Wyszukiwarka biletów lotniczych

przelot złożony
1 pasażer
  • Dorośli od 18 lat-1+
  • Młodzież 12-18 lat-0+
  • Dzieci 2-12 lat-0+
  • Niemowlęta do 2 lat-0+
  • Wybierz
Szukaj
  • polska firma
  • 20 lat na rynku
  • 500 000 klientów
  • bezpieczne płatności
  • gwarancja najniższej ceny
Wszystkie linie lotnicze. Rezerwuj wygodnie.

Zastanawiałeś się, jak działa Wi-Fi w samolotach?

Zastanawiałeś się, jak działa Wi-Fi w samolotach?

Dostęp do internetu w dzisiejszych czasach to podstawa. Zwłaszcza w podróży, kiedy musisz pracować lub starasz się utrzymać kontakt z rodziną i znajomymi. Bez niego niemożliwa byłaby praca zdalna, a tym samym nastałyby złe czasy dla wolnych strzelców. Obecnie można znaleźć Wi-Fi niemal wszędzie na świecie, m.in na lotniskach. A także w niektórych samolotach. Ale czy zastanawiałeś się w jaki sposób można podłączyć się do Internetu na wysokości 10 km? I dlaczego nie wszystkie samoloty oferują Wi-Fi?

Jak zatem jest to możliwe? Przede wszystkim musi do Ciebie dotrzeć sygnał. Istnieją dwa sposoby na to, by Twój sprzęt mógł się połączyć z siecią podczas lotu. Pierwszym jest naziemny system anten transmisyjnych, które przysyłają sygnały do odbiornika zamontowanego w kadłubie samolotu.

Podczas lotu odbiornik automatycznie łączy się z sygnałem przesyłanym przez najbliższą antenę, co w teorii powinno gwarantować brak zakłóceń w dostępie do Internetu. Jednak jeśli przelatujesz nad dużym zbiornikiem wodnym lub pustynią czy górami, łączność może stanowić spory problem.

Drugim sposobem umożliwiającym transmisję danych na pokładzie samolotu jest korzystanie z satelitów. Antena w maszynie łączy się z najbliższym satelitą, który z kolei odbiera i przesyła sygnał z naziemnych nadajników. Informacje są przesyłane z i do Twojego telefonu dzięki pokładowemu routerowi.

W obu przypadkach jakość sygnału, jego stabilność i przede wszystkim cena, zależą od stopnia rozwinięcia infrastruktury. Dlatego z najszybszego i najtańszego internetu w samolocie można korzystać przede wszystkim w Stanach. A dlaczego ta usługa jest tak droga? Po prostu linie lotnicze przerzucają na klientów koszty utrzymania technicznego anten oraz zwiększonego zużycia paliwa, do czego przyczyniają się wystające z kadłuba anteny.

Fot. Shutterstock

Nawigacja dodatkowa