Ryanair w zeszłym tygodniu zapowiedział, że jeśli członkowie załóg pokładowych w Dublinie zastrajkują linia lotnicza zamierza wycofać awanse, wstrzymać wnioski o przeniesienie, zmniejszyć ostatnio przyznane dodatki i przenieść samoloty na inne irlandzkie lotniska.

Akcje Ryanaira na giełdzie spadły o 3,9% w poniedziałek po tym, jak Bloomberg poinformował o wynikach głosowania w Dublinie. To największy dzienny spadek od października 2016 r.

Co strajki oznaczają dla pasażerów?

Dla pasażerów strajk może się wiązać ze sporymi utrudnieniami. Problemem mogą być również rekompensaty za opóźnienia lub odwołane loty. Zgodnie z prawem linia lotnicza ma obowiązek wypłaty odszkodowania tylko wtedy, gdy wina za opóźnienia i odwołane loty leżała po jej stronie. Strajki pracowników są często uznawane za czynnik zewnętrzny. Dlatego radzimy, by w razie problemów zachować wszystkie paragony za bilety, jedzenie i hotele oraz ograniczyć ich koszty. Łatwiej będzie później dochodzić swoich praw. 

 Fot. Ryanair

Nawigacja dodatkowa