Treść strony

• 500 000 klientów
  • bezpieczne płatności
  • gwarancja najniższej ceny
Tanie loty. Szybko i wygodnie.

Ile kosztują wakacje w Tel-avivie?

Kiedy lecieliśmy do Tel-avivu wiedzieliśmy, że nie będą to tanie wakacje, ale nie spodziewaliśmy się że będą aż takie. Niektóre ceny przekraczały nasze wyobrażenia…

Planując wyjazd do Izraela, chociaż planując to nieco za duże słowo, wiedzieliśmy, że ceny podstawowych produktów są tam nieco wyższe niż w Polsce. Postanowiliśmy jednak nie wydawać milionów i zafundować sobie dość tani wypoczynek.

Poszukiwania noclegu

Tego, że w Izraelu ceny są wysokie domyśliliśmy się już wybierając nocleg. Jedna noc kosztuje tam prawie 2 razy więcej niż w Barcelonie. Początkowo nasz wybór padł na młodzieżowy hostel ze śniadaniami, jednak po przeczytaniu wielu sprzecznych opinii postanowiliśmy zmienić nocleg na dzień przed wyjazdem. Szukanie na airbnb było wyzwaniem, ponieważ obawialiśmy się, że nie dostaniemy odpowiedzi od gospodarza w tak krótkim czasie, ale udało się i tydzień spędziliśmy w skromnej kawalerce. Za pobyt zapłaciliśmy: 301 euro, czyli około 1250 złotych. Nie był to szczególnie wysoki standard, ale mieliśmy wszystko czego potrzeba do życia. Z dodatkowymi atrakcjami w postaci zepsutej klimatyzacji włącznie ;) Gdyby nie klimatyzacja pobyt byłby znacznie przyjemniejszy i mniej stresogenny, ale kto mógł się spodziewać, że urządzenie po kilku godzinach chłodzenia zacznie rzucać lodem, lać wodą i wydawać dziwny dźwięk łudząco podobny do karabinu? Nasze zdziwienie było ogromne, zwłaszcza pierwszej nocy. Po dwóch wybuchach postanowiliśmy zrezygnować z klimatyzacji nocą. Nasz spokojny sen był ważniejszy :)

W drogę...

Do Tel-avivu polecieliśmy jak zwykle z jednego powodu – tanie bilety lotnicze zachęciły nas do tego, by zwiedzić pierwsze miasto poza Europą, polecieć gdzieś dalej i porównać. Bilety lotnicze dla dwóch osób z Warszawy kosztowały 596.80. Po wylądowaniu z lotniska do miasta szybko i wygodnie dojechać można pociągiem. My wysiadaliśmy na pierwszym przystanku w centrum, ale bilety na całą trasę kosztują tyle samo, czyli 16 szekli. Pociągi są dość nowoczesne i jeździ nimi stosunkowo niewiele osób, więc łatwo znaleźć miejsce siedzące. W pociągach jest klimatyzacja i wi-fi, czyli pełen luksus, nie to co czasem mocno przeludnione polskie PKP.

Polowanie na promocję

Najważniejszym punktem pierwszego dnia każdej podróży jest znalezienie supermarketu, w którym zaopatrywać się będziemy w podstawowe produkty. Tym razem przez to, że nieco się zgubiliśmy w wyjątkowo skomplikowanych izraelskich ulicach, potrzeba znalezienia sklepu z napojami była ogromna (poszukiwania prowadzone były przez w godzinach południowych w 40-stopniowym upale). W całym Tel-avivie znaleźliśmy 2 markety, jednak tylko jeden zachęcił nas do zakupów. Ceny produktów, które jemy na co dzień nijak nie mają się jednak do polskich realiów :) Przykładowe ceny podstawowych produktów spożywczych:

• chleb – 20-30 szekli* za duży bochenek
  • jaja – 6 sztuk – około 20 szekli
  • Kinder bueno – około 10-15 szekli
  • piwo około 20 szekli za 0,5l

Zdarzają się oczywiście promocje i wielopaki – nam udało się na taki trafić w przypadku napojów – 2 1,5 litrowe soki owocowe kosztowały jedyne 11 szekli, a mrożone herbaty w różnych smakach 10 szekli. Mieliśmy szczęście, bo promocja trwała przez cały tydzień, a przy tych temperaturach napoje były naszymi nieodłącznymi towarzyszami podczas każdej, nawet krótkiej przechadzki. Na czas pobytu prawie zupełnie zrezygnowaliśmy z picia wody – nasze pragnienie najlepiej zaspokajały słodkie napoje :) Zbawienna okazała się też herbata ekspresowa, której kilka torebek zapakowaliśmy do plecaka. W poszukiwaniu tańszej żywności warto udać się na targ – właśnie tam znajdziecie tanie owoce i warzywa, które najlepiej zaspokajają głód w gorące dni. My na targu kupowaliśmy głównie arbuzy, pomidory i ogórki. To w zupełności zaspokajało nasze potrzeby i gwarantowało energię na zwiedzanie i wylegiwanie się na plaży :) Cena za kilogram arbuza waha się między 1,50-3 szekle za kilogram. Warto zapamiętać, że najniższe ceny na targu są w piątki po południu przed szabasem, natomiast najwyższe w niedzielę, ponieważ po dniu wolnym dostarczany jest na targ świeży towar.

My jedliśmy głównie lokalne chlebki zakupione w markecie z przywiezionym w plecakach pasztetem i warzywami zakupionymi na targu. Poza tym podstawą naszej diety były owoce – głównie arbuzy, które schłodzone w lodówce świetnie gasiły pragnienie i zaspokajały głód :) Jedyną lokalną potrawą, której spróbowaliśmy w Tel-avivie był falafel za 6 szekli. Był bardzo smaczny i sycący, ale w ostatni dzień przekonaliśmy się, że najlepiej smakuje na zimno :)

Najlepsze i najtańsze falafele w mieście :) Dokładną lokalizację znajdziesz tu

Podsumowanie wydatków:

• Pociąg Poznań – Warszawa – 21 złotych – 2 bilety
  • Lot w dwie strony dla 2 osób – 596.80
  • Bilety na pociąg Tel-aviv – 64 złote – 4 bilety
  • Nocleg – 1250 złotych
  • Wydatki na miejscu – 250 złotych
  • Polski Bus Warszawa – Poznań 11 złotych – 2 bilety

Po podliczeniu wszystkich wydatków wakacje w Tel-avivie kosztowały nas 2192,80, czyli nieco ponad 1000 złotych na osobę. Jesteśmy najlepszym dowodem na to, że wakacje mogą być tanie i pełne atrakcji :)

*1 szekel to około 0,98-1 polski złoty

Więcej relacji z podróży znajdziecie na blogu

Alerty cenowe

Ustaw gdzie i kiedy chcesz lecieć, a my zajmiemy się resztą!